۹۱۲۹۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

قمر سیب‌زمینی شکل مریخ +عکس

منشأ دو قمر کوچک مریخ به نام‌های فوبوس و دیموس که در سال ۱۸۷۷ کشف شدند همچنان اسرارآمیز باقی مانده است. فوبوس از چگالی پایین برخوردار است که می‌تواند به معنای وجود فضای داخلی متخلخل درون آن باشد.

باشگاه خبرنگاران: منشأ دو قمر کوچک مریخ به نام‌های فوبوس و دیموس که در سال ۱۸۷۷ کشف شدند همچنان اسرارآمیز باقی مانده است. فوبوس از چگالی پایین برخوردار است که می‌تواند به معنای وجود فضای داخلی متخلخل درون آن باشد.

قمر فوبوس با شعاع ۱۱. ۲۷ کیلومتر در مدار نزدیک به سیاره میزبان در حال چرخش است و فاصله مداری آن با مریخ بقدری نزدیک است که دو بار در طول روز در آسمان سیاره سرخ طلوع می‌کند.

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد، قمر فوبوس به احتمال زیاد یک سیارک گرفتار در گرانش سیاره سرخ است.

گروهی از اختر‌شناسان بین‌المللی اقدام به مدلسازی نور فرابنفش منعکس شده از سطح فوبوس کرده و آن را با سیارک ۶۲۴ Hektor‌ و شهاب‌سنگ کشف شده در دریاچه تاگیش کانادا مقایسه کردند.

این نتایج با بررسی داده‌های تهیه شده توسط فضاپیمای روزتا و فضاپیمای USSR Phobos۲ از سیارک ۶۲۴ Hektor‌ بدست آمده است. محققان با طراحی مدل‌های جدید دریافته‌اند که سطح دو قمر فوبوس و دیموس و مدار آن‌ها دارای منشأ متفاوتی هستند و به احتمال زیاد فوبوس یک سیارک گرفتار در گرانش مریخ است.

قمر سیب‌زمینی شکل مریخ +عکس

«مائوریتسیو پاجولا» از محققان دانشگاه پادوا در ایتالیا تأکید می‌کند: نتایج بدست آمده در این مطالعه از وجود شباهت بین قمر فوبوس و سیارک‌های نوع D حمایت می‌کند؛ هر دو قمر فوبوس و دیموس دارای مشابهت‌هایی با سیارک‌های کمربند سیارکی دارند که مابین مریخ و مشتری در حال چرخش هستند.

«پاجولا» خاطر نشان کزد: سطح فوبوس منشأ متفاوتی را نسبت به مدار و بخش داخلی نشان می‌دهد. نتایج این مطالعه در مجله Astrophysical منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      چرت وپرت بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج