۹۱۳۵۰۹
۲۲ نظر
۵۰۰۰
۲۲ نظر
۵۰۰۰
پ

پناهیان: مسئول شکم سیر، صداقت ندارد

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه شهادت علامت صدق ادعای پیمان است، گفت: افرادی شبیه سید حسن نصرالله گفت "شهادت پسرم علامت صداقت و سند مقاومت شد"؛ مردم زمانی که صداقت ببینند حرف را باور می‌کنند، پسر سید حسن نصرالله روشن‌ترین دلیل بر حقانیت مقاومت است.

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه شهادت علامت صدق ادعای پیمان است، گفت: افرادی شبیه سید حسن نصرالله گفت "شهادت پسرم علامت صداقت و سند مقاومت شد"؛ مردم زمانی که صداقت ببینند حرف را باور می‌کنند، پسر سید حسن نصرالله روشن‌ترین دلیل بر حقانیت مقاومت است.

حجت‌الاسلام والمسلیمن علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته ۸مهر در آیین اولین گرامیداشت شهید هادی نصرالله که با حضور خانواده سید حسن نصرالله و جوانان بیش از ۶۰ کشور جهان و آیات عظام در مجتمع امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، با اشاره به آیه "مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلً؛ از میان مؤمنان مردانی‏‌اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخی از آنان به شهادت رسیدند و برخی از آن‌ها در انتظارند و هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند؛ احزاب/۲۳" گفت: خداوند متعال در این آیه به صداقت عهد و پیمان تاکید و تصریح می‌کند دو نشانه صداقت در عهد، شهادت در راه خدا و انتظار شهادت است.

پناهیان افزود: شهادت ۲۳۰هزار جوان سبب تداوم ولایت فقیه و انقلاب اسلامی شد و بر اساس آمارهای به دست آمده هر ۲۳۰ هزار شهید ۴ مرتبه بر پیروی از ولایت رهبری تاکید کرده‌اند و چه بسا می‌توان گفت ملت ایران در دوران جنگ ولایت‌مدار شد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در تاریخ امامت و ولایت ائمه بارها عهدشکنی منافقین و چالش‌های فراوانی به وجود آمده‌است اما در زمان انقلاب شاهد بودیم که در جریان انتقال ولایت از یک امام انقلاب به امام دیگر انقلاب هیج تزلزلی در جمهوری اسلامی ایران رخ نداد و با وجود دشمنی‌ها و اختلاف نظرها برای اولین بار در جریان انتقال امامت هیچ مشکلی در جامعه پدید نیامد و بلکه روز به روز ولایت‌مداران مستحکم‌تر شدند و علت این امر، خون پاک شهیدان است.

پناهیان یادآور شد: در ده سال اول انقلاب ۲۳۰ هزار شهید قاطعانه در وصیت نامه‌های خود از پیروی از ولایت فقیه صحبت کردند و چنان‌چه طلاب نیز در ادامه مسیر شهدا به معلمی می‌پرداختند و با شهدا در بیان امر ولایت همراهی می‌کردند قطعا اتفاقات موثرتری می‌افتاد.

وی گفت: شهادت علامت صدق ادعای پیمان است، افرادی شبیه سید حسن نصرالله در جامعه کم داریم؛ ایشان فرمود: شهادت پسرم علامت صداقت و سند مقاومت شد؛ مردم زمانی که صداقت ببینند حرف را باور می‌کنند، پسر سید حسن نصرالله روشن‌ترین دلیل بر حقانیت مقاومت است و این شهدا چقدر صداقت خود را به رخ دیگران کشیدند و راه خود را به دیگران انتقال دادند و باید از کسانی که در راه مقاومت به شهادت رسیدند همیشه تقدیر کرد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: مجلس شهدا بی‌تریدد باید مجلس تقدیر از مادران شهید نیز باشد، زیرا مادران در راه خدا فرزندانی غیور و دلاور تربیت و در نهایت به خداوند تقدیم کردند و از همین رو همیشه مورد عنایت مقام معظم رهبری هستند.

وی ادامه داد: از مسئولین چیزی جز صداقت نمی‌خواهیم وقتی یک مسئول شکم سیر دارد و مانند مردم فقیر گرسنگی را تحمل نکرده‌است، نه تنها صداقت ندارد بلکه هیچ عهد و پیمانی با خدا ندارد، باید صداقت و صبر باشد تا در این نظام خدمت کنند، البته در این زمان، انسان صادق و درستکار کم نیست و اگر کسی صادق نباشد خودش طرد می‌شود و از صحنه کنار می‌رود.

پناهیان با اشاره به مظلومیت شیعیان لبنان در تاریخ و مقاومت امروزه آنان در برابر رژیم غاصب اسرائیل گفت: رمز قدرت‌مندی و عزت‌مندی شیعیان یمن، شام و عراق ایمان به نصرت الهی است که سخت‌ترین ایمان به خداست.

وی تصریح کرد: ایمان به نصرت الهی موجب قدرت‌مندی ملت می‌شود، ایمان به نصرت الهی مسئولین وسیاست مداران را ثابت قدم می‌کند، ایمان به نصرت الهی آدمی را جلو می برد.

وی با تاکید بر اینکه قطعه دوم رمز پیروزی مقاومت در لبنان ایمان به ولایت و پذیرش امامت است، افزود: کسی که ایمان به نصرت الهی ندارد و ایمان خود را از دست می‌دهد از رذل‌ترین و پست‌ترین انسان‌ها و کافرترین کافران است.

پناهیان در پایان تاکید کرد: حوزه علمیه محل تبیین و روشن‌گری بسیاری از مسائل مربوط به ولایت فقیه است و لذا در این راستا باید تلاش و تحقیق و پژوهش خود را بیشتر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه اصلا مسول گرسنه هم داریم؟

    • بدون نام

      استاد ماهیانه دریافتی شما چقدر هست بهتر صادقت را اول از خودت شروع کنی در پیشگاه خداوند هر کس پاسخگوی اعمال خود خواهد بود پس بهتر مواظب خودت باشی تا وکیل مردم:

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود

      • بدون نام

        بنظرت نمايندگان که برادولت وبجاى مردم تصميم ميگيرن ياهرکارى ميکنن مسئول نيستن دربرابرما ,اگه بحث ازشمابود,اره مسعول کارخودتى امانماينده فرق داره جوابگوى مردم بايدباشه

    • بدون نام

      موقع انتخابات دیگه به چه کنم چه کنم افتادین ۴ نفر رو رخ کردین بگیرین که چی رو ثابت کنید ماه پشت ابر نمیمونه

    • بدون نام

      واقعا مثل شماها که از کجا به کجا رسیدید

    • فرهاد

      آره اینم هست. ولی از گذشته‌ها گفتن شکم گرسنه دین و ایمان نداره. حالا شما خودت سیری یا گرسنه جناب پناهیان؟

    • بدون نام

      چراشما صداقت نمیگویید؟

    • عقاب

      ای قربون اون دهنت مرگ خدا بر مسولین بی رحم براز نابودیشون صلوات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودش جزو مسئولینه

    • ابوذری

      احسنت شجاعانه و مدبرانه بود
      خدا اجرت دهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودش اجرت گرفته تو نگران اجر الهی نباش.

      • بدون نام

        واعظان کاین جلوه بر محراب و منبر میکنند...

      • حرف تو حرف

        مسوولان شکم سیر ویا گرسنه اگر بدانند همیشه خداوند ناظر است خطا نمیکنند

      • بدون نام

        نزدیک انتخابات که میشه شروع میکنید

    • صداقت دینی

      مسئول گرسنه هم که دائم مشغول ارتزاق خود و خانواده برای فراموشی و انتقام گیری و عقده گشایی از سالها گرسنگی و دربدریست ! آیا کسی جز خود پناهیان باقی میماند ؟

    • خبر

      جناب شیخ مگه خودت یکی از مسئولان نظام نیستی؟

    • خبر

      جناب شیخ مگه خودت یکی از مسئولان نظام نیستی؟

    • بدون نام

      دقیقا مثل خودت

    • بدون نام

      مگه مسعولیم هست که شکم گشنه باشه حاج آقا؟؟؟اگه هست یکیش رو فقط معرفی کنید یکی نه بیشتر؟

    • داودی نژاد

      اولا خیلی زشته توی قرن ۲۱بااینهمه امکانات ونعمتی که خدابه مسلمین داده هنوزشکم گرسنه داشته باشیم ...

    • محمد

      جمله بسیار زیباست...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج