جاباما
۹۱۲۶۳۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

برگزاریِ نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده

نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده پیش از ظهر شنبه ۶ مهرماه به ریاست رحمانی فضلی وزیر کشور و با حضور، دبیران کمیته ها، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نمایندگان ارشد دستگاه‌های عضو قرارگاه برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ رحمانی فضلی وزیر کشور در این نشست، پس از استماع گزارش اقدامات انجام شده از سوی بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، جهادکشاورزی و همچنین کمیته های ذیل قرارگاه، گفت: زمانی که سیل ۲۳ استان کشور در برگرفت، تمام دنیا اخبار آن را منعکس کردند و رسانه های دشمنان با تبلیغات فراوان و اقدامات پنهان تلاش داشتند موضوع سیل را به یک بحران امنیتی تبدیل کنند؛ به طور مثال درگلستان با شیعه، سنی کردن مسئله، در خوزستان با عرب و غیرعرب کردن موضوع و طرح مسئله نژادی و در لرستان مسئله را قومیتی جلوه می دادند و تبلیغات زیادی در راستای اختلاف افکنی و آوردن فشار بر کشور انجام دادند اما این توطئه ها به همت و تلاش همه دستگاهها و همکاری شبانه روزی مردم محقق نشد.

وزیر کشور ورود مستقیم مقام معظم رهبری، پیگیری های دولت و شخص رئیس جمهور و تلاش همه دستگاههای کشور را از عوامل موفقیت در جبران خسارتهای سیل برشمرد و اظهار کرد: همه دستگاهها در حال انجام وظایف خود در قبال جبران خسارات سیل هستند و دولت نیز تمامی تکالیف خود را دنبال کرده و می‌کند. در این عرصه همه پای کار بودند تا روند جبران خسارات ناشی از سیل به ترتیب و براساس زمانبندی تعیین شده دنبال شود.
رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده اضافه کرد: در همه جلسات با منطق اولویت بندی و توجه به زنجیره علل، تاکید کردیم که در مناطق سیل زده خصوصاً استانهای گلستان، لرستان و خوزستان موضوع بازسازی و احداث بازسازی و احداث سیل برها، لایروبی رودخانه ها و احداث دیواره های حفاظتی رودخانه ها در اولویت قرار گیرد و باید با رعایت این اولویت ها، وظایف خود را انجام دهند و پاسخگو باشند، چرا که در صورت تکرار اتفاقات مشابه، موضوع غیرقابل بخشش خواهد بود.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید مطالعات دقیق و اقدامات زیربنایی انجام شود تا از بروز حوادث گذشته جلوگیری شود، تصریح کرد: اگر در تحقق اولویت بندی ها، به درستی عمل نشود، وقوع حوادث مشابه در سیل و بارندگی های آینده محتمل خواهد بود.
رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده تصریح کرد: انتظار می رود وزارت نیرو، اولویتهای مورد تاکید قرارگاه در سه استان خوزستان، لرستان و گلستان یعنی سیل برها، لایروبی رودخانه ها و اتمام سدهای نیمه تمام را مبنای کار خود قرار دهد و تامین اعتبارات نیز بر همین مبنا و به همین منظور انجام می شود.

برگزاریِ نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده


دکتر رحمانی فضلی در ادامه به عنوان یکی از نمونه های رویکرد ریشه ای قرارگاه به روند بازسازی و نوسازی، به سد نرماب در استان گلستان اشاره کرد و گفت: اگر احداث این سد تمام شود از بروز بیش از ۵۰ درصد خسارات ناشی سیل در آن منطقه جلوگیری می شود.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه بنیاد مسکن با هماهنگی و همکاری همه دستگاهها به خوبی عمل کرده است؛ گفت: در حوزه مسکن کارها بر اساس زمانبندی و به خوبی پیش می رود، و البته براساس برنامه طراحی شده، بایستی مردم تا عید در خانه های خود ساکن شوند. همچنین قول داده شده بود که تعمیرات مسکن های آسیب دیده ظرف دو ماه انجام شود که این کار در مدت مقرر به پایان رسید.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده با اشاره به اقدامات قابل قبول وزارت جهادکشاورزی، بر تسریع در پرداخت خسارتهای بخش کشاورزی تاکید کرد و از بانکهای عامل خواست تا به این کار سرعت ببخشند.

وی در ادامه یادآور شد: در خوزستان، کشاورزان در آغاز بحران، نیاز داشتند هرچه سریعتر زمین هایشان از زیر آب بیرون بیاید تا امکان کشت دوم داشته باشند که با تلاش جهادکشاورزی و همکاری خود کشاورزان این کار به خوبی به نتیجه رسید.
دکتر رحمانی فضلی تاکید کرد: اقدامات انجام شده در جریان مدیریت بحران سیل باید مستندسازی شود؛ چراکه می توان به عنوان مدلی برای مدیریت بحران و جبران خسارتها مطرح کرد.

وزیر کشور همچنین بر اهمیت رسیدگی به بازسازی و نوسازی تمامی راههای مواصلاتی آسیب دیده تاکید کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی پیگیری خوبی در رسیدگی به امور داشتند و البته بایستی بیش از پیش مناطق محروم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

نجار جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در این جلسه اعلام کرد براساس پیگیری های کمیته های برآورد، تعیین خسارات و تخصیص منابع، مبلغ ۱۷هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف تامین اعتبار شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج