جاباما
۹۱۳۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

ارتباط شهرداری با نمایش‌های توقیفی چیست؟

یک بررسی نشان می‌دهد که نمایش‌هایی که طی شش ماه گذشته توقیف یا از اجرا منع شده‌اند همگی در تالار‌های نمایشی زیرمجموعه شهرداری تهران به صحنه رفته بودند!

کیهان: طی ماه‌های اخیر، چند نمایش توقیف شد که از جهاتی قابل بررسی هستند؛ چندی قبل، نمایشی با عنوان «مولن روژ» پس از چند شب اجرا متوقف شد و پس از آن، نوبت به نمایشی با عنوان «عاشقانه‌های خیابان» رسید که توقیف شود و به تازگی نیز نمایش «امشب اینجا» از اجرا باز ماند.

ارتباط شهرداری با نمایش‌های توقیفی چیست؟

نکته قابل تأمل، ‌اشتراکات این نمایش‌هاست؛ به‌طوری که دو نمایش، توسط کارگردان‌هایی با سوابق مدیریت در دولت و شهرداری اجرا شدند. کارگردانی نمایش «مولن روژ» را حسین پارسایی انجام داد که سابقه مدیریت بر شبکه نمایش خانگی وزارت ارشاد را داشت. همچنین نمایش «عاشقانه‌های خیابان» نیز با کارگردانی شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر اجرا شد.

اما وجه ‌اشتراک دیگر این است که هر سه نمایش مذکور، محتوایی ضداخلاقی داشته‌اند. اما وجه ‌اشتراک دیگر این سه نمایش این است که همه آنها در تالارهایی تحت مدیریت شهرداری تهران روی صحنه رفتند.

«عاشقانه‌های خیابان» و «امشب اینجا» در تالار ایرانشهر اجرا شدند و «مولن روژ» هم در تالار باغ کتاب تهران روی صحنه رفت؛ تالار ایرانشهر زیرمجموعه خانه هنرمندان است و این خانه نیز وابستگی به شهرداری دارد و باغ کتاب نیز تحت تملک نشر شهر است که آن هم وابسته به شهرداری تهران محسوب می‌شود.
البته مدتی قبل‌تر هم یک نمایش قرار بود در پردیس تئاتر تهران که آن هم وابسته به شهرداری تهران است اجرا شود. این نمایش به بهانه پرداختن به آرش کمانگیر، روایتی مبتذل و مجعول را دست‌مایه قرار داده بود. البته این نمایش به مرحله اجرا نرسید و در همان مقطع تمرین، مجوز اجرایش رد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران مزیتی داشت به اسم اخلاق که ظاهرا در حال از بین رفتن است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش مردم قبل از اینکه کاملا تنها بشن، بیدار بشن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج