جاباما
۹۱۲۶۲۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

رئیس شورای شهر تهران خبر داد:

خرید ۴۰۰میلیارد تجهیزات آتش‌نشانی

رئیس شورای شهر تهران از صرف هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات آتش نشانی طی سه سال اخیر خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: محسن هاشمی صبح امروز پیش از آغاز جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز در تقویم ملی ما روز آتش نشان و ایمنی است که به مناسبت گرامیداشت یاد و فداکاری آتش نشانانی که در اطفای حریق پالایشگاه آبادان به شهادت رسیدند.

خرید ۴۰۰میلیارد تجهیزات آتش‌نشانی

وی گفت: از زمان تاسیس اولین ایستگاه آتش نشانی در شهر تبریز حدود 80 سال می‌گذرد و تا امروز هزاران حادثه بزرگ و کوچک رخ داده است.

هاشمی با بیان اینکه امیدواریم که بتوانیم در حوادث با کمترین کشته و شهید روبرو شویم، گفت: تهران در موضوع تجهیزات و نیازهای خاص سازمان آتش نشانی وضعیت مناسبی دارد به گونه‌ای که در سه سال اخیر نزدیک به 400 میلیارد تومان در بخش تجهیزات سرمایه گذاری شده است، اما مهمترین مرحله موضوع پیشگیری و ایمنی است، باید مراقب باشیم تا در ساختمان‌های قدیمی شهر حادثه‌ای رخ ندهد.

به گفته رییس شورای شهر تهران، بیش از 5000 نفر در آتش‌نشانی تهران فعالیت می‌کنند.

هاشمی در خاتمه هم با گلایه‌ از معاون شهرداری تهران، گفت: مراسم‌های شهرداری با تاخیر به شورا اعلام می‌شود به گونه‌ای که مراسم افتتاح ایستگاه مترو امام حسین (ع) را روز گذشته ساعت 10 به ما اعلام کردند و مراسم امروز صبح روز آتش‌نشان را نیز دقایقی قبل تر به من گزارش کردند و وقتی چک کردم متوجه شدم نامه این مراسم چند روز پیش به مظاهریان معاون امور شوراها امضاء شده بود و وی دیروز امضاء کرده و ما امروز متوجه شدیم و به همین دلیل است که کمتر اعضای شورای شهر در مراسم حضور دارند.

محسن هاشمی در ابتدای جلسه علنی شورای شهر تهران نیز در سخنانی با اشاره به حضور هیات عالی رتبه ایرانی در اجلاس سالانه سازمان ملل، گفت: ملاقات‌های متعدد رئیس جمهور در بالاترین سطح دیپلماسی با سران 12 کشور جهان و منطقه و سخنرانی در نشست سالانه سازمان ملل که با حضور قریب به اتفاق هیات‌های دیپلمات کشورهای مختلف انجام شد کارنامه‌ موفقی را برای دیپلماسی ایران رقم زد، در حالی که بیشترین تلاش را دشمنان در جهت ایران هراسی انجام داده بودند و مثلث آمریکایی، عربی و عبری در این مدت تلاش زیادی داشتند.

وی با بیان اینکه ارائه منطق جمهوری اسلامی که مبتنی بر اعتدال در سیاست خارجی است، موجب ایجاد تناقض در جبهه مقابل شد ابراز امیدواری کرد که در داخل کشور نیز شاهد همگرایی و وحدت جریانات سیاسی حول منافع ملی و پرهیز از تضعیف نظام به دلیل تفاوت سلیقه باشیم.

رییس شورای شهر تهران با موضوع حذف نام شهدا از تابلوها اشاره کرد و گفت: اخیرا در رسانه‌ها در مورد حذف نام شهید از برخی از تابلوهای معابر اخباری منتشر شده که البته کمیته ویژه‌ای به ریاست اعطا که خود فرزند شهید است، تشکیل شده و مکاتباتی نیز با دستگاههای ذیربط صورت گرفته است.

وی با اشاره به پیام اخیر رهبری به خانواده شهدا در هفته مقدس، گفت: جا دارد از توجه و حساسیت ایشان به مسائل فرهنگی در حوزه مدیریت شهری قدردانی کنیم و به محض آماده شدن گزارش کمیته ویژه، نتیجه به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

هاشمی با اشاره به روز ملی آتش نشان ضمن تشکر از آتش نشانان، گفت: جا دارد که از همه عوامل خدمتگزار در حوزه‌ انجام خدمات به دانش آموزان و فرهنگیان به ویژه در بخش حمل ونقل و ترافکی قدردانی کنم که گره‌های ترافیکی و مشکلات مهر امسال کاهش یافت.

رییس شورای شهر تهران بااشاره به افتتاح بخش تقاطعی ایستگاه میدان امام حسین(ع) در روز گذشته، گفت: متاسفانه به دلیل کمبود اتوبوس و واگن مترو شهروندان با فشار مواجه هستند که ضمن عذرخواهی از آنها امیدواریم با پیگیری مسئولان شهرداری و مساعدت دولت به زودی شاهد تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازاین 400میلیاردشایدنصفش صرف خریدتجهزات شودبقیه اختلاص میشودچون درکشورمااختلاص طبیعیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج