۹۱۳۶۹۸
۳۲ نظر
۵۰۱۰
۳۲ نظر
۵۰۱۰
پ

پورمختار: خودروسازان مقصر نیستند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اقتصادی فعلی که به دلیل تحریم بر ما تحمیل شده بیانگر این است که باید محدودیت ها و مشکلاتی که در بخش تولید خودرو و بالطبع در تعهدات آن ایجاد شده را به عینه درک کنیم و این مسائل باید در مقام بررسی موضوع و قضاوت، در نظر گرفته شود.

خبرگزاری صدا و سیما: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اقتصادی فعلی که به دلیل تحریم بر ما تحمیل شده بیانگر این است که باید محدودیت ها و مشکلاتی که در بخش تولید خودرو و بالطبع در تعهدات آن ایجاد شده را به عینه درک کنیم و این مسائل باید در مقام بررسی موضوع و قضاوت، در نظر گرفته شود.

محمدعلی پورمختار افزود: طبیعتا باید نسبت به آن دسته از تعهدات معوق خودروسازان -اعم از خودروسازان دولتی و خصوصی- که ناشی از مساله تحریم است، عنایت ویژه ای صورت گیرد و مجموعه تصمیم گیران و کسانی که قرار است در این راستا تصمیم گیری و اقدام نمایند، مستندا این موارد را ببینند و لحاظ کنند.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی اثبات شود که حالت فورس ماژور یا حالت فوق العاده پیش بینی نشده که در قانون نیز ذکر شده است، مانع از تحقق تعهد شده، مساله متفاوت بوده و خودروساز مقصر نیست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: در چنین شرایطی، تنبیه خودروسازان نتیجه ای ندارد؛ درواقع تنبیه تولیدکننده موضوعیت ندارد و تنبیه متخلف، مورد نظر است. به عبارتی تنبیه کسی موضوعیت دارد که واقعا جرمی را مرتکب شده باشد نه از حیث قراردادی؛ چراکه قراردادهای بسیاری منعقد می شود که به دلایل مختلف اجرا نمی شوند و قوه قضائیه هیچگاه این موارد را مشمول مجازات نمی داند و مجازات نمی کند.

پورمختار: خودروسازان مقصر نیستند

پورمختار تصریح کرد: کسی که مرتکب جرمی شده مشمول مجازات قانونی می شود اما نام این مساله تنبیه تولیدکننده نیست؛ مساله، یک شخص است که باید اقدام مجرمانه ای مرتکب شده باشد تا قابلیت تنبیه برای وی وجود داشته باشد، حال ما نمی دانیم آیا اقدام مجرمانه ای در این خصوص از سوی شخصی صورت گرفته یا خیر و اگر اقدام مجرمانه ای صورت گرفته قابل تنبیه و مجازات است و در غیر اینصورت قوه قضائیه کسی را مجازات نخواهد کرد.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط بهتر است به خودروسازان فرصت داده شود تا بر اساس راهکارهای ممکن، تعهدات خود را انجام دهند، زیرا وقتی تعویق تعهدات، خارج از اختیار خودروسازان بوده طبیعی است که باید این امر، مورد نظر قرار گیرد و فرصت کافی برای تامین به خودروسازان داده شود و یا این مساله بر مبنای توافقات با خریدار به شکلی جبران شود.

پورمختار گفت: حق شکایت طبق قانون برای همه وجود دارد اما در مقام رسیدگی باید به محدودیت ها و مشکلات تحریم توجه شود؛ رابطه، رابطه قراردادی است و عمل، مجرمانه محسوب نمی شود و کاملا حقوقی است و بر همین مبنا باید به محدودیت ها و مشکل تحریم توجه داشته باشیم و به این مساله توجه کنیم که خودروساز را از طریق کمک و الزاماتی که دولت برای حمایت در این موقعیت درنظر دارد به سمت انجام تعهدات هدایت نماییم در غیر اینصورت باید توافقی بین خریدار و خودروساز محقق شود، مثل اینکه خودرو جایگزین شود و یا خریدار، پول خود را با یک سود معقول دریافت نماید تا از سردرگمی و بلاتکلیفی تولید کننده و مصرف کننده و نیز از سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب جلوگیری به عمل آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره مردم مقصرند. که این بازارو گرم کردن و. دارن این آشغالهارو میخرند

      پاسخ ها

      • عامو

        جناب پور مختار بله صحیح میفرمایید، خودروسازان به هیچ وجه مقصر نیستند، تنها مقصر بنده (عامو) هستم که وام 18درصدی گرفتم و به آنها دادم اما، اما اون مبلغ را گذشت نکردم،!!! اگر چند ده هزار نفری مثل من پول های پیش پرداخت شان را هبه میکردند برای خودروسازان بد نبود ولی ما گذشت نکردیم،!!!

      • عامو

        جناب پور مختار بله صحیح میفرمایید، خودروسازان به هیچ وجه مقصر نیستند، تنها مقصر بنده (عامو) هستم که وام 18درصدی گرفتم و به آنها دادم اما، اما اون مبلغ را گذشت نکردم،!!! اگر چند ده هزار نفری مثل من پول های پیش پرداخت شان را هبه میکردند برای خودروسازان بد نبود ولی ما گذشت نکردیم،!!!

      • نامردان دنیا.روسیاهان آخرت

        به خدا اینان نماینده مردم وحق نیستنند.اینان نمایندگان خودروسازانندچون جیبشان رو پرپول میکنند.وای برشما که چنین ظلم میکنید به ملت.

      • بدون نام

        فساد نماینده فساد قانون است .

      • @@ یا حسین @@

        بله مقصر راننده است چشمش کور این ماشین های آشغال را سوار نشوند

      • @@ یا حسین @@

        پور مختار اگر توانش را دارید خودرو را بسازید،
        اگر توانش را ندارید و اصلا احساس مسعولیت نمیکنید درب آن خراب شده را ببند
        اصلا شما‌مال این حرف ها نبستن

      • @@ یا حسین @@

        پور مختار اگر توانش را دارید خودرو را بسازید،
        اگر توانش را ندارید و اصلا احساس مسعولیت نمیکنید درب آن خراب شده را ببند
        اصلا شما‌مال این حرف ها نبستن

    • بدون نام

      تو این مملکت گل. بلبل و زد پرور فقط مردم طبقه ضعیف جامعه مقصر هستن ولاغیر وگرنه کار شماها درسته!!!!

    • بدون نام

      وقتی نمایندگان واسطه فروش هزاران خودرو می شوند و با رانت خودروها را به افراد و نمایندگیهای خاص می دهند و با احتکار باعث گرانی خودرو می شوند ، مردم مقصر گرانی هستند ، باید مردم را اعدام کنید که جلوی دزدی و اختلاس
      گرفته شود ، در ایران به هیچ عنوان مدیران و مسئولین اشتباه نمی کنند و دروغ و اختکار و قاچاق و دزدی و دست درازی به بیت المال را حرام می دانند و برای فرزندان و اقوام و نزدیکان خود و تولیدکنندگان و کارخانجاتی که به آنها مدیون هستتد هیچ کار و رانتی قایل نمی شوند ،

    • بدون نام

      قول چند تا ماشین به تو دادن

    • بدون نام

      جناب پورمختار آخرش شماهمبه نون نوای رسیدی.لعنت به این خودرو خودروسازکه شده بدبختی مردم ایران

    • بدون نام

      مقصر مردم بدبخت هستند که پراید و پژو خریدند تا شما نامتون خودروساز بمونه

    • بدون نام

      آخه دیگه یه مشت خودروی بی کیفیت که ۹۰٪قطعاتش چینیه چه ربطی به تحریم داره که جناب خودروساز از خدابیخبر اینجوری مردم رو سر کار گذاشتن!

    • بدون نام

      آره تو راست میگی خودروساز ها مقصر نیستند!پس ۱۶۸۰۰۰خودرو رو به یه نفر فروختند تا سه برابر قیمت به مردم بفروشند چی؟

    • بدون نام

      از خودروسازان چی گرفتی که الان معصوم شدن؟؟؟؟!!!!!!!
      سالهاست چه با تحریم چه بی تحریم خون مردمو میمکن حالا شدن بی تقصیر
      الحق که نماینده مجلسی نه نماینده مردم

    • بدون نام

      مردم از گرانی خودرو وبی کیفیتی اون شاکی هستند آمدید خودرو سازان را تبرئه میکنید پیراید شش میلیونی شده پنجاه میلیکن مروم فرش قرمز پهن کنن زیر پای یه مشت دزد

    • بدون نام

      پس حتما خریدار مقصره وباید تنبیه بشه پور مختار چقدر یورو تو منزل داری شیطون بلا

    • بدون نام

      پدره پیش کش های تقدیمی خودروسازان بسوزه که نمکش شما رو گرفت ،

    • بدون نام

      تو چقدر از سایپا و ایرانخودرو گرفتی که سنگشونو به سینه میزنی

    • بدون نام

      فقط مردم مقصرن ... تو این مملکت فقط مردم مقصرن.‌‌...

    • بدون نام

      چقدر اشانتیون گرفتی بلا؟؟؟

    • بدون نام

      اگر نفعی نداشتند هرگز از دزدی و رانت خودرو ساز ها دفاع نمیکردند....

    • بازنشسته

      پور مختار بگو کی مقصره؟؟؟؟؟
      چرا سنگ این خوروسازان گرانفروش را به سینه میزنی؟؟؟
      شاید باهاشون شریکی؟؟؟؟
      روز قیامت رو بیاد بیار که منه بازنشسته سیخ داغ به این حیوانات مفسد فرو میکنم .
      آیا تو هم میخواهی روز قیامت با سبخ داغ من روبرو شوی.
      ؟؟؟؟؟

    • سیدمحمد میرمهدی

      اقای پورمختار توضیح دهدچرا باتوجه به تحریم درصنعت نظامی توانستیم پیشرفت کنیم ولی صنعت خودرو هم پس رفت داشت هم اختلاس پس کاسه ای زیر نیم کاسه است

    • دروغ بس است ای مسلمان

      راست میگه باج بگیران نهاد ها مقصر هستند که انحصاری کردن.
      راه زنای داخلی مقصرند.

    • بدون نام

      کاش یک لار فقط یکار یه مسئولی میومد اعلام میکرد یه بارم اونا مقصرن کارگر و کارمند معلم و... تقصیرشون چیه تورم ۲۰۰ درصد با منت حقوق هارو ۲۰ درصد بالامیبرین خودرو هم ماشالله دیگه هیچی باز اینها ناراحتن

    • بدون نام

      ... چقدر گرفتی

    • محمدرضا بختیار

      جمع کن بابا پورمختار کشور با شرایط بحرانی مواجه هستش که نماینده بازداشتی به اتهام خلل در قیمت بازار خودرو را الان عضو هیئت رئیسه تحقیق و تفحص در امور سازمان گسترش و نو سازی صنایع (که سایپا و ایران خودرو از زیر مجموعه های آن هستند)در آورده اید یا نماینده منادی ریشه کنی سرمایه داری در خانه اش انبوهی ارز احتکار کرده یا ادبیات عضو جبهه پایداری شما را ببینیم!!!!باز هم در بحران هستیم قدوسی ها!!!

    • بار مشسته گرفتار مخارج زندگی بعد 25 سال کار سخت

      اقای پور مختار خان همیشه سیر از گشنه خبر ندارد و درک حرفهای گشنه ‌برایش خیلی سخت است ان نامردها دزد خودشان دارند علنی میگویند هر جای که کم بیاورند روی ماشین قمت بیشتر میکشند و از جیب مردم برداشت میکنند که گنده کاریهای امثال سنگال جبران کنند این دزدی نیست پراید 47 مبلیون ؟؟!! خدایی چیزی میماسه ؟! کجای دنیا یک ماه که 30 الی 31 روز است را 22 الی 24 روز حساب میکنند چرا خودشان وقت گرفتن سود پول از مردم حتی ریال 30 یا 31 روز ماه را حساب میکنند راستی خودت هم مثل مردم پراید 47 میلیونی سوار میشوید یا ( مگان یا ال 90 ) 30 میایونی

    • بدون نام

      مردم مقصرن که سالی یه ماشین عوض نمیکنن تا کارخونه ماشین سازی بدهکارنشن البته ماشین نه فرغون موتوردار

    • ارش

      مقصر صدرصد پنیکو و گربه نره و روباه مکار هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج