۹۱۳۶۶۹
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

تشخیص شورای شهر به باغ‌بودنِ زمینی در تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پلاک ثبتی به مساحت ۷۰۶ متر مربع واقع در منطقه یک را به عنوان باغ تشخیص دادند.

خبرگزاری ایسنا: اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی این شورا بررسی پلاک ثبتی به مساحت ۷۰۶ متر مربع واقع در محدوده ولنجک منطقه یک مبنی بر باغ بودن یا نبودن را در دستور کار خود داشتند که در همین زمینه محمد سالاری در تشریح این ملک گفت: بر اساس نظر کمیسیون ماده ۷ در سال ۱۳۸۶ این ملک باغ تشخیص داده شده. لذا بنا به نظر کمیسیون شهرسازی شورا نیز این ملک باغ است.

در ادامه مجید فراهانی - یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران - گفت: این ملک یک حمام بود که قطعه زمینی با یک درخت در آن وجود دارد و در سند ملک تاکید شده که این زمین حمام است.

وی تاکید کرد: اگر در سند قید شود که این زمین باغ بوده اما تنها یک درخت در این زمینه وجود داشته باشد و عنوان شود که زمین مشجر است و بن درخت موجود نیز ۲۹۰ سانتی‌متر است و با توجه به در نظر گرفتن این که امروز دیگر کسی از حمام عمومی استفاده نمی‌کند طبیعتا مالک باید به دنبال تغییر کاربری باشد . نباید حقوق مردم را تنها برای یک درخت با محیط بن کم تضییع کنیم.

در ادامه صدر اعظم نوری - رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران - نیز گفت: این پرونده ۹ مهر ماه ۹۶ وارد شورا شد و دو سال است که در شورا مانده در چنین شرایطی رای دادن به این پرونده چه محلی از اعراب دارد؟

وی ادامه داد: ملاک وضعیت فعلی ملک نیست. ما املاکی داریم که باغ تشخیص داده شده و امروز هیچ درختی در آن وجود ندارد. این ملک به دلیل قطع زیاد درختان تبصره یک ماده شش شده و به این ترتیب شهرداری مکلف است ملک را تصرف کند. از سال ۱۳۸۶ تاکنون پلیس امنیت معطل شورا است و هنوز جوابی داده نشده است. در این ملک خیلی بیشتر از یک درخت وجود داشته است و درختان قطع یا خشک شده‌اند اما وجود همین یک درخت باقی مانده نشان می‌دهد که که شرایط این زمین چگونه بوده است.

علی اعطا - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران - نیز در خصوص این ملک گفت: به استناد این که کاربری این زمین حمام است نمی توان گفت که این زمین باغ نیست. قطعا کاربری از موقعیت باغ متفاوت است و هر نوع کاربری می‌تواند در باغ انجام شود. آیین نامه‌ای که ما به آن استناد می‌کنیم سند را ملاک قرار می‌دهیم و در سند این زمین عنوان مشجر اعلام شده است. لذا فارغ از همه موارد این زمین برابر آیین‌نامه باغ است.

به گزارش ایسنا در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بحث و بررسی با ۱۲ رای موافق و دو رای موافق نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این زمین را به تصویب رساندند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قوانین فساد انگیز عهد قجری تهران را به شهر دود ترافیک و تراکم ساختمان های ملو از مهجرین روستاها و شهر های دیگر ، بی خاصیت کرده ، جمع کنید خودتونه تمام درخت های تهرانو بریدید باغ های ازگل هروی لویزان نیاوران شهرک ولیعصر یافت آباد کن هفت چنار بریانک افسریه مشیریه خاوران و شهران و پونک و سعادت آباد و باغ فیض و جنت آباد و آریاشهر و سرخه حصار همه ..... را با پول به ساختمان سازی و رشوه و پول عوض کردید حالا بازی سیاسی راه انداختید برای این ۷۰۰ متر زمین اونم بزارید بسازند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا حالا چقدر قشنگ دارن مظلوم نمایی می کنن کشور و نابود کردید دیگه جنگلی تو شمال نمونده همه رو ویلا سازی کردید حالا هم صد در صد برای این ۷۰۰ متر زمین نقشه دارید

      • @@ یا حسین @@

        خوب بنده خدا پارتی داشته پول خرج کرده حال یچی میگی ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج