۹۱۲۵۱۰
۳۸ نظر
۵۰۰۶
۳۸ نظر
۵۰۰۶
پ

ناتوانی پدرِ ۴ قلو‌ها در پرداخت هزینه‌ی بیمارستان

یک خانواده اهوازی به دلیل ناتوانی در پرداخت صورتحساب بیمارستان نوزادان چهارقلوی خود از ترخیص آنها عاجز مانده است .

ایرنا: یک خانواده اهوازی به دلیل ناتوانی در پرداخت صورتحساب بیمارستان نوزادان چهارقلوی خود از ترخیص آنها عاجز مانده است .

پدر این نوزادان چهار قلو گفت: هنوز وقت زایمان همسرم فرا نرسیده بود که با توجه به شرایط جسمانی همسرم راهی بیمارستان آیت الله کرمی شدیم که به علت درد شدید در آستانه هفت ماهگی زایمان کرد و چهار قلوها شامل ۲ دختر و ۲ پسر سالم به دنیا آمدند.

سید مصطفی هاشمی افزود: از همان ابتدا دکتر را در جریان مشکلات مالی خود قرار دادم و درخواست کردم زمان مناسب برای جابجایی نوزادان وترخیص آنها را به ما اعلام کند ولی براساس تشخیص پزشک جابجایی برای نوزادان خطر داشت برای همین باید در دستگاه ویژه نگهداری نوزادان نارس نگهداری می شدند و تا امروز حدود ۵۹ روز است در دستگاه هستند.

ناتوانی پدرِ ۴ قلو‌ها در پرداخت هزینه‌ی بیمارستان

وی بیان کرد: مرتب از پزشک در خصوص زمان جابجایی سوال می کردم اما با توجه به شرایط نوزادان، وی جابجایی را مناسب نمی‌دانست.

هاشمی ادامه داد: دراین مدت به گفته مسوولان بیمارستان یکی از فرزندان دخترم به علت خونریزی مغزی فوت کرد که از چکونگی و علت این عارضه اطلاعی ندارم ولی جسد نوزاد حدود ۱۵ روز است در سردخانه بیمارستان قرار دارد.

پدر این نوزادان گفت: سه نوزاد دیگر نیز از نظر پزشکی مرخص هستند اما بیمارستان برای ترخیص آنها ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال صورتحساب داده و باید پرداخت کنم ، هزینه تحویل گرفتن نوزاد فوت شده در زمان تسویه حساب ۱۲۰ میلیون ریال تعیین شد که با تخفیف ۳۰ درصد و کمک ۳۰ میلیون ریالی کمیته امداد امام خمینی (ره) هنوز ۵۰ تا ۶۰ میلیون ریال دیگر باقی مانده است.

وی اضافه کرد: به مسئولان بیمارستان اعلام کردم که توان پرداخت هزینه را ندارم اما آنها برای ترخیص خواستار پرداخت هستند .

هاشمی ادامه داد: از من خواستند شناسنامه، سند یا دفترچه ای گرو بگذارم تا جسد فرزند فوت شده من را تحویل دهند اما نمی توانم قبول کنم چون واقعا توان بازپرداخت صورتحساب و بازپس گرفتن مدارک هم باید پول بدهم که ندارم.

پدر نوزادان که تحت پوشش کمیته امداد نیز امام خمینی (ره) نیست گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان نیز پیشنهاد اعطای وام را مطرح کردند اما درامد من چندان نیست که با توجه به مخارج سه نوزاد ، توان بازپرداخت وام را هم داشته باشم، حال نمی دانم برای ترخیص سه نوزاد و مادرشان و تحویل گرفتن پیکر بیجان نوزاد چهارم باید چه کنم .

بیمارستان آیت الله کرمی اهواز از سوی دیگر دقایقی پیش با ارسال توضیحاتی دراین باره به ایرنا اعلام کرد: در پی انتشار خبری با عنوان "گروگانگیری نوزادان" درفضای مجازی برای روشن شدن افکار عمومی به اطلاع می رساند که درتاریخ ۱۰مرداد ۹۸ خانم بارداری به دنبال بارداری ۴قلو با سن بارداری ۳۱ هفتگی (۷تا۹ هفته پیش از موعد)به صورت سزارین وضع حمل کرد.

درهنگام وضع حمل تیم کامل پزشکان متخصص زنان و بیهوشی وجراحی عمومی و اورولوژی و فوق تخصص نوزادان به همراه کادر مجرب اتاق عمل حضور فعال داشته اند. نتیجه وضع حمل ۴نوزاد نارس IUGR به وزن های یک هزار و ۲۰۰ گرم ،یک هزار و ۱۴۰ گرم، یک هزار و ۱۸۰ گرم وقل چهارم زیر ۹۵۰ گرم بوده که بلافاصله به بخش NICU (مراقبتهای ویژه نوزادان)منتقل شدند.

درطی مدت ۵۸روز بستری ،این نوزادان تحت مراقبت قرار گرفتند به گونه ای که تا امروز وزن هرکدام به ترتیب یک هزار و ۹۰۰ گرم،۲۰۰۰گرم و یک هزار و ۷۵۵ شده است.

قل چهارم متأسفانه به دلیل وزن بسیارکم زمان تولد درتاریخ ۲۲شهریور۹۸ فوت کرده است که ازتاریخ ۲۳ شهریور ۹۸ خانواده چهارقلوها برای بردن جسد قل چهارم اقدام نکرده اند درحالی که بیمارستان ۳۰میلیون ریال و کمیته امداد ۳۰میلیون ریال از مانده فرانشیز این نوزاد متوفی را تقبل کرده اند و کمیته امداد ۵۰میلیون ریال هم وام به ایشان اختصاص داده است و درنهایت بارایگان شدن فرانشیز همچنان قل متوفی در بیمارستان نگهداری می شود.
درخصوص سه قل دیگر و مادر نوزادان ، کل فرانشیز مانده۵۸۷ میلیون و ۳۱۰ هزار ریال می باشد که پدر نوزادان فرانشیز ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال برای مادر وفرانشیز ۲۰ میلیون ریال برای نوزادان پرداخت نموده است و کل مبلغ مانده فرانشیز بیمارستان حدودا ۵۵۰ میلیون ریال می باشد.

یک قل نوزادان درتاریخ ۳۱شهریور۹۸ مرخص ، قل دیگر درتاریخ ۲مهر۹۸ مرخص و قل سوم درتاریخ ۴ مهر۹۸ (۲روز قبل روز پنجشنبه) مرخص اعلام شده اند.

درتاریخ ۴مهر۹۸ ریاست محترم کمیته امداد استان خوزستان که از موضوع چهارقلوها اطلاع یافته بود و جهت بازدید به بیمارستان آمده بودند تشکیل جلسه هیات مدیره بیمارستان انجام شد و مقرر شد باتوجه به منویات مقام عظمای ولایت مبنی بر ترویج فرزند آوری مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از مانده فرانشیز قل های زنده تخفیف داده شود.

از تاریخ پنج شنبه ۴مهر۹۸ تا به امروز طبق گزارش واحد ترخیص بیمارستان هیچکس جهت ترخیص نوزادان مراجعه ننموده است که مبلغ مانده لازم جهت ترخیص به آن ها اعلام گردد.

بنابراین به جهت دفاع از زحمات پرسنل خدوم بیمارستان و حمایت نهادها و ارگانها درخاتمه بطور مختصر به استحضار مردم سرافراز و آزاده می رساند که همه خدمات لازم این چهارقلوها به موقع و درجا و در بهترین شرایط ارائه شده است و فوت قل چهارم به دلیل وزن بسیار پایین بوده و عنوان کردن عدم رسیدگی شایسته حُرمت این واحد نیست .
همچنین براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در کمک و تشویق به فرزند آوری جامعه،کمیته امداد امام خمینی حدود ۵۰۰میلیون ریال از هزینه این هموطنان گرامی را تقبل کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کهنه سرباز وطن

      کشوری که خاک سرچشمه اش طلاست
      ملتش گشنه و گداست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شیخ زکزاکی از نیجریه به هند برای درمان رایگان میفرستیم ولی جسد یه خانواده بدلیل تصفیه حساب تحویل نمیدیم لعنت به....

      • @@ یا علی گو @@

        سانسور چی جان اصلا نظرات ما را‌حذف میکنی ناراحت نیستیم
        ما مردم از این راضی هستیم که هنوز تو سر کار هستی و هنوز اجاره خانه عقب نیفتاده
        پس نظر های مردم را‌حذف کن و همیشه مستاجر باش افرین

      • @@ یا علی گو @@

        خوب مراجع تقلید و دولت کجا هستن به داد این‌خانواده برسند
        احتمالا همراه‌را خاموش کردن و بگویند ما‌جلسه داشتیم

    • یعقوب

      اینا یعنی چه هزینه بیمارستان تخت روانچی دربیمارستان امریکا چه کسی تقبل میکند مدیر بیمارستان رایگان کنید چطور هزینه فلسطینی ویمنی که با پرواز ابرانی می اورید ودرسیمای میلی تبلیغ میکنید هزینه بیمارستانشان چه کسی پرداخت میکند کمتر اختلاس کنید وبدرد مردم برسید بقول خودتان چهار قلو

    • بدون نام

      اللهم عجل لولیک الفرج

    • احدمراتی

      به خدا رشته مگه تو استان یه خیرخواه مسولی نبود کمکش کنه کار به ابرو ریزی سایبری بکشه ،، دشمنان هورا بکشند.

    • بدون نام

      قابل توجه مردم که ببینند چه کردند با این بدبخت بی پول حمایتها را دیدید دروغگوها را شناختید اون پدرسوخته هایی که شعار فرزند آوری سر می دهند ببینید چگونه با این پدر بر خورد میکنند اصلا نرید بچه ها را بیارید تحویل خودشان بدید بزرگ کنند تازه اول بدبختی وبیچارگی تون پس لطفا تحت هیچ شرایطی بچه نیارید عمر خود را تباه نگنید بچه یعنی بد بختی زجر وعذاب بزرگ هم بشه ده کیلو متر زبان پیدا میکنه حیف از عمر آدم که بچه بیاره زن وشوهر یکسره ت سر هم بزنند برای بچه رفاه وآسایش وآرامش عشق ودوستی یعنی تنها دو نفر باشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی افتادی تو تخت بیمارستان هیچ کس نبود دستت رو بگیره بیا باز هم شعار بده بچه نیارین

      • دهه شاستقول بی کس

        8.48راست میگی

    • علی

      کیلوی حساب کردن!!!
      ۸٠٠ملیون واسه زایمان!!! اسرائیل هم اینجوری نیست

    • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

      خوب ب اعراب و عراقیا و افغانیا و سوری ها و یمنی هامیرسید. اما واس یه هموطن همتون شرف و غیرتو گذاشتین زیرپا. ایرانی تو وطن خودش غریبه اس

    • فرمانده ناتو

      مگه دفترچه نداشته اینهمه هزینه برای چیه چطور شد یک دفعه ۴۰میلیون تخفیف دادید خودتون میدونید که نداره برای رضای خدا رایگان میکردید والله برای منم اینهمه هزینه خیلی هست انشاءالله خدا کمک کنه کمی از فروش نفت هم به ایشان بدهید تا مشکل حل شود

    • بدون نام

      ترخیص کنید بزار بره بنده خدا چکارش دارید :
      قال رسول الله المفلص و فی امان الله

    • بدون نام

      ای خدا لعنتتون کنه که همچبن کسی تو خوزستان پولدار تربن استان ایران لنگ پول تدفین بچش باشه
      خدا نابودتون کنه

      پاسخ ها

      • از خوزستان

        این پدر بدبخت از این همه مخارج بیمارستان گذشته پول پوشاک وشیر خشک که خیلی هم گر ونه از کجا بیاده والا خو دش از تهی دستی داره غرق میشه ای دولت مردان دسش بگیرید تا بچه هاش بتونه بزرگ کنه بدون غم وغصه ........

      • بدون نام

        کجای ای رسانه میلی ؟ کجای ای رسانه میلی ؟
        اگر این اتفاق طوی یک کشوری دیگه بود زود عکس العمل
        نشان میداید ؟ ولی حالا چون در وطن این اتفاق افتاده
        سکوت سکوت سکوت سکوت سکوت سکوت سکوت سکوت
        کردید تاکی می خواهید سکوت کنید

    • عبدالله الاهوازی

      اینها چرا متوجه نمشن.ده میلیون هم برای بعضی از مردم فاجعه است

    • آیناز

      ای داد از بی پولی بیچاره پدره اخه وام بهش بدن مونده چجوری پس بده خوب یکی از این دولتمردان کل هزینه رو متقبل بشه یه روز به آقازادش پول تو جیبی نده بده به این پدر گرفتار ثواب هم داره

    • حامد

      متوجه هستید میگه ندارم،مو دیدی بکن ،این قد اختلاس و دزدی تو این مملکته بعد این پدر نمیتونه بچه هاشو ترخیص کنه.
      خدایا حکمتتو

    • sayedrezamosavy

      خدایا شکر

    • بدون نام

      توان مالی مرخص کردن بچه ها رو از بیمارستان نداره. با چه پشتوانه مالی فرزند بیاره و بزرگش کنه؟!!

    • بدون نام

      ای بی شرفا حالا چی میشه ازش پول نگیرید

    • بدون نام

      خجالت اور است اخه یک شخصی که چهارقلو بجامعه تک فرزندی تقدیم نموده ودرحال حاضر دا بایکوت فکری هزینه های دخل وخرج چندقل است،اونوقت شما فاکتور چندصدمیلیون تومانی تقدیمش نمودید که تقبل نماید اگرمن جایش بودم مطلب را دردنیا فضای مجازی پخش میکردم تا همگان بدانند هیچ زوجی فرزند نیاورد والخ

    • م

      اگر این ماجرا تو یک کشور غربی یا عربی اتفاق ما افتاد رسانه میلی خودش رو تیکه پاره میکرد.

    • بدون نام

      خدا به دادتون برسه.ما که تو نگه داشتن یکیش موندیم،البته منظورم نگهداری خود بچس نه از لحاظ مالی

    • بدون نام

      خب زنگ میزدی خبر میدادی

    • بدون نام

      لعنت به شماها بجای اینکه این خانواده را تشویق کنید هواشون را را داشته باشید براشون هزینه میتراشید تو خارج از ایران برای چنین تولدهایی چه کارهایی که نمی‌کنند همه جور امکانات براشون مهیا می‌کنند تا خانواده بدون کوچکترین دغدغه به فکر تربیت درست بچه‌هاشون باشند نه اینکه به فکر شکم بچه ها باشند

    • بدون نام

      تمام هزینه ها رو دولت باید بده همه جای دنیا هزینه چند قلوها پای دولته

    • بدون نام

      خوبه که شما قبول دارید اول گرو کشی کردید تا به پول خودتن برسید (واقعا خجالت خجالت نمی کشید با یک هم وطن اینجوری برخورد بکنید)

    • بدون

      لعنت بردروغگو

    • بدون نام

      اصلا گیریم کمیته امداد کل هزینه بیمارستان رو داده باشه در این موقعیت اقتصادی همین بهتر که بچه هارو بدن بهزیستی بزرگ کنه چون واقعا مخارج سنگینه در این دوره فرزند آوری در حق هر بچه ای ارتکاب جنایت هست

    • بدون نام

      تو که پول هزینه زایمان بچه ات رو نداری چرا بچه دار میشی آخه
      گیرم پول ترخیص هم پرداخت کنن
      برای بزرگ شدن بچه ها میخوای چیکار کنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عقل کل آن بنده خدا چی میدانست چهار قلو هستند:!!!

    • بدون نام

      این همه اختلاس و دزدی ..پول نگیرن چی میشه ...

    • بدون نام

      پس چی الکی میگن حی بچه بیارید کسی چرا به فکر هزینه ان نیستند ملت را حی تو چاه میندازند اونیکه میگه بجه بیارن باید فکر این هم بکند برای یه بچه از بدو ندفه تا زمان تولد جندین ملیون میخواد با این وضع اسفبار اقتصادی ملت چه کنند یا باید ازدواج نکنن یا بچه نیارند بی خودی ملتو سر کار نگذارید نمی تونید

    • صدام

      باسلام حرفی واسه گفتن ندارم

    • بدون نام

      بچه ها رو بايد رايگان ترخيص كنن ماهانه هم پول شير و پوشك بدن تا پدر و مادر راحت باشن ميگن بچه بياريد بعد يه ريال كمك نميكنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج