جاباما
۹۱۲۵۶۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

۳ توصیه برای پیشگیری از سرطان مثانه

سرطان مثانه از جمله بیماری‌هایی است که تمامی موارد خطرزا در بروز آن را نمی‌توان کنترل نمود اما انتخاب‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان تا حدودی با این بیماری مقابله کرد.

ایسنا: بررسی‌های انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد در سال جاری میلادی بیش از ۸۰ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان مثانه در این کشور گزارش می‌شود و حدود ۱۷ هزار نفر از این بیماران در سال ۲۰۱۹ بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

فاکتورهای خطرزایی همچون سن، جنسیت، نژاد و سابقه خانوادگی در بروز این بیماری نقش دارند که نمی‌توان آن‌ها را تحت کنترل درآورد اما عوامل خطرزای مهم دیگری نیز وجود دارند که می‌توان تاثیرگذاری آن‌ها را در بروز این سرطان کاهش داد.

۳ توصیه برای پیشگیری از سرطان مثانه

یواس‌نیوز در مطلبی در این باره نوشت: سه راهکار مفید در پیشگیری از سرطان مثانه عبارتند از:

خودداری از استعمال سیگار

طبق اعلام انجمن سرطان آمریکا افراد سیگاری حداقل سه برابر بیش از دیگران در معرض ابتلا به سرطان مثانه قرار دارند. همچنین در سال ۲۰۱۱ مطالعه‌ای انجام گرفت که نشان داد نیمی از تمامی موارد ابتلا به سرطان مثانه در افراد سیگاری اتفاق می‌افتد.

نوشیدن آب کافی

پزشکان افراد را به نوشیدن آب کافی توصیه می‌کنند. کلیه‌ها تمام سمومی را که از خون تصفیه کرده‌اند به مثانه منتقل می‌کنند. قرار گرفتن طولانی مدت لایه داخلی مثانه در معرض این مواد سمی می‌تواند عامل بروز سرطان باشد. بنابراین، اهمیت دارد تا این سموم از طریق ادرار و نوشیدن آب کافی از بدن دفع شوند.

دنبال کردن رژیم غذایی سالم

شواهد موجود حاکی از آن است که رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی و کاهش مصرف گوشت فرآوری شده می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به این سرطان موثر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج