جاباما
۹۱۳۷۶۶
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

جزئیات مرحله دوم عملیات بزرگ «نصر من الله»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه شنبه در کنفرانسی از جزئیات مرحله دوم عملیات بزرگ و غافلگیرانه " نصر من الله" پرده برداشت.

ایسنا: سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه شنبه در کنفرانسی از جزئیات مرحله دوم عملیات بزرگ و غافلگیرانه " نصر من الله" پرده برداشت.

به نقل از المسیره، یحیی السریع در این سخنان گفت: مرحله دوم این عملیات بعد از موفقیت مرحله اول عملیات انجام شد.این عملیات با روحیه عالی نیروهای ما انجام شد و به آزادی مناطقی گسترده به ویژه در جبهه نجران انجامید.

وی گفت: نیروهای اطلاعاتی که پیش از عملیات اطلاعاتی را در اختیار ارتش قرار داده بودند نقش مهمی در پیروزی این عملیات داشتند.در این عملیات یگان های مختلفی از جمله یگان موشکی، هوایی و دفاع هوایی حضور داشتند.

به گفته سریع مرحله دوم عملیات ارتش یمن با نام شهید ابوالحسنین و پس از کسب آمادگی‌های لازم در تاریخ سوم سپتامبر آغاز شد.

وی گفت: این عملیات باعث شد تا دو منطقه الفرع و الصوع آزاد شوند تا بتوانیم به بلندی‌ها و ارتفاعات رو به شهر نجران دست یابیم. در دو مرحله این عملیات دشمن بیش از ۳۵۰ خودرو نظامی خود را از دست داد. این عملیات نظامی به توقف دشمن سعودی منجر شد و ارتش شجاع یمن توانست در این عملیات به سلاح‌هایی ویژه دست یابد. همچنین در جریان این عملیات اسنادی به دست آمد که ثابت می‌کند بسیاری از نیروهای القاعده و داعش در قالب نیروهای سعودی علیه ملت یمن می‌جنگند.

سخنگوی ارتش یمن همچنین هشدار داد هر کس بخواهد به ملت یمن دست‌درازی و آنها را از حقوق‌شان برای داشتن زندگی شرافتمندانه محروم کند، به یاری خدا از هستی ساقطش می‌کنیم.

وی در ادامه تشریح جزئیات عملیات غافلگیرانه نصرمن الله گفت که نیروهای هوایی یمن در جریان این عملیات ۱۶ عملیات از جمله دو عملیات مشترک موشکی انجام دادند. نیروهای موشکی ارتش یمن ۶ عملیات که بارزترین آن حمله به فرودگاه نجران بود انجام دادند و همچنین نیروهای دفاع هوایی۴۰ عملیات از جمله عملیات رویارویی با بالگردهای آپاچی و وادار کردن آن ها به عقب نشینی را انجام دادند. علاوه بر این در این عملیات فرماندهان وزارت دفاع و ریاست هیات ستاد ارتش هم حضور داشتند.

به گفته سریع در مرحله دوم عملیات شمار زیادی از نیروهای دشمن سعودی یعنی بیش از ۲۰۰ تن کشته و اسیر شدند.

همزمان با ارائه این توضیحات تصاویر و ویدئوهایی از فرار نیروهای دشمن که به گفته سخنگوی ارتش با اجازه نیروهای یمنی صورت گرفت، و همچنین برخی نیروهای سعودی که در مرحله دوم به اسارت ارتش یمن درآمدند منتشر شد.

جزئیات مرحله دوم عملیات بزرگ «نصر من الله»
تصاویری از اسرای عربستانی در دومین مرحله عملیات نصر من الله

وی همچنین گفت که در مرحله دوم عملیات گسترده نصرمن الله سه پادگان دشمن شامل مهمات و تجهیزات نظامی به تصرف نیروهای یمنی درآمد. در این عملیات همچنین ۳۵۰ خودرو نظامی دشمن نابود و ۱۵۰ کیلومتر مربع از اراضی آزاد شد و دشمن تنها ظرف ۱۰ روز مناطقی را که ظرف ۳ سال جنگ به دست آورده بود از دست داد و هرگز حتی فکرش را نمی‌کرد نیروهای ما به این مناطق برسند.

جزئیات مرحله دوم عملیات بزرگ «نصر من الله»

یحیی سریع گفت: ما در مواضع زیادی پیشرفت داشتیم و شمار زیادی از پایگاه‌ها در نجران را به تصرف درآوردیم. تلاش‌های دشمن برای نجات نیروهایش تنها به شکست منجر شد.

وی گفت: کسانی که درباره منابع سلاح‌های ما سوال دارند بدانند که این سلاح‌ها از غنایم به دست آمده از دشمن تامین می‌شود. دشمن خودروها و تجهیزات نظامی‌اش را و حتی نیروهای خود را برای کاهش خسارات این حمله و پوشاندن این واقعیت هدف گرفت و در جریان مرحله دوم عملیات بیش از ۶۰۰ حمله هوایی صورت داد.

روز یکشنبه یحیی سریع در کنفرانس مطبوعاتی جزئیات مرحله اول این عملیات رو تشریح کرد. عملیات نصر من الله که بزرگترین عملیات ارتش یمن علیه عربستان است از چند ماه گذشته آغاز شده که اوج این عملیات طی روزهای اخیر بوده است. در جریان این عملیات سه تیپ ارتش عربستان محاصره و هزاران تن کشته و زخمی شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ضد امریکا

      بر ترینها لطفا ثبت کن.
      من یه مدتی هست که حالم خوب نیست....یک کاربر ناشناس و احتمالا مبتلا به سادیسم با نام کاربری من نظر میزاره.....تازه گی ها متوجه شدم....درود بر مجاهدان یمن.
      مرگ بر امریکا
      برترینها ممنون

    • بدون نام

      و فتح غریب❤

    • سعید

      ماشاالله

    • یعقوب

      باتین کارانون اخ رش دودش به چشم ایران می رود شماها مال این حمله ها نیشتید

    • بدون نام

      تورو خدا با عربستان در نیوفتین. یکاری میکنن بدبختمون میکننا. خارک و آبادان و نیروگاه بوشهر در دسترسشونه. یه تیر شلیک کنن ما رفتیم واسه خودمون‌.

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ یحیی مواظب باش امارها یادت نره که با گرفتن این همه اسیر و خورو و ادوات هنوز یه روستای عربستان هم نشون ندادی که گرفتین. خخخخخخ

    • بدون نام

      به ما چه!

    • بدون نام

      وای چقدر دروغ میگن اینا

    • بدون نام

      حالا بحث یمن بود چه ربطی داشت که بگیم مرگ بر آمریکا! والله متاسفانه هر چی مرگ هم هست برمیگرده برا خودمون!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج