۹۱۳۳۲۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

نگرانی سازمان ملل از وضع پناهجویان در یونان

در پی آتش سوزی مهیب در اردوگاه پناهجویان لسبوس در یونان، سازمان ملل متحد از وضع حاکم بر این اردوگاه ابزار نگرانی کرد.

ایرنا: در پی آتش سوزی مهیب در اردوگاه پناهجویان لسبوس در یونان، سازمان ملل متحد از وضع حاکم بر این اردوگاه ابزار نگرانی کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، به دنبال آتش‌سوزی روز گذشته (یکشنبه) در اردوگاه پناهجویان در جزیره لسبوس یونان، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز دوشنبه با صدور بیانیه ای ضمن غم انگیز خواندن این حادثه، نسبت به وضع زندگی پناهجویان در این اردوگاه ابراز نگرانی کرد.

بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در این جزیره بیش از ۱۲ هزار پناهجو در مجموعه‌ای از چادر و کانتینر اسکان داده شده‌اند که این تعداد، چهار برابر ظرفیت این اردوگاه است.

نگرانی سازمان ملل از وضع پناهجویان در یونان

آتش‌سوزی روز گذشته که منجر به مرگ یک زن شد، در کانتینری رخ داد که مقامات یونانی، پناهجویان اردوگاه موریا را در آن اسکان داده‌اند.

گزارش‌هایی تأیید نشده از مرگ یک کودک در این آتش‌سوزی خبر می‌دهد. مقامات یونانی اعلام‌ کرده اند که تحقیقات برای روشن‌ شدن دلیل آتش‌سوزی در جریان است.

به گفته شاهدان عینی، پس از تعلل نیروهای آتش‌نشانی برای امدادرسانی، پناهجویان دست به اعتراض زده و با ورود نیروی پلیس برای کنترل شورش و بروز درگیری، حداقل ۱۷ نفر زخمی شدند

با وجود برقراری آرامش در اردوگاه پس از درگیری روز گذشته، بسیاری از پناهجویان آزرده خاطر و پریشان هستند و پلیس هنوز در محل حاضر است.

به دنبال آتش‌سوزی در اردوگاه پناهجویان در جزیره لسبوس و درگیری آنان با پلیس، مقامات دولت یونان امروز اعلام کردند که پناهجویان را از این جزیره به منطقه‌ای در سرزمین اصلی این کشور منتقل می‌کند.

یک مقام محلی اعلام کرد که دولت قصد دارد تا پایان ماه اکتبر حداقل سه هزار پناهجو را از جزیره لسبوس خارج کرده و در خاک اصلی اسکان دهد.

انتقال پناهجویان از اردوگاه لسبوس به خاک اصلی، سیاست جدیدی نیست. دولت محافظه‌کار یونان ماه گذشته اعلام کرده بود که انتقال پناهجویان از جمله اقداماتی است که برای مقابله با ناآرامی و اعتراض در اردوگاه موریا و افزایش تعداد پناهجویان در پیش گرفته شده است.

در ماه اگوست بیش از ۹ هزار پناهجو وارد یونان شدند. این میزان بیشترین تعداد پناهجویانی است که از زمان اجرای توافق اتحادیه اروپا و آنکارا برای بستن راه دریای اژه، خود را به جزایر یونان رسانده‌اند.

بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، بیش از هشت هزار پناهجو در ماه سپتامبر وارد این کشور شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج