جاباما
۹۱۲۱
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

فراری FF سیلور ۲۰۱۲

با توجه به این ارقام خیره کننده فراری FF در حال حاضر یکی از پرقدرت ترین خودروهای این شرکت محسوب می شود. از سوی دیگر فراری توجه ویژه ای به استانداردهای زیست محیطی داشته و مصرف سوخت این خودرو را به ۱۵.۴ لیتر در صد کیلومتر رسانده است.

شرکت خودروسازی فراری یکی از پیشگامان عرصه خودروهای سوپر اسپرت جهان بوده و ارائه فن آوری های نوین همواره در دستور کار این شرکت قرار داشته است. رونمایی از محصول جدید این شرکت نیز بار دیگر مهر تاییدی بر این مساله بوده است.

خودرو FF محصول جدید و خلاقانه فراری در کلاس خودروهای جی تی بوده و بار دیگر فن آوری ها و ویژگی های نوینی را در معرض دید دوستداران و کارشناسان صنعت خودروسازی جهان قرار داده است. این در حالی است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این خودرو مفهوم جدیدی را در دنیای خودروهای جی تی اسپرت پدید آورده است.

فراری FF سیلور 2012

سیستم انحصاری چهارچرخ متحرک فراری به نام ۴RM در کنار قابلیت حمل چهارسرنشین عامل اصلی در نامگذاری این مدل- FF یا Ferrari for Four - بوده است. از نوآوری های دیگر این خودرو می توان به موتور جدید و ۱۲ سیلندر آن اشاره کرد که بر خلاف بیشتر مدل های فراری و با توجه به قرار داشتن این خودرو در کلاس جی تی اسپرت در قسمت جلو قرار گرفته است.

این موتور توانایی تولید ۶۶۰ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۸ هزار دور در دقیقه و گشتاور ۶۸۳ نیوتن متر در ۶ هزار دور در دقیقه را دارد. این در حالی است که موتور FF می تواند در دور موتور هزار دور در دقیقه به گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر دست پیدا کند که از ویژگی های ممتاز و چشمگیر آن محسوب می شود.

فراری FF سیلور 2012

استفاده از جعبه دنده هفت سرعته و دو کلاچه F۱ باعث می شود تا این خودرو در ۳.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت رسانده و در نهایت به بیشینه سرعت ۳۳۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

با توجه به این ارقام خیره کننده فراری FF در حال حاضر یکی از پرقدرت ترین خودروهای این شرکت محسوب می شود. از سوی دیگر فراری توجه ویژه ای به استانداردهای زیست محیطی داشته و مصرف سوخت این خودرو را به ۱۵.۴ لیتر در صد کیلومتر رسانده است.

فراری FF سیلور 2012

همچنین میزان تولید گاز دی اکسید کربن FF نیز با استفاده از سامانه جدید HELE(High Emotion-Low Emission) در کنار سیستم توقف-حرکت این خودرو ۳۶۰ گرم در هر کیلومتر بوده که نسبت به موتور ۱۲ سیلندر قبلی فراری، کاهش تولید آلاینده ۲۵ درصدی را نشان می دهد.

نیروی تولیدی موتور به سیستم جدید چهار چرخ متحرک انحصاری ۴RM فراری منتقل می شود. بیشترین میزان گشتاور همچنان به چرخ های عقب خودرو منتقل می شود اما سامانه انتقال نیرو PTU (Power Transfer Unit) در صورت نیاز، انتقال قدرت لازم را به چرخ های جلو انجام می دهد. از این رو می توان لذت رانندگی و پایداری و چسبندگی خودرو در هر شرایطی را تضمین کرد.

فراری FF سیلور 2012

در واقع توزیع گشتاور در فراری FF هوشمندانه و به صورت مستقل به هر یک از چرخ های آن صورت می گیرد که این موضوع به واسطه در ارتباط بودن سامانه های مختلف کنترلی آن (E-Diff, F۱-Trac, PTU) با یک پردازشگر مرکزی واحد است.

با توجه به قرار گیری موتور خودرو در جلو و جعبه دنده در محور عقب، شاهد تقسیم وزن ۵۳ درصد در عقب و ۴۷ درصد در جلو هستیم. بدنه این خودرو نیز از فن آوری های نوین بی بهره نبوده و از این جمله می توان به استفاده از آلیاژ آلومینیومی جدید که طی فرآیندهای خاصی تولید می شود، اشاره کرد. در محیط داخلی FF نیز استفاده از مواد باکیفیت و پیشرفته ای همچون منیزیم در صندلی های آن جالب توجه است.

فراری FF سیلور 2012

نسل سوم دیسک های ترمز سرامیک-کربن شرکت برمبو نیز سبکتر از گذشته و با طول عمر بیشتر بوده و متوقف ساختن این اسب تندرو را تضمین می کنند. تمام ویژگی های ذکر شده نسبت وزن به قدرت ۲.۷ کیلوگرم به هر اسب بخار را برای فراری FF به ارمغان آورده که معیاری جدید در کلاس این قبیل خودروها محسوب می شود.

طراحی بی نظیر و زیبای پنین فارینا این امکان را فراهم کرده تا چهار سرنشین به راحتی از سواری این فراری لذت ببرند. این در حالی است که صندوق بار FF ۴۵۰ لیتر گنجایش داشته و این میزان می تواند با خواباندن صندلی های عقب که به صورت مجزا از این قابلیت برخوردار هستند به ۸۰۰ لیتر نیز افزایش یابد.

فراری FF سیلور 2012

این به معنای آن است که نه تنها فراری FF فضای بار بی نظیری را در کلاس خود ارائه می دهد بلکه می تواند به راحتی با بسیاری از خودروهای سدان نیز برابری کند. از سوی دیگر امکانات رفاهی برای هر چهار سرنشین این خودرو تدارک دیده شده است. دو نمایشگر مجزا برای سرنشینان عقب و سیستم صوتی ۱۲۸۰ واتی با ۱۶ خروجی در کنار مواردی که پیش از این ذکر شد محیط مناسبی را حتی برای انجام مسافرت های طولانی با این خودرو فراهم آورده است.

فراری FF سیلور 2012

فراری FF سیلور 2012

منبع: پول نیوز

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

فراری FF سیلور 2012











پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این ها رو می ذارید که دل ایرانی ها رو بسوزونید؟ که چرا اونا باید سوار همچین ماشین هایی بشن انوقت ایرانی ها باید سوار سمند و پراید ... بشن با همون قیمت ها.

    • بدون نام

      bebakhshid ferrari gheymate samando pride mast?eshtebah mikoniii

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج