۹۱۳۱
۵۱۵۵
۵۱۵۵
پ

قاتلانی که برای مرگ شما کمین کرده اند

هفته آینده سازمان ملل در نیویورک میزبان اجلاسی در مورد بیماریهای مهم مانند سرطان، دیابت و بیماریهای قلبی و ریوی است. این بیماریها دو سوم موارد مرگ و میر در جهان یعنی حدود ۳۶ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند.

هفته آینده سازمان ملل در نیویورک میزبان اجلاسی در مورد بیماریهای مهم مانند سرطان، دیابت و بیماریهای قلبی و ریوی است. این بیماریها دو سوم موارد مرگ و میر در جهان یعنی حدود ۳۶ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند.

این بیماریهای منجر به مرگ ۹ نفر از هر ۱۰ نفر می شوند که می توانند عوامل مشترکی مانند سیگار، سبک زندگی غیرفعالانه را داشته باشد و بسیاری از آنها قابل پیشگیری باشند.

فراهم نمودن امکانات بیشتر مهمترین عامل در مهار این عوامل مرگ است برای مثال تا چند سال پیش در اتیوپی تنها یک متخصص سرطان برای ۸۰ میلیون نفر وجود داشت.

به نوشته آسوشیتدپرس این دومین باری است که سازمان ملل به مسایل بهداشتی توجه می کند. اجلاس قبلی در سال ۲۰۰۱ منجر به ایجاد صندوق جهانی مبارزه با ایدز سل و مالاریا شد و دولتها و گروههای خصوصی مانند بنیاد بیل گیتس میلیاردها دلار به این کار کمک کردند.

هم اکنون اکثر کشورهای آفریقایی درگیر فشار شدیدی از جانب بیماران سرطانی هستند. در غنا ۲۳ میلیون نفر تنها به دو مرکز تومورشناسی دسترسی دارند و در این کشور تنها ۴ متخصص سرطان وجود دارد.

آفریقا همچنین تنها منطقه جهان است که بیماریهای عفونی، مشکلات بهداشتی مادر نوزاد و تغذیه ضعیف منجر به مرگ تعداد بیشتری نسبت به بیماریهای مسری می شود.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که در سرتاسر جهان سکته، بیماریهای مرتبط قلبی تقریبا نیمی از موارد مرگ و میر در اثر بیماریهای غیرعفونی را تشکیل می دهد که این آمار تنها در سال ۲۰۰۸ ۱۷ میلیون نفر بوده است.

سرطان با ۷.۶ مرگ در رتبه بعدی قرار دارد و پس از آن بیماریهای تنفسی مانند امفیزم با ۴.۲ میلیون نفر و دیابت با ۱.۳ میلیون نفر قرارد ارند.

سازمان ملل بر این ۴ بیماری و عوامل مشترک آنها یعنی دخانیات، مصرف الکل، رژیم غذایی ناسالم و نبود فعالیت بدنی تمرکز کرده است.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

قاتلانی که برای مرگ شما کمین کرده اند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج