۹۱۲۸۱۴
۶ نظر
۵۲۴۸
۶ نظر
۵۲۴۸
پ

اسباب‌بازی‌هایی که جان انسان را نجات دادند!

اسباب‌بازی‌های برای استفاده به عنوان سرگرمی طراحی شده اند. اما در این مطلب می‌بینید که این اشیای کوچک احمقانه می‌توانند نقش مهمی در مرگ و زندگی انسان بازی کند.

برترین‌ها : اسباب بازی‌ها در شکل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند. آن‌ها می‌چرخند، فشرده می‌شوند، حرف می‌زنند، باد می‌شوند، سروصدا می‌کنند و خیلی چیز‌های دیگر. تقریبا همه ما زمانی با اسباب‌بازی بازی کرده ایم. اسباب‌بازی‌ها تجارت بزرگی هستند، در سال ۲۰۱۸، ۹۰.۴ میلیارد دلار اسباب‌بازی در جهان فروخته شد. اسباب‌بازی‌های برای استفاده به عنوان سرگرمی طراحی شده اند. اما در این مطلب می‌بینید که این اشیای کوچک احمقانه می‌توانند نقش مهمی در مرگ و زندگی انسان بازی کند.

ماشین اسباب‌بازی کنترلی جان سربازان را نجات داد

اسباب‌بازی‌هایی که جان انسان را نجات دادند!

«ارنی فسندن» برادری داشت که در افغانستان خدمت می‌کرد. او می‌خواست مطمئن شود که برادرش سالم برمی‌گردد؛ بنابراین با صاحب اسباب‌بازی فروشی، «کوین گای» ارتباط برقرار کرد و با هم یک دوربین بی‌سیم و یک چراغ مادون قرمز به یک کامیون اسباب بازی کنترل از راه دور اضافه کردند و آن را به افغانستان فرستادند.

یک روز کریس، برادر ارنی، این کامیون را به گروهی از سربازان قرض داد. سربازان این کامیون اسباب بازی را جلوتر از خودشان برای پیدا کردن خطر فرستادند. آن‌ها شانس آوردند. کامیون در مقداری سیم گرفتار شد و «بوم»! ۲۲۵ کیلوگرم موادمنفجره منفجر شد. سربازان آسیب ندیدند.

بدون این کامیون کنترلی، سربازان یا باید راه می‌رفتند یا رانندگی می‌کردند و انفجار حداقل یکی از آن‌ها را می‌کشت.

لاکپشت اسباب‌بازی بادی، جان ۱۳ نفر را نجات داد

اسباب‌بازی‌هایی که جان انسان را نجات دادند!

در جولای ۲۰۱۷، بارش‌های شدید شهر چینی لیویانگ را ویران کرد. در بخشی از شهر، ۱۳ نفر از ساکنان در خانه‌های خود گرفتار شده بودند و آب به سرعت در اطراف آن‌ها بالا می‌آمد.

چند پلیس بدون هیچ قایقی در آن اطراف و با دانستن اینکه زمان عامل مهمی است، به اسباب‌بازی فروشی رفتند و در آنجا راه حل را پیدا کردند: لاکپشت‌های بادی.

نیروهای پلیس فورا به صحنه بازگشتند و با استفاده از این لاکپشت‌ها ۱۳ نفر را در کمتر از دو ساعت نجات دادند. درواقع یک اسباب بازی مسخره ناجی ۱۳ نفر در این روز سرنوشت‌ساز شد.

مردی با استفاده از شمشیر نوری اسباب‌بازی، حمله چاقو را دفع کرد

اسباب‌بازی‌هایی که جان انسان را نجات دادند!

به گفته شاهدان، در شب پنجشنبه، ۱۷ مارس ۲۰۱۷، یک دختر جوان با ناپدری‌اش درگیر شد. سلاح این دختر ۱۷ساله دو چاقوی آشپزخانه بود. اما ناپدری‌اش از یک شمشیر نوری استفاده می‌کرد. هرچند شمشیر نوری او اسباب‌بازی بود، اما کار خودش را کرد. شاهدان گفتند که ناپدری چند بار با شمشیر به دخترش ضربه زد تا از حمله او جلوگیری کند.

عروسکی که جان دختربچه را نجات داد

اسباب‌بازی‌هایی که جان انسان را نجات دادند!

در ۱۶ جولای ۲۰۱۵، در کلرادو اسپرینگز، یک دختربچه ۵ ساله مشغول بازی در خانه بود. خانه آن‌ها در طبقه سوم یک آپارتمان قرار داشت. او از پنجره اتاق خوابش به پشت سقوط کرد. خوشبختانه دخترک در لحظه قبل از سقوط با یک خرس عروسکی بازی می‌کرد. به طرز معجزه آسایی این عروسک زیر او قرار گرفت و جانش را نجات داد. دخترک از مرگ فرار کرد و فقط دستش شکست. این عروسک ابَرقهرمان زندگی این دختربچه شد.

عروسکی که جان دختر را در بمباران جنگ جهانی دوم نجات داد

اسباب‌بازی‌هایی که جان انسان را نجات دادند!

آلمانی‌ها انگلستان را در جنگ جهانی دوم بمباران کردند. اگرچه ولز نسبت به لندن حملات کمتری را متحمل شد، اما ۹۸۴ نفر از شهروندانش را از دست داد و ۱۲۲۱ نفر هم به شدت مجروح شدند.

در سپتامبر سال ۱۹۴۰، یک بمب آلمانی در شهر هاورفوردوست، و در نزدیکی خانه‌ای افتاد که «دوروتی اوون» ۲ ساله در آن زندگی می‌کرد. وقتی بمب برخورد کرد، مادرش از پله‌ها بالا رفت و دید سقف اتاقش ریخته است. او با وحشت آوار را برداشت و به طرز معجزه آسایی دخترش را زنده یافت. سر محکم عروسکی که هنگام پایین آمدن سقف با آن بازی می‌کرد، جان او را نجات داده بود و فقط گونه و گردنش زخمی شده بود. دوروتی زنده ماند و جای تعجب نیست که هنوز این عروسک را نگه داشته است.

کلیکر اسباب‌بازی، جان سربازان متفقین را نجات داد

اسباب‌بازی‌هایی که جان انسان را نجات دادند!

در ۶ ژوئن ۱۹۴۴، نیرو‌های متفقین به سواحل نورماندی در فرانسه حمله کردند. ۱۳۵هزار نفر در حمله‌ای شرکت کردند که ثابت شد نقطه عطف تعیین‌کننده در جنگ علیه نازی‌ها است. از این مردان، ۴۴۰۰ نفر کشته شدند و هزاران نفر مجروح یا مفقود شدند. در میان تجهیزات استانداردی که چتربازان آمریکایی در آن روز همراه داشتند، یک وسیله کوچک هم بود که بیشتر به عنوان اسباب بازی شناخته می‌شد. این وسیله به نام «کلیکر» شناخته می‌شد، چون وقتی آن را با انگشت فشار می‌دادید، صدای کلیک کردن می‌داد.

برای کاپیتان «سام گیبونز» از هوابرد ۱۰۱، این اسباب بازی کوچک یک ناجی بود. گیبونز در در تاریکی در علفزاری در نورماندی فرود آمد که توسط سربازان آلمانی محاصره شده بود. او بعد از نیم ساعت سینه‌خیز رفتن به جاده رسید. در آنجا با سرباز دیگری روبرو شد. گیبونز نمی‌دانست این سرباز آلمانی است یا آمریکایی، بنابراین کلیکر خود را فشار دارد. سرباز مقابل هم با دو کلیک پاسخ او را داد و به این ترتیب فهمیدند هر دو آمریکایی هستند. تا چند ساعت بعد، گیبونز با کلیک کردن توانست یک گروه کوچک برای جنگ با آلمانی‌ها جمع کند.

کلیکر در آخرین لحظه به کوله‌پشتی چتربازان اضافه شده بود. این اسباب بازی ساده همراه با اسلحه و نارنجک‌هایی که همراه داشتند آن‌ها را نجات داد.

بچه‌ها با تفنگ آبپاش آتش را خاموش کردند

اسباب‌بازی‌هایی که جان انسان را نجات دادند!

تفنگ آبپاش یکی از اسباب بازی‌های موردعلاقه بچه‌ها برای سرگرم و خنک شدن در روز‌های گرم تابستان است. در ۳۱ مارس ۲۰۱۶، در داکوتای شمالی، بچه‌ها مشغول مبارزه با تفنگ‌های آبپاش خود پایین مجتمع آپارتمانی خود بودند که متوجه بوی دود شدند. بوی دود آن‌ها را به آپارتمان یک پیرمرد هدایت کرد.

آنجا آتش گرفته بود و شعله‌ها به سرعت در حال گسترش بودند. از همه بدتر اینکه مرد پیر و بیمار بود و نمی‌توانست خانه را ترک کند. بچه‌ها وارد عمل شدند و با تفنگ آبپاش خود به شعله‌ها حمله کردند. تا وقتی ماشین آتش‌نشانی به صحنه برسد، آتش تقریبا خاموش شده بود.

عروسک‌ها بزرگتر‌ها را هم نجات می‌دهند

اسباب‌بازی‌هایی که جان انسان را نجات دادند!

سیاستمدار انگلیسی، جفری کلیفتون براون، می‌خواست کیسه پر از روباه‌‌های عروسکی را که یک شرکت اینترنت چینی به او داده بود دور بریزد. اما یاد خانواده‌اش افتاد و آن‌ها را نگه داشت. کار خوبی هم کرد. او در بیرون هتل خود در پکن راه می‌رفت که داخل یک چاه بتنی ۶متری افتاد. این عروسک‌های نرم که قرار بود آن‌ها را دور بریزد، او را از مرگ نجات دادند.

مهارت‌های رانندگی در بازی ویدئویی، جان دو کودک را نجات داد

اسباب‌بازی‌هایی که جان انسان را نجات دادند!

یک روز، گریفین سندرز ۱۰ساله و برادر ۴ ساله‌اش سوار خودرویی بودند که مادربزرگشان آن را می‌راند. ناگهان مادربزرگ وسط رانندگی بیهوش شد. گریفین و برادرش سعی کردند او را بیدار کنند اما نتوانستند. خودروی آن‌ها خلاف جهت ترافیک حرکت می‌کرد. بنابراین گریفین وارد عمل شد.

با اینکه ماشین با سرعت زیاد حرکت می‌کرد، او توانست با دقت آن را به کنار جاده و داخل یک گودال گِل هدایت کند. خودروی آن‌ها متوقف شد و همه سالم ماندند. مادربزرگ را هم به بیمارستان منتقل کردند و در آنجا بهبود یافت.

گریفین در مصاحبه‌ها گفت که تجارب رانندگی که در بازی‌های ویدئویی کسب کرده آن‌ها را نجات داده است.

واگن کوچک قرمز رنگ، جان بچه‌ها را نجات داد

اسباب‌بازی‌هایی که جان انسان را نجات دادند!

یک روز مردی بیرون از خانه پسر ۱۵ماهه و دختر ۲ساله خود را سوار یک واگن پلاستیکی قرمز می‌کشید. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه زنی با سرعت زیاد از جاده خارج شده و به سمت آن‌ها رانندگی کرد. دو کودک زیر ماشین او رفتند.

اما به طرز معجزه آسایی به خاطر واگن کوچکی که سوار آن بودند، زنده ماندند. اگرچه این واگن زیر ماشین رفت و ۱۵ متر کشیده شد، اما محکم ماند و از جان کودکان در مقابل مرگ حتمی محافظت کرد.

منبع: listverse

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی جالب بودن

    • A

      چه تفنگ آب پاش بزرگی

    • NO NAME

      چه قدر خوش شانس بودن!

    • N

      چقدر جالب بود ممنون

    • بدون نام

      اولی جان سربازانو نجات داد و جان مردمو گرفت جاش

    • ♪مهتاب♪

      جالب بودن خسته نباشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج