۹۱۳۷۳۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تنش در روابط کره‌جنوبی و ژاپن بار دیگر بالا گرفت

کره جنوبی نسبت به مالکیت ژاپن بر جزایر منطقه دریایی دوکدو به شدت اعتراض کرده و از تلاش برای مقابله با مالکیت ژاپن خبر داده است.

خبرگزاری مهر: به نقل از یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به مالکیت ژاپن بر جزایر «دوکدو» در آب‌های شرقی خود اعتراض کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی در عین حال از تشدید تلاش‌ها برای مقابله با مالیکت ادعایی ژاپن بر جزایر دوکدو خبر داده است.

اعتراض کره جنوبی تنها ساعاتی پس از آن اعلام شده که ژاپن وابسته نظامی کره جنوبی در توکیو را در اعتراض به پرواز جنگنده اف- ۱۵ کره جنوبی بر جزایر دوکدو احضار کرد.

با این حال کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای ضمن رد اقدام ژاپن در احضار وابسته نظامی خود به دلیل پرواز بر سر جزیره مورد مناقشه، دوکدو را بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین کره از نظر تاریخی، جغرافیایی و بین المللی عنوان کرده و ادعای مالکیت ژاپن بر جزیره مذکور را فاقد ارزش عنوان کرده است.

اعتراض دوجانبه کره جنوبی و ژاپن علیه یکدیگر بر سر مالکیت جزیره دوکدو در ادامه تنش‌های دامنه‌داری است که از حدود یک سال پیش به این سو در روابط این دو کشور آسیای شرقی تداوم داشته است.

تنش در روابط ژاپن و کره جنوبی پس از اینکه اواخر سال گذشته میلادی یک ناوشکن کره جنوبی رادار کنترل آتش خود را بر روی یک هواپیمای گشتی ژاپنی که بر فراز دریای ژاپن در ارتفاع کم در حال پرواز بود قفل کرد، بیش از پیش شدت گرفت، کره جنوبی نیز خواستار معذرت خواهی ژاپن به دلیل پرواز تحریک آمیز این هواپیما در ارتفاع کم شد و پس از آن شکایت کره جنوبی از شرکت های ژاپنی به دلیل استثمار کارگران کره جنوبی در دوران جنگ جهانی دوم به تشدید تنش‌ها میان دو کشور منجر شد.

ژاپن و کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ سومین شریک تجاری بزرگ بودند و مبلغ کل تجارت میان دو طرف ۸۲ میلیارد دلار بوده است، اما تنش‌های اخیر میان دو کشور به کاهش مبادلات تجاری و اقتصادی دو طرف منجر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج