۹۱۳۱۱۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

چراغپور: مشکل تیم امید فقط از بیرون نیست

جلال چراغپور، کارشناس فوتبال ایران گفت: تیم امید جایی است که در آن جمع کردن همه مسائل، سازگاری و برنامه‌ریزی بسیار پیچیده است.

خبرگزاری میزان: جلال چراغپور در خصوص شرایط این روز‌های تیم فوتبال امید و بلاتکلیفی نیمکت مربیگری این تیم در آستانه مسابقات انتخابی المپیک، اظهار داشت: تیم امید وضعیتی دارد که نمی‌شود فقط در این برهه از زمان آن را بررسی کرد و این کار درستی نیست. مشکل این تیم از ۴۰ سال پیش شروع می‌شود که تیم تشکیل شد.

مشکل تیم امید را باید از ۴۰ سال پیش بررسی کنیم

وی افزود: در طول این سال‌ها مربیان زیاد و حتی بزرگی روی نیمکت تیم امید نشستند. شاید بیش از ۱۰ بار سرمربی عوض شد، اما تیم به المپیک نرفت. متاسفانه حالا که این تیم به آخر خط رسیده و آخرین شانس خود را برای حضور در المپیک امتحان می‌کند به فکر پیدا کردن معضل آن افتاده‌ایم. اگر بخواهیم به طور کلی بررسی کنیم باید گفت‌وگویی مفصل داشته باشیم تا از همان ۴۰ سال پیش تیم را بررسی و مشکل اصلی را پیدا کنیم.

تیم امید در طول این سال‌ها به دلایل مختلفی راهی المپیک نشده

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: این تیم در طول سال‌ها بنابر دلایل مختلفی راهی المپیک نشده، هر کسی آمده نظرات خود را اعمال کرده و اتفاقات زیادی در آن رخ داده است. این تیم زمانی زیر نظر کمیته ملی المپیک بود و همه کار‌های خود را هم انجام داده و بازی‌های تدارکاتی را برنامه‌ریزی کرده بود، اما در همان مقطع عابدینی رئیس فدراسیون فوتبال شد و تیم را از کمیته گرفت. این یک نمونه از چندین موردی است که مانع از حضور تیم در المپیک شده است.

مشکل تیم امید فقط از بیرون نیست

چراغپور گفت: البته مشکل این تیم فقط از بیرون نیست و تیم ایرادات فنی هم دارد. مشکلی که تیم امید دارد را بسیاری از تیم‌های امید در جهان هم دارند چراکه دوران حضور این بازیکنان رده سنی در تیم‌های پایه به پایان رسیده و از طرفی آنها نمی‌توانند در تیم‌های بزرگسالان هم زیاد بازی کنند. آنها در این سن باید در سطح حرفه‌ای بازی کنند، اما فوتبا‎ل‎شان هنوز حرفه‌ای نیست. این بازیکنان شایسته حضور در تیم امید هستند، ولی باشگاه‌ها زیاد به این بازیکنان بازی نمی‌دهند. یکی از مشکلات اصلی اکثر تیم‌های امید جهان در همین موارد است و چون آنها کسر بازی دارند، می‌روند و ۴ گل می‌خورند.

مربیان تیم امید اجازه چینش تیم بر اساس خلاقیت خود را ندارند

وی ادامه داد: مشکل تیم امید ابتدا فنی، دوم مشکلات سربازی این بازیکنان برای خروج از کشور و سوم کسر بازی آنهاست که اینها از اصلی‌ترین موانع حضور این تیم در المپیک و منظم نبودن آن است. از طرفی مربیان هم وقتی هدایت این تیم را برعهده می‌گیرند اجازه تغییر پست بازیکنان و چینش تیم بر اساس خلاقیت خود را ندارند. در زمان حضور خاکپور روی نیمکت تیم امید، روزبه چشمی در استقلال به عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کرد، اما در تیم امید مجبور بود در خط دفاعی بازی کند.

کار در تیم امید پیچیده است

کارشناس فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: جهانبخش هم زمانی در داماش دفاع چپ بازی می‌کرد و الان در انگلیس مهاجم راست بازی می‌کند. این بازیکن در داماش در پست دفاع چپ درخشید و دیده شد، اما در تیم ملی توسط کی‌روش بال راست بازی کرد و الان هم پستش همین است. این تفاوت دید مربیان و میزان اختیارات آنها است. تیم امید جایی است که در آن جمع کردن همه مسائل، سازگاری و برنامه‌ریزی بسیار پیچیده و یکی از دیگر دلایل اصلی نرفتن این تیم به المپیک است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مشکل اصلی فرناز بعد تاج است دو تا ادم نفهم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج