جاباما
۹۱۲۴۸۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

ظریف: تحریم‌های دارویی، تروریسم اقتصادی است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تحریم‌های آمریکا بر بخش دارو و درمان ایران تعریف کلاسیک تروریسم اقتصادی است.

خبرگزاری مهر: به نقل از صدا و سیما، اجلاس عالی رتبه سازمان ملل متحد با موضوع بیمه همگانی در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس عالیرتبه سازمان ملل متحد با موضوع بیمه همگانی در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک طی سخنانی تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا بر بخش دارو و درمان ایران تعریف کلاسیک تروریسم اقتصادی است.

ظریف: تحریم‌های دارویی، تروریسم اقتصادی است

ظریف که به نمایندگی از سوی کشورمان در این اجلاس حضور داشت ضمن اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در آن دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی به مثابه جزئی اساسی از حقوق بشر و برای دستیابی به عدالت اجتماعی ضروری قلمداد شده است، سیاست‌ها و اقدامات کشورمان را از دیرباز در راستای اصول بنیادین بیمه همگانی دانست و گفت: در طول چهار دهه اخیر ایران به پیشرفت‌های چشمگیری در جهت پوشش همگانی بیمه، از جمله از طریق توسعه نظام مراقبت‌های درمانی اولیه، دست یافته است.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت، آن را ایفای نقش کشورمان در تلاش جهانی برای پوشش بیمه برای همگان دانست و گفت: هدف از این طرح تضمین تامین پایدار منابع مالی برای سلامت و ارتقاء دسترسی به خدمات درمانی با کیفیت، با تاکید ویژه بر اقشار محروم در مناطق روستایی و دور افتاده و همچنین نواحی حاشیه شهرها است. وی افزود: نتایج حاصل از این طرح چشمگیر است و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مردم کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته و میزان پرداخت هزینه‌های درمانی توسط مراجعان از ۵۹ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۳۵ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است. وی از جمله دستآوردهای دیگر این طرح به افزایش منابع مالی و بودجه برای وزارت بهداشت، ایجاد ۹۱۶ پست درمانی بیشتر و ۳۷۴ مرکز جامع درمانی شهری جدید، برنامه‌های آموزش منظم برای مدیران و کارکنان بیمارستان ها، ۴۰ سایت جدید آمبولانس هوایی و سیستم ثبت الکترونیکی سوابق در بخش درمانی اشاره کرد.

ظریف همچنین گفت: بخش خصوصی و جامعه مدنی، بویژه در پرداختن به ابعاد اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مراقب‌های بهداشتی و بیمه بهداشتی یاور دولت بوده اند. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به برخی کشورهای مجاور و منطقه‌ای نیز کمک‌های بهداشتی و درمانی ارائه کرده است.

وی اظهار داشت: در عین حال، تلاش‌های کشورمان در این حوزه به طور جدی از جنگ فراگیر ظالمانه دولت آمریکا علیه مردم ایران آسیب دیده است. سیاست کور «فشار حداکثری» آمریکا شهروندان عادی ایرانی را با محدودیت‌هایی روبرو کرده است که مانع از تراکنش‌های مالی عادی برای خرید ملزومات پزشکی و تجهیزات بیمارستانی می‌شوند.

وی گفت: این فشار عامدانه و ایذاء و آزار آسیب پذیرترین بخش از جامعه که با هدف تغییر سیاست‌های دولت انجام می‌شود، تعریف کلاسیک تروریسم، و در این مورد خاص، تروریسم اقتصادی است. به گفته ظریف این اقدامات نه تنها ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، بلکه همچنین ناقض دستور موقت صادره از سوی دیوان بین المللی دادگستری هستند و جامعه بین المللی باید آمریکا و دیگر حامیان تروریسم اقتصادی این کشور را مجبور به دست برداشتن از این رفتار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تروریست اونیه که دارو رو احتکار میکنه

    • بدون نام

      پس در اعتراض به این ظلم امریکا و در اعلام همبستگی با مردم ایران، خانواده هایتان را از امریکا به ایران برگردانید

    • بدون نام

      خیابون ناصر خسرو که هست حیاط خلوت کسانی که دارو را به اینها میرسانند تا ازاد بفروش برسانند

    • مهربانی

      ظریف کلأ دو کلمه رو بلده
      یکی "گروه بی"
      و یکی هم همین "تروریسم اقتصادی"

    • کارمند

      چرا با حرف های بی ربط افکار عمومی را منحرف میکنید
      لطفا پاسخ دهید اصلا دلیل اینهمه تحریم چیه؟وچرا فقط ما مردم عادی باید سختی بکشیم تا مسئولین کاسبان تحریم بدزدند وبه کانادا و استرالیا فرار کنند
      اصلا چرا فقط ما تحت فشار هستیم .چرا سعی نمیکنید با تغییر سیاست دشمنی ها با تمام دنیا اوضاع را بهتر کنید

      پاسخ ها

      • shanjani

        '''' چرا شما نباید بتوانید ' یک قطره ساده '' اشک مصنوعی''' بسازید'' و چرا خریدار بابت این قطره چشمی '' اشک مصنوعی ''' به عنوان قطره خارجی ساخت کشور '' اسپانیا'' از داروخانه به مبلغ ۵۵هزار تومان تهیه کند ' آیا این قطره چشمی هم تحت تحریم میباشد?

    • بدون نام

      تحریم دارویی نیستیم

    • بدون نام

      تو که زبان دنیا بلد بودی و امضای تضمینی میگرفتی و قدم میزدی پس چی شد

    • بدون نام

      این ملت هر چی مکشن،از دست و زبان شماها میکشن، تقصیر را گردن دیگران می‌اندازد.

    • بدون نام

      تا گوساله های مثل تو هست هیچ چیز درست نمیشه

    • بدون نام

      جناب ظریف تحریم دارویی دست خرزاده هاست نه دیگران ....

    • بدون نام

      آقای خوش خنده ،

    • بدون نام

      دارو تحریم نیست وزیر دروغگو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج