جاباما
۹۱۳۶۳۴
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۸۰درصد سالمندان ایرانی در خانه زندگی می‌کنند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس آمار‌های موجود ۸۰ درصد سالمندان در میان خانه و خانواده خود زندگی می‌کنند که این موضوع بسیار ارزشمند است.

خبرگزاری مهر: محمد شریعتمداری در مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند که با حضور وزیر بهداشت، شهردار تهران و جمعی از مسئولان و نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: سند ملی سالمندان باید چراغ راه ما قرار گیرد و ضروری است از پتانسیل و ظرفیت سالمندان استفاده کرد. همچنین زندگی تؤام با عزت برای آنها فراهم شود.

۸۰درصد سالمندان ایرانی در خانه زندگی می‌کنند

وی گفت: شورای ملی سالمندان باید اجراکننده تصمیمات دولت باشد و مهمتر این که مشارکت سالمندان را نیز داشته باشند و از نظرات سازمان های مردم نهاد نیز در تصمیم گیری های خود استفاده کنند.

وزیر تعاون با اشاره به اینکه ۷۰۰ میلیون جمعیت بالای ۶۰ سال در دنیا زندگی می کنند، گفت: این جمعیت در سال آینده در دنیا افزایش پیدا می کند که البته در کشور ما روند سالمندی بسیار سریع تر از افزایش جمعیت پیش می رود.

وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت سالمندی ۳.۶ درصد است، گفت: این در حالی است که رشد جمعیت کشور ۱.۲ درصد است و این نشان می دهد جمعیت سالمندی سه برابر از رشد جمعیت پیشی گرفته است.

شریعتمداری گفت: در سال ۱۴۰۴ تعداد جمعیت بالای ۶۰ سال ما به یک چهارم جمعیت کشور می رسد که تعداد آنها از ۱۳ میلیون نفر نیز می گذرد و در صورتی که برنامه ریزی های لازم از حالا انجام نشود، با مشکل و گرفتاری هایی روبرو خواهیم شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه ۸۰ درصد سالمندان در خانه زندگی می کنند، گفت: این موضوع بسیار ارزشمند است، چون زندگی در خانه زندگی با عشق است.

وی تأکید کرد: باید اقداماتی انجام دهیم که سالمندان احساس مفید بودن کنند و جایگاه واقعی آنها را در جامعه تبیین کنیم.

به گفته شریعتمداری، همچنین باید اقدامی انجام دهیم که سالمندان بعد از دوره بازنشستگی باز هم در زمینه شغل خودشان مشارکت داشته باشند و در این صورت است که احساس حیات کرده و میل به زندگی در آنها زیاد می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما در وزارت رفاه هدیه ای که می توانیم به سالمندان بدهیم این است که هم قدرت عشق و هم احساس مشارکت را در بین آنها ایجاد خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ی آمارم از بازنشستگاه سرزمین کفر بدین که چه برنامه های شادو روزمره ای دارن تورهای رایگان و غیره آره ما جوان هامون بیکارند خدا سلامتی بده به پدرها که بازم هزینه خودشو وفق جونش میکنه چه گندی زدین به این مملکت

    • بدون نام

      بعداز ۴۰ سال یک جمله ازمشکلات ساامندان راست گفتی اما کاش کاش پشت تریبون راهکارمی دادی که معلولین شدید درمنزل چطوربا ماهیانه 100وهشت تومن امرارمعاش کنند؟بجای اینکه سال هاست فقژ زجروخجالت می کشند وتکدگری می کنند آقایان مسؤل به همه شماها رده بالاها تبریک می گوییم که حتی برای تهیه یک پوشک بزرگسال مشکل داره که پول نداره پول نداره درقرآن برای حمایت از محروم ،معلول ، نیازمند اینطور سفارش شده ؟؟؟!!! کاش مجوز صادرمیشد تا درصداسیما مستند واقعیت بگوییم تا همه هموطنان لا خبرشوند خداگواه هست برای ویزیت دکترودرمان وآزمایش پولی وجود نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج