۹۱۲۷۰۱
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

۳۵درصد داوطلبان، بدون سهمیه پذیرفته می‌شوند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بر اساس آمار عنوان شده از سوی سازمان سنجش فقط ۳۵ درصد داوطلبان بدون سهمیه پذیرفته می‌شوند، گفت: امسال اثر سهمیه‌ها به ویژه در پذیرفته شدن داوطلبان ضعیف در دانشگاه‌های تراز اول بسیار زیاد بوده است.

خانه ملت: محمود صادقی در واکنش به اعتراضات در خصوص سهمیه ایثارگران در کنکور، اظهار کرد: حتی کمپینی در این خصوص راه اندازی شده و مطالباتی از سوی داوطلبان وجود دارد که این مطالبات را به خدایی رئیس سازمان سنجش منتقل کردم که پاسخ خدایی به انتقادات این است که ما عیناً قانون مجلس را اجرا می‌کنیم و اگر از این قانون تخطی شود، سازمان سنجش متخلف شناخته می‌شود؛ بنابراین پایبندی سنجش به قانون کاملا محرز است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود:، اما روشن است که به دنبال اصلاحاتی که در قانون سهمیه ایثارگران لحاظ شد، این مشکلات برای داوطلبان سهمیه آزاد ایجاد و موجب نارضایتی داوطلبان شده است که حتی سهمیه مازاد هم به سهمیه جدید ایثارگران منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آماری که رئیس سازمان سنجش عنوان کرده است بالغ بر ۶۵ درصد داوطلبان از سهمیه‌های مختلف از جمله سهمیه ایثارگران و سهمیه مناطق محروم استفاده می‌کنند و در خوشبینانه‌ترین حالت فقط ۳۵ درصد داوطلبان سهمیه آزاد دارند.

صادقی با بیان اینکه وجود این سهمیه‌ها نابرابری در دانشگاه‌ها ایجاد کرده است، اظهار کرد: اثر سهمیه‌ها به ویژه در پذیرفته شدن داوطلبان ضعیف در دانشگاه‌های تراز اول بسیار زیاد بوده و برخی از افراد با رتبه‌های خیلی پایین در کنار افرادی با رتبه‌های بالا قرار می‌گیرند که این روند به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: این وضعیت باید مورد توجه نمایندگان و تصمیم گیران در تعمیم و توسعه سهمیه‌ها قرار گیرد و آن‌ها با شنیدن سخن معترضین درباره اعمال سهمیه‌ها اظهار نظر کنند.

ساماندهی سهمیه‌ها به هیچ عنوان زیر سئوال بردن ایثارگری ایثارگران نیست

صادقی که خود یکی از نمایندگان ایثارگر مجلس به شمار می‌آید، تصریح کرد: کاهش و ساماندهی سهمیه‌ها به هیچ عنوان زیر سئوال بردن ایثارگری ایثارگران نیست، اما این امتیازات باید منطقی باشد به نحوی که این حمایت‌ها باید منجر به افزایش بنیه علمی ایثارگران شود.

سهمیه‌ها باعث سرخوردگی دانشجوی فرزند ایثارگر شده است

صادقی یادآور شد: برای مثال در زمان جنگ وقتی رزمنده‌ای از تحصیل باز می‌ماند با حضور در کلاس‌های فشرده با بنیه قوی علمی در رقابتی برابر در آزمون‌ها شرکت می‌کرد در حالیکه امروز چنین شرایطی نیست و این سهمیه باعث بد بینی و سرخوردگی خود دانشجوی استفاده کننده از سهمیه می‌شود.

زمان جنگ هم چنین سهمیه‌هایی نبود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حتی حدنصاب علمی که در زمان جنگ برای خود رزمندگان در نظر می‌گرفتند کمتر از امروز و ۸۰ درصد بود، اما امروز برای فرزندان ایثارگران این حدنصاب به ۷۰ درصد رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون که با سهمیه میره تا اونی که با آزمون قبولی رفته کدومشون ی مدرک واقعی دارن و قابلیت کارهای مهندسی پزشکی اجرای دارا می باشند آقا ی لیساتس افتخار بدین دیگه اذیت نشن بیات کلاس ... عجیبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان چه فایده داره گفتن این حرفها
        وقتی آخرش بی عدالتی آموزشی بدتر و بدترم میشه

    • بدون نام

      سهمیه یعنی چی آخه ؟ چقدر راحت دارید اینکار قبیح به مردم تحمیل میکنید

    • بدون نام

      هرچی سهمیه ایه همشون کند ذهن و تنبل و بدون آی کیو هستن که حتی ی کنکور هم تمیتونن بدن اونوقت میخوان مملکت در آینده بسپارن به این عقب افتاده های اجتماعی

    • کارمند

      سهمیه های ظالمانه ناعادلانه با قانون برابری و مساوات در اسلام مغایرت دارد و باعث میشود تعدادی پزشک بیسواد وارد بازار کار شوند و علاوه بر ضایع کردن حق دیگران جان مردم را هم با خطر مواجه میکنند
      نمونه ی این بیسوادان همیشه طلبکار در جامعه فراوان است

    • بدون نام

      خاک برسرتان،شماچقدر عوضی هستید که علم و دانش را هم سهمیه ای کرده آید.

    • هادی

      الان دیگه خیلی دیره . این بی عدالتی باعث شد که زندگی بسیاری از ما دهه شصتی ها تباه شد دیگه حالا این حرفا چه ارزشی داره

    • م خ

      آقاخود ایثارگرها مشکل نداره ولی بچه هاشون چه دردی کشیدند یکسری بیسواد محض که حتی بعضا دیپلم هم زوری گرفتن ودرد دیگر این که بعدازتحصیل راحت مشغول کارمیشوند واین مصبیت بزرگتر که گریبانگیر مدیریت کشور ما شده وفرزندبدون سهمیه ارشد رتبه اش 50شده است ولی باید درشهرهای مرزی قبول بشه حال رتبه قبولی در چند بوده تحقیق کردم رتبه بالای 500 دارای سهمیه ایثارگری درتهران قبول شده است آیا ایثارگران اصلی (شهدا) به این امتیازهای ناعادلانه راضی یند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نترس سهمیه ایثارگریهای اصلی هم داده شده. اصلا این بحث سهمیه از ریشه غلط هست

    • بدون نام

      خدا جنگ وبیشتر کنه برای عده ای خوب نون دونی

    • بدون نام

      حرف حق.كاش درست كنند اين سهميه هاي نادعادلانه رو.خيلي ها چندسال با تراز بالا پشت كنكور ميمونند كه يه سهميه اى با درصدهاي منفي جاشون رو بگيره.

    • بدون نام

      حرف حق.كاش درست كنند اين سهميه هاي نادعادلانه رو.خيلي ها چندسال با تراز بالا پشت كنكور ميمونند كه يه سهميه اى با درصدهاي منفي جاشون رو بگيره.

    • Dr. setayesh

      خدا لعنتون کنه. من‌ با رتبه 6000 تجربی و درصدای بالای 50 مشهد هيچي نیاوردم ک شهرمه اون قت طرف با درصدای 15 رتبش از من‌ پایین تر

    • بدون نام

      کاش نماینده های مجلس یه ذره منطقی تصمیم بگیرن,کسی که بنیه علمی ضعیفی داره و از سهمیه های مختلف استفاده میکند و درکنار کسانی که سهمیه ندارند و بنیه علمی قوی دارند حضور پیدامیکنند,کشور و فضای علمی کشور تاثیر منفی میگیرد وسطح علمی بسیار پایین می آید.

    • مانی

      کنکور از پایه اشتباهه
      دانش اموزانی که مدارسشون از بچه های عادی در مقطع دبیرستان به عنوان فرزانگان و تیزهوشان جدا میشه چرا باید کنکورشون یه دفعه با بچه های عادی یکشان بشه . به لحظه فکر کنید کجای دنیا این مدلیه ؟

    • بدون نام

      بیسوادهابارانت میرم ولی به حال این مملکت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج