۹۱۳۲۳۵
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

پرداخت اقساطی مهریه برای زوج‌های معسر

عضو فراکسیون زنان مجلس در مورد مهریه و مجازات‌های جایگزین آن گفت: دیدگاه قوه قضائیه در مورد افراد معسر، عدم پرداخت مهریه نیست بلکه صرفا مهلت دادن و تقسیط مورد تاکید است.

خبرگزاری فارس: فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس با مثبت ارزیابی کردن نشست فراکسیون زنان مجلس با رئیس قوه قضائیه، اظهار کرد: در این جلسه مسایل مربوط به حوزه زنان و دغدغه‌های آنان پیرامون حوزه انتخابیه خود و همچنین در زمینه اشتغال و زمین خواری مطرح شد.

پرداخت اقساطی مهریه برای زوج‌های معسر

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس ادامه داد: همچنین به موضوعاتی از قبیل مهریه و مجازات‌های جایگزین پرداخته شد و رئیس قوه قضائیه توضیحاتی پیرامون این موارد ارائه کرد که البته نسبت به سئوالات خود پاسخ‌های خوبی دریافت کردیم.

وی توضیح داد: در موضوع مهریه رئیس قوه قضائیه اعلام کرد که مهریه، دینی بر عهده و ذمه زوج است و حتما هم باید پرداخت شود؛ حال اگر زوج توان پرداخت آن را دارد و نمی دهد، باید مانند هر دین دیگری آن را گرفت و به طلبکار داد اما در جایی که فرد واقعا معسر(ناتوان در پرداخت و تنگدست) است، باید به او مهلت داد که به صورت تقسیط پرداخت شود. بنابراین در مورد افراد معسر نیز به هیچ وجه بحث عدم پرداخت مهریه مطرح نیست بلکه صرفا مهلت دادن و تقسیط مورد تاکید است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از رئیس قوه قضائیه برای اینکه چنین فرصتی را در اختیار فراکسیون زنان قرار داد قدردان هستیم و امید است این جلسات تداوم یابد.

به گزارش فارس، ابتدای خرداد امسال بود که رئیس قوه قضائیه برای بررسی مجدد پرونده‌های مهریه دستور داد تا پرونده‌های مربوط به مهریه که زوج به زندان رفته است مجدد بررسی شود.

بنابراین قرار شد براساس آنچه در جلسه شورای روسای دادگستری های کل کشور تصمیم گیری شده و تاکید رئیس قوه قضائیه، قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی دقیق اجرا شود و براساس فتاوای مراجع عظام تقلید پرونده زندانیان مهدیه مورد بازنگری قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هنوز هم حقوق زنها داره پایمال میشه و قانون به نفع خانمها نیست .
      چاپچی لطفا چاپ کنید

    • بدون نام

      مر دی زن نمیگیره که این همه خرج کنه وطلاق بده این مهریه سکه ای است که زن را به هوس میندازه طلاق بگیره خوب مهریه دادنیه اما اگر زن مقصره یا بدون هیچ خطا ازطرف مرد مهریه اجرا گذاشت وطلاق میخواهد باز مهریه دادنیه این مرد ازدواج نکرده که بعد از چند صباحی مهریه بده یابره زندان مهریه طبق توان مرد باشه حداقل یک سکه وحد اکثرچهارده سکه انوقت طلاق کم میشه واین به دست دولت ومحضر ازدواج استوخود پسر که زیر بار سکه که توان دادنش را نداره نره دولت هم برا ازدواج زندان نکنه وخلاف یا زور گویی زن را در نظر بگیره وحکم صادر کنه

    • بدون نام

      مهریه در دیگر کشورها چطوره بهتر نیست روش تعیین مهریه رو تغییر دهید نیاز به فرهنگسازی داره هم مهریه هم جهیزیه اون اوایل حداقل چند قلم کالای بزرگ رو دولت میداد حالا دیگه

    • افشین صالحی پور

      برای مهریه هم مانند دیه هرساله باید سقف مشخص تعیین شود .

      پاسخ ها

      • رضا

        واقعا منطقی
        ایشالا که هیچ کس گذرش به طلاق نخوره

    • احد

      چرا باید بدهکار معسر مهریه وجود داشته باشد؟
      طرحی نو در اندازید که بدهکار معسر مهریه ایجاد نشود

    • بدون نام

      ترابخدا به داد زنانی که واقعا از شوهر بد صدمه دیدند متقاضی طلاق و مهریه هستند با یه بچه حمایت کنید خیلی در این مورد به زنان اجحاف می شود ممنونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج