۹۱۲۸۰۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

آیا سردرد مزمن باعث بروز کمردرد می‌شود؟

محققان دانشگاه وارویک انگلیس دریافتند بین سردرد مزمن و کمردرد، ارتباط مستقیمی وجود دارد که موجب می‌شود ابتلا به یکی از این عوارض، احتمال ابتلا به عارضه دیگر را افزایش دهد.

ایرنا: محققان دانشگاه وارویک انگلیس دریافتند بین سردرد مزمن و کمردرد، ارتباط مستقیمی وجود دارد که موجب می‌شود ابتلا به یکی از این عوارض، احتمال ابتلا به عارضه دیگر را افزایش دهد.

آیا سردرد مزمن باعث بروز کمردرد می‌شود؟

در این تحقیقات، اطلاعات مربوط به ۱۴ مطالعه قبلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. کوچکترین مطالعه مورد بررسی با کمک ۸۸ داوطلب انجام گرفت؛ در حالی که در بزرگترین آن‌ها ۴۰۴ هزار و ۲۰۶ داوطلب مشارکت داشتند.

در این تحقیقات سردرد مزمن و کمردرد مستمر موضوع اصلی مطالعه بود. منظور از سردرد مزمن دردی است که در یک دوره سه ماهه در بیشتر روزها احساس می‌شود. کمردرد مستمر نیز دردی است که در دوره‌ زمانی مشابه در بیشتر روزها بین قفسه سینه و چین‌های باسن ایجاد می‌شود.

در این تحقیقات مشخص شد در تمام مطالعات مورد بررسی، ارتباط مثبتی بین این دو عارضه وجود دارد. محققان توانستند این رابطه را کمی‌سازی کرده و به این جمع‌بندی برسند که افراد مبتلا به یکی از این عوارض، به طور متوسط دو برابر سایرین در معرض خطر ابتلا به عارضه دیگر قرار دارند.

معمولا متخصصان سردرد مزمن و کمردرد را به طور مستقل تحت درمان قرار می‌دهند، اما بر اساس این تحقیقات درمان همزمان این عوارض می‌تواند نتیجه مطلوب‌تری داشته باشد.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، نزدیک به ۴ درصد از جمعیت بالغ در هر ماه ۱۵ روز یا بیشتر دچار سردرد می‌شوند. همچنین به گزارش انستیتوی ملی اختلالات عصبی و سکته حدود ۸۰ درصد از افراد بالغ حداقل یک بار در طول عمر خود کمردرد را تجربه می‌کنند و حدود ۲۰ درصد از این افراد دچار کمردرد مزمن می‌شوند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of Headache and Pain منتشر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج