۹۱۳۵۴۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

امام جمعه پاوه: مردم ما همیشه کنار نظام هستند

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل تسنن و امام جمعه پاوه گفت: درست است؛ جنگ مسلحانه‌ای نداریم، اما با جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رو به رو هستیم.

خبرگزاری ایلنا: نشست رسانه‌ای نقش وحدت در پیروزی‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت صبح امروز با حضور حجت الاسلام لطفیان دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی، ماموستا ملاقادر قادری عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل تسنن و امام جمعه پاوه، مولوی علیرضا یعقوبی از علمای برجسته اهل سنت خراسان، سردار حسن رستگار مقدم؛ فرمانده اسبق قرارگاه حمزه، سردار عباسعلی فرزندی از پیشکسوتان دفاع مقدس و رییس دفتر مطالعاتی راهبردی دبیرخانه شواری نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی در ستاد راهیان نور کشور برگزار شد.

امام جمعه پاوه: مردم ما همیشه کنار نظام هستند

ماموستا ملاقادر قادری عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل تسنن و امام جمعه پاوه در ادامه این نشست بیان کرد: ما مرزنشین هستیم و جنگ زمینی معمولا از مرزها شروع می‌شود و حتی بعد از شسکت دشمن آثار جنگ در آنجا خواهد ماند. هنوز آثار جنگ در دیار ما مشهود است و حتی برخی از مردم به دیار خود باز نگشتند و اجازه ساخت و ساز به آنها داده نشد. بسیاری از خانه‌ها خراب و بسیاری از جوانان ما شهید شدند. ما چندین سال در میدان جنگ بوده‌ایم.

وی ادامه داد: مرزنشینان دو حقوق مرزنشینی و حقوق شهروندی دارند. علاوه بر مقاومت در جنگ ما چهل سال در مقابل آزار و اذیت ضد انقلاب مقاومت می‌کنیم. شهرستان ما ۶۲ هزار جمعیت دارد و ۶۵۰ شهید و دو برابر این آمار مصدوم و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کردیم. کل اهل سنت کرد ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل تسنن گفت: زمانی که منافقین به اسلام آباد غرب رسیدند که ما در آن زمان با فرماندار وقت سپاه جلسه ای داشتیم. شایع شده بود نیروهای منافقین از سرپل وارد شهر خواهند شد. در سال ۶۷ ما هم طی اطلاعیه‌ای از مردم خواستیم در مسجد جمع شوند. به فرمانده‌های سپاه گفتم مردم اسلحه خواسته‌اند اما من گفتم به هر کسی اسلحه ندهید تا کسی از پشت به ما خنجر نزند اما کسی در میان جمعیت گفت ما فقط می‌خواهیم از کشور دفاع کنیم. روز بعد یک ماشین اسلحه آوردند و تمام کوه‌های غرب تبدیل به سنگر شد، مردم ما همیشه در کنار نظام هستند.

امام جمعه پاوه توضیح داد: اول سال ۵۸ صدام هر شب ایران را تهدید می‌کرد و گفت هیچ کدام از مرزهایی که در قطعنامه هست را قبول نداریم. هر روز ما شاهد تحریم‌ها و تحرکات بیشتر بودیم. بعد از آن صدام با صورت خندان توپی به سمت ایران شلیک و اعلام جنگ کرد. آن زمان سپاه تازه جوانه کرده بود و ما از حیث تسهیلات کمبود‌های زیادی داشتیم. اما خداوند کمک کرد با چهار عامل ارزشی لطف خداوند، رهبری شجاعانه امام خمینی، وحدت قومیت‌ها، ایستادگی و مقاومت مردم ما با هشت سال مقاومت بر جنگ تحمیلی موفق شویم.

وی اضافه کرد: درست است ما جنگ مسلحانه‌ای نداریم اما با جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رو به رو هستیم. در داخل هم دو مشکل داریم که ما را در مقابل مردم بدهکار می‌کند. یکی جمع کردن پول و ثروت از سوی برخی از مسئولان است. دومین مشکل مسائل فرهنگی از جمله مسائل مربوط به حجاب است که در جامعه ما به یک پدیده شوم تبدیل شده است. اگر ما مسئولان و فرزندان ما دنبال پول باشیم نباید از مردم انتطار این را داشته باشیم که از ما حمایت کنند. ضمن اینکه دولت برای کارهای فرهنگی هزینه نمی‌کند. باید هرچه را در جای خودش قرار دهیم.آمریکا می‌خواهد مردم مارا ذلیل کند و حالا غفلت ما را می‌خواهد، ما باید شجاع و مقاوم باشیم. امروز خانواده‌های شجاع که به جمهوری اسلامی کمک کردند کنار گذاشته شدند. در آخر تاکید می‌کنم باید به تمام مذاهب و اقوام مختلف احترام گذاشته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج