۹۱۲۶۹۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

قوچان‌نژاد به تیم‌ملی برمی‌گردد؟

بعد از حضوری ناموفق در قبرس و استرالیا، انگار رضا قوچان‌نژاد دوباره اوج گرفته و به همان مهاجمی تبدیل شده که انتظارش را می‌کشیدیم.

ورزش سه: گلزن، چارچوب‌شناس و شاید گمشده مارک ویلموتس در خط حمله تیم ملی ایران. آن‌هم در روزهایی که سردار آزمون یک خط عقب‌تر آمده و تبدیل به بازیکنی شده که باید بیشتر پاس بدهد تا اینکه گل بزند.

بهمن فروتن، سرمربی سابق شموشک نوشهر در لیگ برتر و از جمله مربیان ایرانی که سابقه فعالیت در فوتبال آلمان را در کارنامه دارد و نام یک کارشناس مجرب را با خود یدک می‌کشد، در خصوص خط حمله تیم ملی و تغییر پست سردار آزمون حرف‌های جالبی به زبان می‌آورد. از نظر فروتن اگر تیم ملی یک مرده‌خور یا همان بازیکنی که داخل محوطه بایستد، شم گلزنی بالا داشته باشد و از کوچکترین فرصت نهایت استفاده را ببرد، در ترکیب داشته باشد، سردار می‌تواند در پست جدید بازی کند و وظیفه گلزنی را به چنین بازیکنی بسپارد.

رضا قوچان‌نژاد، اگر به اوج برگردد، می‌تواند همین مهاجم باشد. بازیکنی با شم گلزنی فوق‌العاده و در خدمت تیم که از ریزترین روزنه‌ها، دروازه حریفان را باز می‌کند و پیام شادی سر می‌دهد. گل‌های او به قطر و بخصوص کره جنوبی را از یاد نبرده‌ایم. پیوس‌گونه توپ را به دروازه این حریفان بخت‌برگشته رساند تا تیم ملی در ناامیدترین روزهای ممکن به جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کند.

قوچان‌نژاد که در یک سال اخیر افول کرده بود، به محض جدایی از آپوئل قبرس، به هلند برگشت و خیلی زود با اف‌سی زوله به توافق رسید. باشگاهی معمولی که برای فرار از منطقه سقوط تلاش می‌کند. گوچی که در هیرنفین روزهای باشکوهی را سپری کرد، در نخستین بازی برای زوله گل کاشت و پوکر کرد تا نام خود را در تاریخ اردی‌ویژه ثبت کند. او تبدیل به نخستین بازیکنی شد که به عنوان تعویضی و در کمتر از ۳۰ دقیقه ۴ گل به ثمر می‌رساند.

همین درخشش باعث شده تا نام رضا قوچان‌نژاد یک بار دیگر حول و حوش تیم ملی شنیده شود. مهاجمی که در روزهای ابتدایی حضور مارک ویلموتس در تیم ملی، سری به اردو زد و با این مربی بلژیکی و بازیکنان گپ زد. همان زمان هم مشخص بود اگر گوچی تیم جدیدی انتخاب کند و بدرخشد، قطعاً چشم‌های ویلموتس او را خواهند دید. درست مانند حالا که گفته می‌شود گوچی به برنامه‌های ویلموتس راه پیدا کرده و حتی اگر در اردوی پیش‌رو به تیم ملی دعوت نشود، قطعاً در آینده نامش به لیست مرد بلژیکی راه پیدا خواهد کرد.

قوچان‌نژاد قبل از حضور احتمالی در تیم ملی، دو هفته حساس و سرنوشت‌ساز را در لیگ هلند سپری خواهد کرد. او همراه با زوله، یکشنبه همین هفته در ورزشگاه مک‌پارک میزبان پی‌اس‌وی آیندهوون خواهند بود؛ تیم دوم جدول که از ۷ بازی ۱۷ امتیاز به‌دست آورده و فقط به دلیل تفاضل گل کمتر پایین‌تر از آژاکس ایستاده.

زوله که از ۷ بازی تنها ۷ امتیاز کسب کرده، هفته نهم هم باید به خانه هیرنفین و ورزشگاه آبه لنسترا برود و با هواداران تیم سابق خود روبه‌رو شود. این بازی می‌تواند هم برای گوچی یادآور خاطرات خوش باشد و هم جنبه انتقامی به خود بگیرد. انتقام از باشگاهی که به آسانی از توانایی‌های قوچان‌نژاد عبور کرد و برای حفظ او به آب و آتش نزد.

قوچان‌نژاد که در هیرنفین طعم رسیدن به جمع مدعیان کسب عنوان آقای گلی را چشیده، با ۴ گلی که برابر والوژیک زده امیدوار است دوباره بتواند بدرخشد و برای تصاحب کفش طلا یک مدعی تمام عیار باشد. او همین حالا و با این تعداد گل، در رده سوم جدول بهترین گلزن‌ها قرار گرفته و بعید نیست با ادامه این روند بتواند مهاجمی مؤثرتر از حالا برای زوله باشد. تیمی که در رده سیزدهم ایستاده و با حضور قوچان‌نژاد تلاش خود را برای موفقیت آغاز کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کیروش اگه خیانت نمی کرد با قوچی هم جام جهانی نتیجه می گرفتیم هم آسیا

    • هوادار

      به نظرمن بهتره رضاقوچان نژاد نیاد به تیم ملی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج