۹۱۲۸۰۵
۳۳ نظر
۵۰۰۲
۳۳ نظر
۵۰۰۲
پ

پیام تتلیتی‌ها به مسؤولان فرهنگی

بسیاری از این جماعت که ۱۵ میلیون کامنت گذاشته‌اند و البته کمتر از ۱۵ میلیون نفرند، در ایران زندگی می‌کنند؛ در ایران مدرسه رفته‌اند؛ بر اساس آمار صدا و سیما، اکثریت تلویزیون تماشا می‌کنند و قاعدتا بر اساس آموزش‌ها، هنجار‌های اجتماعی و فرهنگی نباید به تتلو و امثال او علاقه‌مند می‌شدند، اما شدند.

عصرایران: مصطفی داننده- تتلیتی‌ها یا همان طرفداران امیر تتلو، این روزها حسابی همه تحلیل‌گران و ناظران اجتماعی ایران را انگشت به دهان گذاشته است. ۱۵ میلیون کامنت زیر یک پست اینستاگرامی تتلو، نشان داد تحولی عجیب در سپهر اجتماعی ایران در حال رخ دادن است.

پیام تتلیتی‌ها به مسؤولان فرهنگی

ذائقه نسل جدید ایران عوض شده است، این مهم‌ترین پیام این کامنت‌هاست. عجیب هم نیست. نسل‌ها نسبت به نسل قبلی خود دچار تحول می‌شوند. همانطور که روزگاری نوجوانان و جوانان، عاشق سینه چاک کباب، جگر و مرغ بودند و حالا به پیتزا، ساندویچ و غذاهای فست فودی دل سپرده‌اند.

مسئله این است که انگار مسؤولان فرهنگی ما بر عکس مردم در گذشته مانده‌اند و فکر می‌کنند جامعه باید در دهه 60 و 70 بماند. با تغییر ذائقه مردم چه برخوردی شد؟ پیتزا ممنوع شد؟ ساندویچ قدغن شد؟

پیام تتلیتی‌ها به مسؤولان؛ چرا در دهه ۶۰ مانده‌اید؟

نه، در کنار رستوران‌های سنتی، فست فودهای متعدد هم به پا شد. هر کسی دوست داشته باشد غذای سنتی بخورد به رستوران‌ها مراجعه می‌کند و هر که ساندویچ دوست داشته باشد، به فست فودی‌ها می‌رود.

اوضاع فرهنگ هم همین است. در تمام این سال‌ها، امثال تتلو محدود بودند. آنها به دلیل محدودیت‌ها به خواننده‌های زیر زمینی معروف شدند و کم کم طرفداران خود را پیدا کردند.

توجه کنید در تمام این سال‌ها هیچ کدام از این خواننده‌ها به تلویزیون که پر مخاطب‌ترین رسانه ایران است، راه پیدا نکردند. هیچ صحبتی هم از آنها در صداوسیما نمی‌شود اما به واسطه فضای مجازی این افراد برای خود نامی دست و پا کرده اند و حالا به جایی رسیده‌اند که رکورد کامنت در یک شبکه اجتماعی جهانی را می‌شکنند!

تازه مگر چهره های فاخر را در صدا و سیما می بینند که بگوییم آن را نشنو و این را گوش کن؟

شما با نسلی روبرو هستید که چالش‌های اجتماعی‌اش، پخش آهنگ‌های پر فحش تتلو، برای پدر و مادرهاست و به تصویر کشیدن واکنش آنها.

بسیاری از این جماعت که 15 میلیون کامنت گذاشته‌اند و البته کمتر از 15 میلیون نفرند، در ایران زندگی می‌کنند؛ در ایران مدرسه رفته‌اند؛ بر اساس آمار صدا و سیما، اکثریت تلویزیون تماشا می کنند و قاعدتا بر اساس آموزش‌ها، هنجارهای اجتماعی و فرهنگی نباید به تتلو و امثال او علاقه‌مند می‌شدند، اما شدند. این علاقه به خاطر این است که اتفاقات اجتماعی و فرهنگی در یک برهه زمانی متوقف نمی‌شوند و همچون رودی پر آب در حال حرکت هستند.

نمی‌شود مثل زمانی که با ویدیو مخالف بودیم با فضای مجازی، موسیقی و سینما مخالفت کنیم. انتشار کتاب خاطرات محمد سرافراز رییس پیشین صدا وسیما نمونه خوبی از قدرت فضای مجازی در عصر ماست. او می‌توانست سال‌ها منتظر مجوز وزارت ارشاد بماند، اما تصمیم گرفت متن خاطرات خود را در فضای مجازی منتشر کند. این کار باعث شد تا هم اثر او را ببیند و هم در موردش حرف بزنند.

واقعا الان مجوز دادن و ندادن به آثار هنری به معنای ندیده شدن آنهاست؟ نه، شما مجوز ندهید آنها کار خود را می‌کنند. تتلو مگر مجوز داشت؟ حسین تهی مگر مجوز دارد؟

مسؤولان فرهنگی هم باید تن به این رود بسپارند و تصمیم‌هایی بگیرند که با وضعیت فعلی جامعه هماهنگ باشد. آنها باید باور کنند که دهه 60 و 70 تمام شده است و دیگر کسی منتظر تصمیم‌های آنها نمی‌ماند و کار خود را می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینترنت رو محدود و کنترل کنند این معضلات هم حل میشه.دیگه چند تا احمق جوگیر این همه تجزیه تحلیل نداره اصلاح طلبهای ابله

      پاسخ ها

      • ...

        چقدر کوته فکری

      • بدون نام

        آخه چطور انقدر ابله

      • بدون نام

        ادبتون گویای همه چیز است.

      • بدون نام

        نوع حرف زدن شما دقیق نشون داده کجا بزرگ شدی

      • بدون نام

        احسنت داداش

      • بدون نام

        طرفداران تتلو رو باید نمونه مرض و بیماری جامعه دونست نه پیشرفت و به روز شدن.مگر اینکه زن ستیزی و توحش کلامی رو پیشرفت بدونیم

      • بدون نام

        خخخخخخ با محدود کردن همه چی رو خراب کردین ولی واقعا حماقت تا کجا یعنی هنوز نفهمیدین که محدود کردن درد تون رو دوا نمی کنه و هر چی میکشین از همین محدود کردن های احمقانه اس


        مغز های کوچک زنگ زده

    • بدون نام

      گوسفند فقط چوپان خوب میخواد.هیچ چوپان عاقلی به دل گوسفندها راه نمیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام گوسفند

      • بدون نام

        الان کم بود چوپان داری

    • مسلمان

      این اراجیف فقط تراوشات مغزی یه آدم بی مغزه هنر و موسیقی این مملکت شد و رفت پی کارش . یه مشت خواننده فالش خون و بی استعداد که همگی توی کنسرت لب میزنن . کدوم قسمت کارهای مملکت درست پیش رفته که این یکی بره .

    • تتلو

      میگن اهنگای تتلو یه فلج قطع نخایی رو شفا داده
      طرف از روی تخت بلند شده ظبتو خاموش کرده... :)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم

      • بدون نام

        فکر کنم من بعد مرگمم دوباره زنده بشم و تتلو رو خاموش کنم

        نفرت انگیز و چندش آوره این جونور

    • ر

      مدیریت محترم اگه به کامنتها دقت بفرمایید دو ملیون بشه باز زیاده کامنتهای تکراری بالای 20 یا 30 بار از هر نفر، درسته رفته رفته نسل‌ها عوض میشند اما دیونه نمی‌شن که بیان طرفدار اسگولی مث تتلو بشند

    • بدون نام

      این خاصیت سن نوجوانیه...نسل ما هم دوره نوجوانی متفاوت فکر میکرد ...ولی چون همه چیز تلویزیون بود و فضای مجازی نبود کسی متوجه نمیشد...اما این نوجوونها شانس این رو دارن که فکر متفاوتشون رو به زور به گوش سنگین نسل قبل برسونن هر چند که اونا خودشون رو به کری بزنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم فکر متفاوت؟ زن ستیزی و خشونت؟

      • بدون نام

        موسیقی تتلو هم هیپاپ دوزاریه.من در اواسط دهه هفتاد هیپاپ و ار اند بی راستکی از رادیو امریکا گوش می دادم و می سپردم کلیپهاشو از ماهواره ترکیه برام ضبط کنند:)

      • نوجوان دهه هفتاد

        حتی ماجرای مرگ نوتوریوس بیگو دنبال می گردم:)

    • مم

      تتلو شده نشان دهنده راه و چا ه به جوانان
      کشورمان چندین میلیون نفر حتما ما در دنیا سری بین سرها پیدا می کنیم

    • بدون نام

      خوب درست میگه ی زمانی ما دنبال پدر مادرمان بودیم الان باید دنبال بچه هامان باشیم که به روز بشیم و خواستهای روزمره دنیا وجامعه رو به پیشرفته و متاسفانه فاصله شکاف نسلی زیاد شده مسئولین ما اینو متوجه هستند چون فرزندانشون بهترین ماشین و انطرف آب زندگی میکنند تواروپا ولی سوریه آفریقا عراق برای زندگیشون انتخاب نمی کنند پس ی بازخور داره این نتیجه کارشون البته زندگی باید با رفاه باشه همون وعده ای که داده شد ولی الانه پراز رنج غم اندوه ومشکلات فراوان گریبان گیر مردم شده پس هیچ پدر مادری دوست نداره بپش مثل خودش تو رنج غم بمونه آره عزیز تتلو دست روی بزرگترین ضعف این جامعه گذاشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طرفداران تتلو لمپن اند نه به روز.این مردک علنا زن ستیزی میکنه و یه مشت دختر احمق لایک می کنند.زن ستیزی هم قدمت تاریخی داره و چیز تازه ای نیست

    • بدون نام

      مسعولین پاکدست گوش به زنگ باشن چمدوناشون رو ببندند هر چه زود تر وقتی مسعول کشوری باشی پول مفت بگیری بخوری کار درست انجام ندی عاقبتش همین بلکه بدتر از این

    • محمد

      فداییان تتلو با ۱۵میلیون کامنت. درود بر تو

    • 01

      خواهشا از خواب خرگوشی بیدار بشین ، خیلی از جوون ها طرفدار تتلو هستن ، ببینید چی میگه که این همه جوونو دنبال خودش میکشه و ببینید چه کمبودی توی جامعه و روح و روان جوون ها هست که دنباله رو این شخص هستن ، از فحش دادن و یک طرفه به قاضی رفتن و خودتونو از همه بهتر دونستن دست بردارید تا مشکل رو حل کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیزی که میگه اولا زن ستیزیه دوما فحشهای رکیکه سوما عشق و حاله.چیزی رو از قلم انداختم؟

    • دونالد ترامپ

      منتظر جنگ داخلي باشيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا لات مجازی اند.دو تا چک بخورند جونشون در میاد

    • بدون نام

      یک نفر میتونه چندین کامنت بذاره
      کی گفته تعداد کامنت ها نشان دهنده تعداد طرفدار های یک نفر هست

      تتلو یه آدم روانی و پوچ هست که عده ای با نفهمی بزرگش کردن و هنوز دارن این کار رو می کنن
      برادر زاده منم تا 14 ، 15 سالگی طرفدار تتلو بود و الان که 18 سال داره دنبال چاوشی و یاس هست و تتلو براش شده یه موجود مسخره
      خواهشا این دلقک رو بزرگش نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چاووشی و یاس به مراتب از تتلو مزخرف ترند

      • بدون نام

        بی مغز تو اصن فکر هم میکنی؟! ... چاوشی و یاس و با تتلو مقایسه میکنی بنز و با پراید مقایسه میکنن؟

    • هوادار تتلو{دختر}

      عاااااااشقتم تتلووووو
      راستی عکسش خیییلی خوووشکله لامصب دیونم کرد من اگه شبا عکساو فیلماو آهنگاشو نشنوم خابم نمیبره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج