۹۱۳۲۳
۹۷ نظر
۹۴۶۲
۹۷ نظر
۹۴۶۲
پ

باید‌ها و نباید‌هایی درباره سیاه‌دانه

در متون طب سنتی برای سیاه‌دانه خواص مقوی و منحصر به فردی ذکر شده است. بسیاری از حکما و اطبای طب سنتی ایران، هند و چین از سیاه‌دانه، روغن و عصاره آن به صورت موضعی و خوراکی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و اختلال‌های جسمی استفاده می‌کنند.

برترین‌ها: در متون طب سنتی برای سیاه‌دانه خواص مقوی و منحصر به فردی ذکر شده است. بسیاری از حکما و اطبای طب سنتی ایران، هند و چین از سیاه‌دانه، روغن و عصاره آن به صورت موضعی و خوراکی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و اختلال‌های جسمی استفاده می‌کنند.

به اعتقاد این گروه از درمانگران مصرف سیاه دانه می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های دستگاه کلیه، دستگاه گوارش (مثل نفخ، تورم معده، زخم معده) و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن و سرطان موثر باشد. مصرف موضعی و خوراکی سیاه‌دانه علاوه بر جنبه درمانی در حوزه بهداشت و زیبایی نیز کارکرد‌های متنوعی دارد که مهم‌ترین آن درمان جوش‌های چرکی و ناشی از چربی پوست است.

درمان نفخ دردناک شکم

نفخ یکی از شایع‌ترین اختلال‌هایی است که امروزه بسیاری از مردم آن را تجربه می‌کنند. پیدایش این اختلال رابطه زیادی با شیوه زندگی و نوع رژیم غذایی و حتی زیاده‌روی در مصرف غذا‌ها دارد. از دیدگاه درمانگران طب سنتی مصرف سیاه‌دانه می‌تواند نفخ و درد‌های ناشی از آن را در بیشتر افرادی که به نفخ معده دچار هستند درمان کند. البته در برخی متون اشاره شده در صورتی که پودر تخم سیاه‌دانه را با پودر دارچین مخلوط کرده و اندکی از این مخلوط را روی غذایشان بپاشند به درمان نفخ معده کمک و درد‌های ناشی از آن را کنترل می‌کند.

باید‌ها و نباید‌هایی درباره سیاه‌دانه

پوستی صاف و یکدست می‌خواهید

در برخی متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که استفاده موضعی از تخم سیاه‌دانه و روغن کنجد برای درمان جوش‌های زیرپوستی بسیار موثر است. این درمان‌گران برای تهیه این ترکیب به بیماران‌شان توصیه می‌کنند روغن کنجد و پودر سیاه‌دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند.

استفاده از این ترکیب به مدت ۲ هفته به بهبود جوش‌های زیرپوستی منجر می‌شود، اما هنگام استفاده از این ترکیب باید مراقب بود که بیش از اندازه از این روغن روی پوست استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از اندازه از انواع روغن‌ها موجب بسته شدن منافذ پوستی می‌شود. برای استفاده از این ترکیب باید سرانگشتان‌تان را اندکی به این روغن آغشته کنید و روی پوست‌تان ماساژ دهید.

برای افرادی که شیمی‌درمانی کرده‌اند

یکی دیگر از خواص سیاه‌دانه و عصاره به دست آمده از آن کاهش عوارض ناشی از مصرف دارو‌های شیمیایی و مدرنی است که امروزه برای درمان بیماری‌های سخت و مزمن همچون سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دانه‌های سیاه دانه و روغن گرفته شده از آن به دلیل خواص درمانی ویژه‌ای که دارد از جمله بهترین دارو‌های گیاهی و طبیعی برای بیمارانی محسوب می‌شود که به دلیل شیمی‌درمانی یا مصرف دارو‌های شیمیایی دچار نارسایی و اختلال در عملکرد کلیه‌ها شده‌اند. با مصرف روغن سیاه دانه می‌توان مانع از دفع پروتئین از ادرار شد و تا حد زیادی کراتین موجود در خون را کنترل و مهار کرد. از این رو افرادی که در معرض شیمی‌درمانی قرار دارند، می‌توانند با مشاوره با درمانگر طب سنتی و مصرف سیاه دانه بخشی از عوارض جانبی شیمی‌درمانی را بر کلیه‌های‌شان کنترل کنند.

نکاتی درباره سیاه‌دانه که باید بدانید

  • سیاه دانه خواص درمانی بی‌شماری دارد که در کنار برخی گیاهان یا روغن‌های طبیعی دیگر می‌تواند تاثیرات درمانی موثر و کم‌نظیری در کنترل بیماری‌ها و درمان آن‌ها داشته باشد.
  • مخلوط پودر سیاه‌دانه و عسل به ترتیب به میزان ۲۵ و ۱۰۰ گرم و میل کردن آن هنگام سردرد به تسکین درد‌های ناحیه سر و جمجمه کمک می‌کند.
  • افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می‌کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آن‌ها کمک می‌کند تا از شر عطسه‌ها خلاص شوند.
  • برخی از درمانگران طب سنتی بر این باورند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل می‌شود.
  • افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته‌ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند.
  • مصرف سیاه دانه در وعده‌های غذایی برای خانم‌های سردمزاجی که شیر آن‌ها برای نوزادشان کم است موثر است و به مرور موجب افزایش شیر آن‌ها می‌شود.

باید‌ها و نباید‌هایی درباره سیاه‌دانه

تسکین درد‌های شکمی

خانم‌های بارداری که در روز‌های پایانی دوران بارداری قرار دارند و در انتظار تولد فرزند خود به سر می‌برند با شروع درد‌های شکمی یا درد‌های زایمان می‌توانند از ترکیب سیاه دانه و عسل برای کنترل درد و افزایش مقاومت و توان بدن‌شان استفاده کنند. برای تهیه این ترکیب کافی است ۲۵ گرم از پودر الک شده سیاه دانه را با ۱۰۰ گرم عسل مخلوط کرده و سپس مقدار اندکی روغن حیوانی به آن اضافه کنند.

مصرف این مخلوط علاوه بر کاهش میزان درد در ناحیه شکم به افزایش توان و قوت زائو هنگام زایمان کمک می‌کند. البته فراموش نکنید که نباید خودسرانه از این مخلوط استفاده کنید و برای تجربه آن حتما از مشاوره با متخصص طب سنتی و پزشک زنان‌تان بهره بگیرد.

املت یونانی با سیاه‌دانه بخورید

یکی از روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید مصرف سیاه‌دانه را به برنامه غذایی روزانه‌تان اضافه کنید تهیه املت یونانی با سیاه‌دانه است. برای تهیه این املت که می‌توانید در وعده صبحانه آن را میل کنید به ۲ عدد تخم‌مرغ، یک عدد گوجه‌فرنگی، کمی پنیر سفید فتا، یک حبه سیر، ۲ قاشق سیاه‌دانه و اندکی فلفل نیاز دارید. برای تهیه این املت کافی است به اندازه نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در تابه بریزید و گوجه خرد شده و سیر را در آن تفت دهید. سپس تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و در آخرین مرحله پخت پنیر رنده شده فتا، فلفل و سیاه دانه را روی تخم‌مرغ بریزید. به این ترتیب به سادگی می‌توانید سیاه‌دانه را به برنامه غذایی روزانه‌تان اضافه کنید و از خواص درمانی و تسکین دهنده آن بهره ببرید.

پنیر با چاشنی سیاه‌دانه بخورید

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن سیاه‌دانه را به سبد غذایی خانواده اضافه کنید استفاده از پودر تخم سیاه‌دانه با پنیر در وعده صبحانه یا میان‌وعده عصر است. می‌توانید با پودر کردن تخم سیاه‌دانه و پاشیدن آن روی پنیری که تصمیم دارید میل کنید یک پنیر با چاشنی سیاه‌دانه در منزل تهیه و از آن برای بهره بردن از خواص سیاه‌دانه استفاده کنید.

نسخه‌ای برای درمان جوش‌های چرکی

اگر در گروه جوان‌هایی قرار دارید که از دست جوش‌های التهابی و ترشحات چرکی آن رنج می‌برید، می‌توانید با استفاده از خمیر سیاه دانه برای درمان این جوش‌ها که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می‌آید و در برخی موارد تا جوانی افراد ادامه پیدا می‌کند، اقدام کنید. برای تهیه این خمیر کافی است ۲ قاشق پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه ترکیب کرده و آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب کمک می‌کند جوش‌های التهابی و چرکی به مرور خشک و برطرف شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من قبلا سیاه دونه گرفتم که جوشونده اش رواستفاده کنم جوشونده اش که اصلا قابل خوردن نیست بوی مشتقات نفتی میده...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سیاه دانه به صورت جوشانده استفاده نمی شود.غالبا به صورت پودر و یا همان دانه هایش استفاده می شود.

    • فاطمه

      مرسی ازاطلاعاتتون

    • بدون نام

      ممنون خوب بود یک سوال سیاه دانه اثر لایه برداری هم دارد یانه

    • علی

      واقعاسیاهدانه شفاست

    • ebrahimgh

      من از ترکیب سیاهدانه با عسل و دارچین و زنجبیل استفاده می کنم برای سلامتی و دفع سودا(سموم) بدن بسیار مفید است. عملا خودم این موضوع را درک کردم.

      پاسخ ها

      • سوری

        میشه مقدار ترکیب وچگونگی مصرف سیاه دانه رو بفرمایید

    • فاطی

      میشه سیاه دانه رو اسیاب کرد و نگه داری کرد؟؟

      اخه یکی از دوستانم می گف اگه اسیابش کنی با اکسیژن هوا مخلوط می شه و سمی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درست گفتن بعد از اسیاب باید با عسل مخلوط شود

    • رستم احمدی

      واقعا سیاه دانه به لطف خداوند شفا بخش است من خودم ا ستفادهکردم نتیجه گرفتم هم قند خونم بهتر شود و هم معدام خوب شود شکر خدا را میکنم

    • amir

      مصرف زیادش باعثه تپش قلب میشه

    • کورش

      بسیارعالیست مخصوصا برای نفخ ودردمعده واعصاب ولی درمیزان مصرفش باید دقت کرد.مصرف بیش ازنصف قاشق مرباخوری باعث تپش وافزایش ضربان قلب واحساس خفگی ونفس تنگی میشه.باتشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی بود

    • فاطمه

      فهلا. نمیدانم چه بکویم تازه شروعکردم امیدوارم دردهای استخوانیمرا خوب کند خوابم کم است چه بخورم واعصابم داغون چه کنم

      پاسخ ها

      • فهیمه

        برای دردهای استخوانی از مالش روغن کنجد استفاده کنید و برای صبحانه ارده کنجد و شیره خرما رو مخلوط کنید و با نون و چای بخورید. معجزه میکنه. سرشار از کلسیم و آهنه و سیستم ایمنیتونم تقویت میکنه و انرژی زاست.
        برای خوابتون هم شبها گل گاوزبون و اسطوخدوس و یه لیمو عمانی و یه تیکه کوچیک نبات رو دم کنید و بخورید. آرامبخش و خواب آوره. اگر اثر داشت برای پدرم فاتحه بفرستید

      • مریم .م

        برای درد مفاصل روغن سیاه دانه هم خیلی خوبه من استفاده کردم خیلی بهتر شدم
        در ضمن شاید در مفاصل شما از غلبه سردی بر بدنتان باشد دوبسته نمک را در قابلمه بریزید و روی اجاق گرمش کنید بعد در داخل یک کیسه پارچه ای بریزید وزیر پایتان قرار دهید به لطف خدا تمام رطوبت وسردی بدنتان را نمک از بدنتان میگیرد ودرد مفاصلتان بهبود می یابد

      • ناشناس

        با صحبتهای شما به نظر کم خونی دارید بهتر است آزمایش خون بدهید

    • سلام ممنون از اطلاعتتون

      خیلی خوب بود

    • زهرا

      خواهرم ۳ساله پیوندکلیه انجام داده.الان یک ماهه سیاهدانه باعسل میخوره ولی حالاکه آزمایش داده متاسفانه تمام آزمایشات مخصوص چربی خونش بالا رفته...میخواستم دلیلشو بدونم؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چربی خونو میاره پایین اما چون پتاسیم بالایی داره برای کسایی که مشکل کلیه دارن حتما باید با نظر پزیشک طب سنتی مصرف بشه.

    • بدون نام

      سیاه دانه را میشود خالی جوید.ایا مفید است ،با جویدن ان باز هم فواید شامل حال میشود یا نه....

      پاسخ ها

      • مریم .م

        بله میشه تنهایی هم خوردش
        خوب بجوید وسپس با یک لیوان آب قورتش بدید برای درد معده وکاهش فشار خون بسیار موثره ولی زیاده روی نکنید چون تپش قلب میاره

    • بدون نام

      باعث افزایش فشار خون میشود.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اتفاقا فشار خون را کاهش میدهد

    • آرزو

      روغن سیاه دونه هم بوی مشتقات نفتی میدهد یعنی این بو طبیعی است؟

    • زهرا

      در هفته پنجم بارداری هستم،به خاطر تهوع زیاد نان جو تهیه کردم که روش به مقدار کم سیاه دانه پاشیده شده.من به اندازه دوتکه کوچک از این نان را مصرف کردم .که نهایتا چهار پنج دونه سیاه دانه روش بود .آیا این مقدار هم خدای نکرده سقط جنین را تشدید میکنه؟؟لطفا جوابم را بدهید خیلی نگرانم.

    • Parinaz

      با سلام و خسته نباشید , اگر سیاه دانه را آسیاب کنیم و نگه داریم سمی میشود یا ضرری ندارد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایا نگهداری ومصرف پودر سیاه دانه به مدت طولانی تولید سم سیانول میکند

    • بدون نام

      روغن سیاهدانه برای درمان گوش درد مفید است . بعد از لابیرنتیت ویروسی تا مدتها گوشم ناراحت بود تو اینترنت دیدم یک پزشک افغانی روی سیاهدانه ودرمان گوش درد تحقیق کرده و استفاده از روغن سیاهدانه را مفید دانسته بود چند قطره در گوشم چکاندم هر شب یک گوش بعد از دوسه شب کاملا خوب شدم شکرخدا

    • بدون نام

      ایا سیاه دانه با عسل برای بیما ریها ی ویروسی مثل هپاتیت جواب میده

    • بدون نام

      من هواسم روغن سیاه دانه غیر خوراکی خوردم ایا عوارض داره

    • فرزانه

      من هرروزصبح سياه دانه با عسل ميخورم چندروزه فشارمبالارفته امكان داره از اون باشه؟

      پاسخ ها

      • بینام

        فکر کنم عسلی که خوردی طبیعی نبوده

    • فاطمه

      سلام خسته نباشید میخواستم بدونم صبح ناشتاسیاهدونه بخورم ایابرای کبدچرب خوب است ؟وسوال بعدی ابنکه ایافشارخون بالا میبره یا هرروزبخورم چیزی نمیشه ممنون میشم جوابم بدین

    • زهراهستم

      پنجاه شش سال دارم وزنم هشادو نه کیلو هست زانو درد وساییدگی زانودارم چندروز هست ک صبح ناشتا یک قاشق غذا خوری سیاه دانه ویک حبه سیر ویک قاشق عسل مصرف میکنم ایا مصرفم صحیح است مرا راهنمایی کنید تا وزنم کم شود در ضمن شبها شام هم نمیخوررم

      پاسخ ها

      • امیر

        اشتباهه یک قاشق چای خوری سیاه دانه بارعسل مخلوط کن بخور

      • بدون نام

        تا جایی که میدونم روزانه بیشتراز21 عدد نباید سیاهدانه مصرف کرد حتمامضره که گفتن وگفتن عددفرد معمولا روزانه 7عدد کفایت میکنه

    • زینب

      سلام میخواستم بدونم با شستن سیاه دانه خاصیتش ازبین میبره?

    • بدون نام

      برای تهیه روغن سیاهدانه باید پودر شود ایا؟؟

      پاسخ ها

      • ...

        روغن سیاه دانه در عطاری موجود است از انجا تهیه کنید

    • بدون نام

      برای تهیه روغن سیاهدانه باید پودر شود ایا؟؟

    • الی

      من شدید بهش الرژی دارم و اون همه تلاش کرده بودم الرزیم خوب شده بود تازه دوسال بود میتونستم خربزه و تخم مرغ و گوجه فرنگی بخورم که تجویز یه دارو گیاهی کیست سینه و تمام الرژیهام فقط با نصف قاشق چایخوری ترکیب سیاه دانه و عسل برگشت الان بایس چند سال فقط اب لیمو مصرف کنم اون موقع هم حتما وزنم بیست کیلو خواهد شد تعجب میکنم مردم الرژی ندارن بهش

      پاسخ ها

      • ...

        مطمینی از سیاه دانه بوده ؟من که تا حالا نشنیده بودم

    • بدون نام

      با عرض سلام و خسته نباشید آیا سیاه دانه و عسل باهم مخلوط بشه و بماند باعث صمی شدنش میشه و در ضمن من مصرف کردم فشازم رفت بالا آیا دلیلش مصرف این ترکیب ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        براي آلرژي سير و هندوانه مصرف كنيد
        يك يا دو قرص از سير را له كنيدوباهندوانه مخلوط كنيد
        بصورت آبميوه ميل نماييد

    • جعفر کاززونی

      آیا خورد شدن سیاه دانه باعث تولید سم میشه

    • مهنا

      سیاهدانه پودر شده تا چه مدت نگهداری کنم

    • علی

      من مشکل سیاتیک داشتم که با قرص هم خوب نشد ولی روغن سیاهدانه رو شبا مالیدم و روش رو هم بستم کاملا خوب شد انگار که آب ریختن روی آتیش یک هفته ادامه بدید خوب میشه

    • بدون نام

      ایا برای دردگردن بهترهست بخورم

      پاسخ ها

      • مهسا

        با روغن سیاه دانه خودتون آرام آرام گردنتان را ماساژ بدید

    • محمد

      سیاه دانه با آب گرم مفید است ناشتا صبح

    • مریم

      سلام دوستان لطفا یکی بکه روغن سیاه دانه برای از بین بردن خال و لکه های صورت خوبه راه استفادش چطوره ممنون میشم اگه خودتون استفاده کردین ازش مطمن هستین بگین خاهشا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سباهدانه برای صورت خوب نیست.برایصورت باید از روغن بنفشه استفاده کنی من چند ساله استفاده میکنم خودم.

    • بدون نام

      برای خوردن سیاه دانه باید حتما جویده شود؟؟

      پاسخ ها

      • علی

        بله

    • جعفر

      ایاپودرسیاهدانه تولیدسم می کند

    • بدون نام

      می خواستم بدونم غورت دادن سیاه دانه مصراست

    • افشين منجزى هستم

      ببخشيد من دارم هرروز سياهدانه پودرشده ك قاطيش كردمه باعسل ميخورم ميگم نكنه سمى باشه لطفا جوابمو زود بدين ممنون ميشم

      پاسخ ها

      • الی

        در طبع سنتی به این مخلوط دوسین میگن. یه قاشق سیاه دانه با سه قاشق عسل. سیاه دانه رو باید بلافاصله بعد از پودر کردن مصرف کنید

    • یعقوب

      درود( مخلوط عسل و سیاه دانه تاچندوقت قابل نگهداری است،آسیاب نشده ایراد دارد، سپاس

    • بدون نام

      من طبعم سرده دیشب داشتم از دل درد میمردم.به شدت سردیم کرده بود دیگه از شکم درد گریه و ناله میکردم. همسرم شکممو با روغن سیاهدونه ماساژ داد و محکم بست واقعا تا صبح خوب شدم.

      پاسخ ها

      • محمد

        بهتره از مواد غذایی که طبع گرم دارند بیشتر استفاده کنید چون منشا اکثر بیماریها به خاطر طبع سرد بدن هست

    • حسینی هستم

      سلام من بادار هستم دو تا بچه دارم می خواهم سقط کنم چه قدر سیاه دانه خوبه مصرف کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زعفران زیاد بخور

    • رضا

      من يه قاشق چايخوري سياه دانه را ناشتا جويده و سپس با آب قورتش دادم ولي گلوم خيلي مي سوزه دليلش چي مي تونه باشه؟

    • بهار

      سلام من رفتم داروگیاهی برای دفع سنگ سیاهدانه وعسل گفته ناشتا بخور.آیا اثرداره؟؟

      پاسخ ها

      • مریم .م

        هندوانه زیاد بخور
        تونستی طناب بزن وپیاده روی کن چون باعث حرکت کردن سنگ میشه و زودتر دفع میشه
        عرق خار شتر از عطاری بگیر و بخور

      • بینام

        هندونه زیاد بخور
        طناب بزن وپیاده روی کن تا سنگت زودتر دفع بشه
        عرق خارشتر از عطاری بگیر

      • بدون نام

        میتوانید خربزه را با پوست وتخمش در مخلوط کن بریزید. وبعد از مخلوط شدن بخورید. روش امتحان شده ایی است.

    • عزت

      سلام لطفا راهنمایی فرمایید
      میشه سیاه دانه را آسیاب کرد ونگه داشت عوارض داره؟

      پاسخ ها

      • محمد

        سوال منم همینه. هیچکس جواب نداده به این سوال. از اول همه رو چک کردم. ولی هیجکس جواب نداده

    • بدون نام

      سلام آیا سیاه دانه قبل از پودرش هم جلوی آفتاب یا خلوی نور لامپ قراربگیره مضره اطفا پاسخ دهید

    • علیرضا

      آیا سیاهدانه برای رفع یبوست هم خوبه یانه

      پاسخ ها

      • بینام

        برای رفع یبوست گاهی وقتها دم کرده ی گل محمدی بخورید البته اگه فشار خون ندارید عالیه

    • ایمان

      سلام
      میشه سیاه دانه رو توی سالاد الویه استفاده کرد؟

    • بنده خدا

      يكي از روشهاي مصرف :خوردن هفت عدد سياهدانه همراه با يك قاشق مرباخوري عسل طبيعي ميباشد

    • پریسیما

      با سلام و تشکر از سایت خوب تون، من شش ماه لیزیک چشم کردم، ی روز کمی روغن سیاه دانه به چشمام زدم تو خواب فک کنم با عرق اومده بوده پایین، چشمام خیلی سوخت، خاستم بپرسم آیا برا چشم مضره، ممنوون میشم جوابمو بفرستید به ایمیلم, دکتر خودم خارج از کشور
      Parysima1986@gmail.com

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممنون از مطالب خوب

    • سعید

      سیاه دانه را همین جوری اگر بخورید خاصیتی ندارد یا باید جویده شود یا آسیاب شودواگرآسیاب کردید بایدطی سه روز مصرف کنیدواگر خواستین دوام آسیاب شده آن را بیشتر کنید بایدآن را باعسل مخلوط کنید زیرا بعد از سه روز سمی میشودطبع آن بسیار گرم است وضدچربی خون است گرم مزاج ها آن را با سردی ها بخورندتاتعادل برقرارشود ودر کل به قول اطبای سنتی دوای هر دردیست به جز مرگ است

      پاسخ ها

      • محمد

        دهنم صاف شده. هر کی یه چی میگه. میگن اصلا نباید پودر کرد که سمی میشه. یکی مثه شما گفته. آخر نفهمیدیم چیکار کنیم. شما منبع موثقی دارید؟

      • بدون نام

        توی اینترنت جستجو کنید کیلیپی از ایت الله ضیایی در مورد آسیاب کردن سیاه دانه موجوده که فرمودن نباید پودر بشه مگر اینکه بلافاصله با عسل مخلوط کنید

    • بدون نام

      گول این عطاری ها و مزاج ها و توصیه های طب سنتی رو نخورید اینا هیچ علمی نیستن،سلامتی خودتونو به خطر نندازین،الان علم پیشرفت کرده دانشگاه هست بیمارستان هست داروخونه هست،دیگه مزخرفات طب سنتی چیه آخه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان تواروپاش دارن همه به سمت طب سنتی میرن . وکلینیکها ودرمانگاههای ویژه طب سنتی دارن.

    • سوزان

      من نمیدونم مصرف سیاه دانه هر روز باید باشه یا درسال یک ماه چون میگن مصرف زیاد سیاه دانه ضررداره لطفا راهنماییم کنید.

    • بدون نام

      اولین پیام مال سال 92 !!!!!!!

    • بدون نام

      لطفا بفرمایید که سیاه دانه رو اگه بشوریم بزاریم روی بخاری خشک شود مشکلی ایجاد میکند؟؟

    • حمید معتمدی

      سلام دوستان مصرف سیاه دانه روزی 21 عدده بیشترش افت فشار میاره وسر گیجه طبق احادیث نگران نباشید همون 21 با عسل کار خودشو میکنه آخر شب میل شود وتا دو ساعت هیچی خورده نشود

    • بدون نام

      روزی 7عدد مصرف بشه برای پیشگیری از کرونا ودرمان ان بسیارمفیده باعسل. کرونا گاها باعث افت شدید پتاسیم خون میشه که سیاهدانه سرشار از پتاسیم واهن هست. درروایت توصیه شده اگر به بیماری گرفتارشدین ودرمان ان را نمیدانستید از ترکیب عسل وسیاهدانه استفاده کنید . عسل سیاهدانه درروایات شفای هردردی معرفی شدند. برای درمان کرونا ازداروی امام کاظم هم میتونید استفاده کنید .

    • صبا مجیدی

      سلام دوستان اگه روغن سیاه دانه را همینجوری بخوری مشکلی نداره

    • بدون نام

      مصرف پودر سیاه دانه تاثیری در رشد موی سر دارد

    • بدون نام

      سلام میگن سیاه دانه را همین جوری نمیشه استفاده کرد باید ۷۲ ساعت در سرکه خیس کرد بعد خشک کنید واستفاده کنید چقدر صحت دارد؟

    • امیرعلی

      ایا سیاه دانه کوفته شده رو میشه نگه داشت.تا چند ساعت سمی میشه

    • الی

      سلام من اشتباهی به جای سیاهدانه تخم شربتی باعسل مخلوط کردم الان میشه روی آنها سیاهدانه بزارم ومیل کنم برای تنبلی تخمدان خواستم

    • زهرا

      حتما از مقدار کم شروف کنید و بیشتر از نصف قاشق چایخوری نخورید

    • یـاسمیـن علیپـور

      سـلام ، روش تهیـہ و استفـاده از دوسیـن (سیـاه دانـہ + عسـل) چجـوریـہ و مقـدار معینـش چقـدر و تـا چنـد روزه ؟ ،،،،، بـرای سقـط جنیـن

    • مسعود دولت آبادی

      درود بر شما ، ببخشید ، من جهت کاهش فشار خون قرص والسارتان 160 و کلروتیازید استفاده می کنم ، در روز چقدر مجاز هستم سیاه دانه استفاده کنم ، چون من صبح نصف قاشق و عصر هم نصف قاشق می خورم ، اما احساس میکنم شب ها دچار تهوع می شوم.

    • فاطمه

      لطفا بفرمائید چه مواقع در روز باید سیاه دانه و عسل رو میل کرد برای درمان کیست سینه آیا باید ناشتا باشه یا خیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج