جاباما
۹۱۳۰۱۱
۲۰ نظر
۵۴۹۲
۲۰ نظر
۵۴۹۲
پ

زندگی شخصی کریستن دانست؛ معصومِ بلوندِ هالیوود

در دوران زندگی‌اش، کریستن دانست هم کودک خون‌آشام بوده، هم دختر پیشاهنگ، هم ملکه، هم یک آرایشگر اهل مینه سوتا و بسیاری دیگر و همچنان به تغییر چه از لحاظ شخصی و چه از جنبه حرفه‌ای ادامه می‌دهد.

برترین‌ها: در دوران زندگی‌اش، کریستن دانست هم کودک خون‌آشام بوده، هم دختر پیشاهنگ، هم ملکه، هم یک آرایشگر اهل مینه سوتا و بسیاری دیگر و همچنان به تغییر چه از لحاظ شخصی و چه از جنبه حرفه‌ای ادامه می‌دهد. او توانست به خوبی از یک کودک-بازیگر به یک ستاره جدی و قابل توجه در دنیای هالیوود تبدیل شده و حتی در سال ۲۰۱۶ نیز نامزدی جایزه امی در تلویزیون را نیز به فهرست افتخارات خود اضافه کرد.

اولین آشنایی مخاطبان با کریستن دانست در فیلم «مصاحبه با خون‌آشام» (Interview with the Vampire) در سن ۱۱ سالگی و آن رابطه جنجالی با برد پیت رخ داد، سپس با رهبری یک تیم پیشاهنگ در «انجامش بده» (Bring It On) ادامه یافته و به «اسپایدرمن» (Spider-Man) ختم شد. بدین ترتیب دانست در مقابل چشمان مخاطبان بزرگ شده و زندگی او همواره در کانون توجه قرار داشت. وی در مصاحبه‌ای در آگوست ۲۰۱۹ چنین گفت: «وقتی کاری انجام می‌دهم احساس می‌کنم که هیچگاه کسی آن را نخواهد دید. حس می‌کنم که این کار را برای خودم می‌کنم».

اگر به خاطر مادرش نبود، کریستن دانست بازیگر نمی‌شد

زندگی شخصی کریستن دانست؛ معصومِ بلوندِ هالیوود

کریستن دانست اولین حضور جدی خود روی پرده را در فیلم آنتالوژی «داستان‌های نیویورک» (New York Stories) ساخته وودی آلن در سال ۱۹۸۹ تجربه کرد و تنها چند سال بعد در کنار برد پیت و تام کروز در نقش دوست داشتنی کلودیا در «مصاحبه با خون‌آشام» حاضر شد. این بازیگر دوران حرفه‌ای پرباری بعد از این نقش‌آفرینی‌ها داشت و اگر به خاطر مادرش نبود چنین افتخاراتی بدست نمی‌آمد.

در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین، دانست گفته است که مادرش، اینِز، بر این باور بوده که سرنوشت دخترش این است که بازیگر شود، زیرا دانست همیشه دختر شادی بود. در نهایت والدین کریستن او را برای تست بازیگری در آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیون معرفی کرده و این تلاش آن‌ها بسیار موثر بود، زیرا دانست در سن تنها ۳ سالگی اولین نقشش در آگهی‌های تبلیغاتی را بدست آورد. وی در مصاحبه‌ای دیگر در سال ۲۰۱۵، در این باره گفته است: «کودک-بازیگر بودن می‌تواند برای روان شما بسیار خطرناک باشد. اما مادرم همیشه مرا به مدارس معمولی می‌فرستاد از این رو من هیچوقت سفر‌های علمی-تفریحی، نمایش‌های مدرسه‌ای و این چیز‌ها را از دست ندادم».

او از برد پیت و تام کروز به عنوان برادران بزرگ خود در هالیوود یاد می‌کند

برد پیت و تام کروز بدون شک جذاب‌ترین ستارگان سینما در دهه ۹۰ بودند و تا به امروز نیز این جایگاه را حفظ کرده‌اند. وقتی که دانست توانست در کنار این سنگین‌وزن‌های هالیوود در نقش یک کودک در سال ۱۹۹۴ و در فیلم «مصاحبه با خون‌آشام» ظاهر شود تمام دختران به او حسادت می‌کردند. وی در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹ با استفن کولبرت در مورد احساسی که بازی در کنار این دو ستاره هالیوودی برایش داشت صحبت کرد: «آن‌ها مانند خواهر کوچکشان با من رفتار کردند. من خیلی دوست داشتنی بودم. خیلی معصوم بودم، حدود ۱۲ ساله بودم. فقط داشتم کارم را می‌کردم و آن‌ها خیلی با من مهربان بودند».

دانست می‌گوید که از دیرباز طرفدار برد پیت بوده و بعد از دیدن فیلم «رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد» در سال ۱۹۹۲ که برد پیت نقش اصلی آن را داشت تصمیم گرفت در آینده از اسم شخصیت او برای فرزندش استفاده کند: «نام او [در فیلم]تریستان بود و با خودم گفتم که اولین پسرم را تریستان نام خواهم گذاشت، می‌فهمید که، همون چیز‌های همیشگی دخترانه».

در سن ۱۶ سالگی کریستن دانست شروع به ایفای نقش‌های بزرگتر از خود کرد

زندگی شخصی کریستن دانست؛ معصومِ بلوندِ هالیوود

بعد از نامزد شدن برای جایزه گلدن گلوب به خاطر بازی تحسین شده‌اش در «مصاحبه با خون‌آشام»، زندگی حرفه‌ای‌اش در هالیوود شتاب گرفت. او به بازی در نقش‌هایی که بسیار برای یک کودک مناسب بود ادامه داد، از جمله نقش‌هایش در «زنان کوچک» (Little Women) و «جومانجی» (Jumanji)، اما در حالی که دانست بزرگتر می‌شد نقش‌هایش نیز با او رشد می‌کردند. وقتی که وی ۱۶ ساله شد در نقش لوکس لیسبون در «خودکشی باکره‌ها» (The Virgin Suicides) ساخته سوفیا کوپولا بازی کرد.

این فیلم که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده بود، به زندگی کوتاه و رازآلود خواهران لیسبون تمرکز داشته و جاش هارتنت که از جذاب‌ترین چهره‌های هالیوود در دهه ۹۰ بود نیز در آن حضور داشت. دانست در مصاحبه‌ای که در آگوست ۲۰۱۹ انجام داد در مورد این فیلم و تجربه خود در آن چنین گفت: «حس می‌کنم که خودکشی باکره‌ها برای من بسیار بزرگ بود، زیرا اولین باری بود که باید خوشکل می‎بودم، اما در واقع در یک فیلم. از من مراقبت می‌شد زیر این فیلمی از سوفیا بود، یک فیلمساز زن. این تغییر بود که به نظرم برای من و حرفه‌ام بسیار مهم بود».

سوفیا کوپولا به کریستن دانست کمک کرد اعتماد به نفس داشته باشد

«خودکشی باکره‌ها» اولین همکاری کریستن دانست با سوفیا کوپولا، اما آخرین آن‌ها نبود. این دو در چندین فیلم با هم کار کرده‌اند، از جمله «ماری آنتوانت» (Marie Antoinette) و «فریب خورده» (The Beguiled) و بدین ترتیب در کنار همکاری حرفه‌ای، یک رابطه دوستانه و عمیق بین این دو نیز شکل گرفت. این دو تنها طرز تفکر مشابهی دارند بلکه به گفته دانست، سوفیا کوپولا در نوجوانی نقش زیادی در ایجاد اعتماد به نفس در او داشته است.

دانست در سال ۲۰۱۷ در مصاحبه‌ای در مورد تاثیر قابل توجه اولین دیدار خود با کوپولا چنین گفته است: «او به من گفت، دندان‌هایت را دوست دارم، هیچوقت دندان‌هایت را درست نکن. به یاد دارم که بعد‌ها هنگام بازی در فیلم «اسپایدرمن» یکی از تهیه کنندگان به من گفت باید تو را نزد دندانپزشک ببرم! حتی دندان‌های من در پوستر را نیز درست کردند، اما می‌دانستم که خودم هیچوقت قرار نیست این کار را بکنم. او به من اعتماد به نفس در مورد چیز‌های کوچکی داد که بدون او آن‌ها را نداشتم».

کریستن دانست هنگام احساس فشار هالیوود درخواست کمک کرد

زندگی شخصی کریستن دانست؛ معصومِ بلوندِ هالیوود

دانست بازی در هالیوود را در سن ۳ سالگی آغاز کرده و از آن زمان تاکنون توقفی در کار او نبوده است. در سال ۲۰۰۸ بود که همه چیز برای این بازیگر به نقطه جوش رسید به نحوی که او خودش وارد یک مرکز درمانی در یوتا شد. به گفته رسانه‌ها دانست که در آن زمان ۲۵ سال داشت بعد از یک پارتی شبانه بزرگ و پر از زیاده‌روی وارد یک دوره بازپروری خودخواسته شده بود، اما دانست خود این ادعا‌ها را رد کرده و گفته که این کار وی برای درمان افسردگی‌اش بوده است.

وی همان سال در مصاحبه‌ای در این باره تصریح کرد: «در حال دست و پا زدن بودم و این فرصت را داشتم که به جایی رفته و مراقب خودم باشم. خوش شانس بودم که منابع لازم برای انجام این کار را داشتم. خانواده و دوستانم نیز فکر می‌کردند که این ایده خوبی است».

وی در سال ۲۰۱۵ نیز در مورد تجربیات سخت خود در هالیوود چنین گفت: «چیزی که مردم از یک بازیگر انتظار دارند بسیار مضحک است. عادلانه نیست از یک بازیگر انتظار داشته باشید که در انظار عمومی خیلی خوب صحبت کند و همیشه در مقابل انتقاد‌هایی که بسیار دردناک هستند پوست کلفت باشد و همزمان برای انجام کارش حساس باشد و احساساتش را کنترل نماید. از این رو تمام کاری که می‌توانید بکنید این است که خودتا باشید، فقط همان لعنتی که خودتان هستید باشید».

کریستن دانست نگاه مثبتی به دیگر فیلم‌های «اسپایدرمن» ندارد

قبل از راه‌اندازی مجدد سری فیلم‌های «اسپایدرمن» با بازی تام هالند توسط استودیو مارول، توبی مگوایر نقش این ابرقهرمان مشهور را از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ بر عهده داشت و کریستن دانست نیز نقش دختر محبوب او، مری جین واتسون، را بر عهده داشت. این سری بسیار موفق و پرفروش بوده و به باور دانست آن فیلم‌ها از راه‌اندازی مجدد امروزی این فرانچایز بسیار بهتر بودند. وی در این باره چنین گفته است: «ما بهترین‌ها را ساختیم، پس چه اهمیتی دارد؟ با خودم می‌گویم، شما آن را آنطور که می‌خواهید می‌سازید، آن‌ها صرفاً در حال دوشیدن گاو برای پول بیشتر هستند. خیلی واضح است. منظورم را می‌فهمید؟».

دانست خواستار ساخت قسمت چهارم فیلم «اسپایدرمن» بود به همین دلیل دیدگاه منفی او نسبت به راه‌اندازی مجدد این فرانچایز با بازی تام هالند واضح است: «من آن فیلم را دوست داشتم و می‌گویم که‌ای کاش چهارمی را هم می‌ساختیم». وی همچنین گفته که سری جدید این فرانچایز را تماشا نکرده و به نظر او همه اسپایدرمن قبلی او و مگوایر را ترجیح می‌دهند: «همه اسپایدرمن ما را دوست دارند، یالا، درست می‌گویم یا نه؟ ببینید، ترجیح می‌دهم در اولین‌ها باشم تا جدیدترها».

ورود کریستن دانست به دنیای تلویزیون برایش دردناک بود

زندگی شخصی کریستن دانست؛ معصومِ بلوندِ هالیوود

بازی دانست در دو فیلم باعث شد که نوآه هاولی، خالق سریال «فارگو» (Fargo) او را در فصل دوم این سریال موفق به کار گیرد: یکی «تمام چیز‌های خوب» (All Good Things) و دیگری «مالیخولیا» (Melancholia). در فصل دوم سریال «فارگو» دانست نقش یک آرایشگر اهل مینه سوتا را بازی می‌کند که در یک قتل گرفتار شده است. دانست در مورد سختی و چالش‌برانگیز بودن نقش خود در این سریال چنین گفته است: «یادم می‌آید که در بغل مادرم گریه می‎کردم و می‌گفتم نمی‌خواهم به آنجا [محل فیلمبرداری سریال در کانادا]برگردم، منو مجبور به این کار نکن!».

دانست در مورد تصمیمش برای پیوستن به این سریال در مصاحبه‌ای با مجله ورایتی در سال ۲۰۱۵ چنین گفت: «از آمادگی خود برای کار در تلویزیون اطمینان نداشتم، اما از آنجایی که یک مینی سری بود برای کار در آن اعلام آمادگی کامل کردم. فکر نمی‌کنم که برای تعهد به سریال‌ها آماده باشم، بخصوص اگر موفق بوده و برای چهار سال ادامه داشته و نتوانم هر کاری که دوست دارم را انجام دهم». بازی او در فصل دوم «فارگو» نامزدی جایزه امی را در نقش اول زن برای دانست در سال ۲۰۱۶ در پی داشت.

کریستن دانست به مدت ۴ سال با گرت هدلاند نامزد بود

دانست در طول مدت فعالیت خود در هالیوود با چندین نفر از چهره‌های شناخته شده هالیوود نامزد بوده است. وی هنگام بازی در فیلم «در جاده» (On the Road) در سال ۲۰۱۰ با گرت هدلاند آشنا شده و بین این دو رابطه‌ای عاطفی شکل گرفت. این دو نامزدی خود را در سال ۲۰۱۲ اعلام کردند، اما رابطه آن‌ها چندان پرشور نبود. دانست در مصاحبه خود با ونیتی فر در نوامبر ۲۰۱۵ در مورد انتظارات خود از یک رابطه عاطفی چنین گفت: «من روش‌های سنتی را می‌پسندم. من مردی را می‌خواهم که پول شام را بدهد و در را برایم باز کند. من مردانگی را دوست دارم، من با مردانی نامزدی کرده‌ام که طرف زنانه بیشتری داشته‌اند و خوب از آب درنیامده است».

با توجه به طول رابطه دانست و هدلاند می‌توان گفت که این بازیگر مرد ظاهراً با انتظارات و خواسته‌های دانست همخوانی داشته است. دانست در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه خود درباره رابطه‌اش با این بازیگر چنین گفت: «اکنون سه سال و نیم است که با هم هستیم، پس، بله، خیلی خوب پیش رفته است. ما هم سن هستیم. پیشینه مشابهی داریم [هدلاند نیز اهل مینه سوتاست]او برایم احساس خانواده‌ام را دارد». اما این دو در آوریل ۲۰۱۶ و پس از ۴ سال رابطه از هم جدا شدند.

کریستن دانست هنگام بازی در سریال «فارگو» عشق را یافت

زندگی شخصی کریستن دانست؛ معصومِ بلوندِ هالیوود

بعد از اتمام رابطه ۴ ساله دانست و هدلاند در سال ۲۰۱۶، این بازیگر زن برای مدت زیادی مجرد نماند. بعد از بازی در کنار جسی پلمونز در فصل دوم سریال «فارگو»، شایعاتی در مورد رابطه عاشقانه این دو مطرح شد. بعد‌ها وقتی که یک حلقه نامزدی در ژانویه ۲۰۱۷ در انگشت دانست دیده شد این شایعات قوت بیشتری گرفت و در ژوئن ۲۰۱۷ بود که دانست آشکارا از رابطه خود با پلمونز گفت و اعلام کرد که بسیار خوشحال بوده و عجله‌ای برای برنامه‌ریزی عروسی ندارد.

کریستن دانست مادر می‌شود

در سال ۲۰۱۸، در یک برنامه تلویزیونی افشاگری خیره کننده و متفاوتی داشت. او اعلام کرد که از رابطه‌اش با پلمونز باردار است. او بعد‌ها در می ۲۰۱۸ یک فرزند پسر به دنیا آورد که نام او را انیس گذاشت و خبری از تریستان نبود. وی می‌گوید که تا زمان بدنیا آمدن دخترخوانده‌اش خود علاقه‌ای به بچه‌دار شدن نداشته است، اما بعد از این ماجرا تصمیم گرفت که خود بچه‌دار شده و مزه مادر بودن واقعی را بچشد: «خیلی او را دوست دارم. این علاقه شبیه این است که... نمی‌توانید آن را تجربه کنید مگر این که خودتان بچه داشته باشید. دیشب او را به رختخواب بردم و او امروز صبح بیدار شد و به مادرش گفت، کیکی کجاست؟ این عشق را دوست دارم. این چیزی است که من می‌خواهم».

منبع: thelist

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منم مرد عنکبوتی قدیمیو بیشتر دوس دارم مهیج تر بود و توش ترس هم حس میشد ن الان ک ی بچه سوسولو آوردن ک نقش یک ابر قهرمانو بازی کنه

    • هامون باز

      نام درستش کیرستن هست نه کریستن.اوکی لطفا اصلاح شود.

    • بدون نام

      معنی معصوم رو هم فهمیدیم!!!!!!!

    • بدون نام

      خوش به حالت خارجی

    • بدون نام

      بعد توبی مگوایر اندرو گارفیلد بازیگر مرد عنکبوتی شد
      نه تام هالند...

    • بدون نام

      پناه بر خدا این که معصومشون باشه ،شیطونشون چیه !!!!!!

      از توبی مگوایر بچه نداره ؟

      اینا که بیخیال اند !

      راستی اینا قبل از ازدواج بچه دار میشن ،اسم بچه تو شناسنامه بابا ننه اش می ره ؟
      قدیمی هاشون حداقل آنقدر دیندار بودن که برن کلیسا حتما عقد کنند .

      پاسخ ها

      • m

        حالم بهم میخوره تز این چرت گویی و اخلاق گند و خاله زنکی ایرانی جماعت،تو بهتره به فکر گندکاریهای زندگی خودت باشی،لازم نکرده بقیه رو قضاوت کنی،امل

      • بدون نام

        فعلا اونا که با این چیزی که شما بهش می گید فساد ، خوشبخت تر هستند

    • نوشین

      متاسفم برای برچسب معصوم زدن به ایشون

      پاسخ ها

      • m

        تو واسه خودت متاسف باش با این افکار مریضت..

      • بدون نام

        آره واقعا جمله قشنگی گفتی.. طرف نصف بدنش رو همه دیدن بعد میگم معصوم. کاربر ام به نظر شما افکار شما مریضه نه کاربر دیگه

      • علی

        گل گفتی خانم

      • بدون نام

        از نظر شماها معصوم یعنی چی؟ چادر سرت کنی و آفتاب و مهتاب شما ها رو نبینه؟ با مرد ها اصلا صحبت نکنید؟ موسیقی گوش نکنید؟ برنامه ورزشی نبینید؟ صداتونو کسی نشنوه؟ پیاده برید زیارت؟ معصوم یعنی مردم از دست وزبانت آسیب نبینن معصوم یعنی دزد مال مردم نباشید معصوم یعنی کسی رو قضاوت نکنی معصوم یعنی آبروی کسی رو نبری معصوم یعنی به زندگی مردم سرک نکشی این کارها رو اکثر مردم اروپا و آمریکا انجام میدن ماها چی؟

    • بدون نام

      بدم میاد ازش

      پاسخ ها

      • m

        وای وای چقدر هم نظرت مهمه تو،الان طرف خودکشی میکنه بخاطر این نظرت

      • من

        معصومیت به این میگن!!!!

    • بدون نام

      اینو و معصومیت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      کاربرm دهنتو ببند اسکل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط شما ها نظر بدین

    • بدون نام

      کاربر 18:8

      ها بهت برخورد!!!!! ، حالت از افکار خودت بهم بخوره پیشرفته‌!! نکنه غیر مستقیم داری از خودت دفاع می کنی،؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج