۹۱۳۷۷۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

شرایط ایده‌آل کاراته‌کا‌های ایران در رنکینگ المپیکی

کاراته کاهای ایران در رنکینگ المپیکی جایگاه خوبی دارند و با توجه به مسابقات باقی مانده می‌توان به کسب سهمیه حداکثری امیدوارم بود.

خبرگزاری میزان: کاراته ایران روز‌های سرنوشت‌سازی در پیش دارد و کسب امتیازات المپیکی و قرار گرفتن در بین نفرات برتر رنکینگ اولویت تمام کاراته کا‌ها است.

در بخش کومیته مردان شرایط در دو وزن بسیار ایده آل است. در -۷۵ کیلوگرم بهمن عسگری در رده دوم قرار دارد و با توجه به اینکه یکی از رقیبان مستقیم او ژاپنی است (کاراته کای ژاپنی به علت میزبانی این کشور در المپیک ۲۰۲۰ سهمیه مستقیم دارد) به نطر نمی‌رسد خطری در این وزن بهمن را تهدید کند.

در وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم هم شرایط بسیار خوب است و گنج‌زاده سوم، پورشیب چهارم و اباذری یازدهم هستند و می‌توان از حالا روی یک نماینده از ایران به عنوان کاراته کای المپیکی این وزن حساب کرد.

اما در -۶۷ کمی شرایط سخت‌تر است و تیم ایران نماینده‌ای بین نفرات برتر ندارد و مجید حسن‌نیا با قرار داشتن در رده چهاردهم نزدیکترین فرد به کسب سهمیه است که برای رسیدن به المپیک کار بسختی پیش رو خواهد داشت.

با توجه به عملکرد شاگردان هروی در مسابقات گذشته و رقابت‌هایی که در پیش است جامعه کاراته به موفقیت این تیم در راه کسب سهمیه المپیک خوشبین است و امید می‌رود مردان کاراته ایران در راه رسیدن به توکیو موفق باشند.

در بخش بانوان هم در وزن -۵۵ کیلوگرم بانوان طراوت خاکسار در رده هفتم و سارا بهمنیار در جایگاه نهم قرار دارند و با توجه به مسابقات باقی مانده می‌توان به کسب سهمیه در این وزن امیدوارم بود.

رزیتا علیپور هم در وزن -۶۱ کیلوگرم هفتم است و می‌تواند جایگاه خود را در رنکینگ بهبود ببخشد. اما حمیده عباسعلی کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان که امید اصلی این تیم برای کسب سهمیه و حتی کسب مدال المپیک است، در به اضافه ۶۱ کیلوگرم در جایگاه هشتم قرار دارد و بعید به نظر می‌رسد از پس کسب سهمیه المپیک بر نیاید.

نکته حائز اهمیت در بخش بانوان تغییر سرمربی این تیم است و خوشقدم که پیش از این رزومه خوبی در رده‌های مختلف سنی تیم‌های ملی داشته، حالا مسئولیت تیم بزرگسالان را بر عهده گرفته است. این تیم با ستاره موسوی نتایج بدی کسب نکرد و حالا باید دید با حضور مربی جدید شرایط چطور پیش خواهد رفت.

در هر صورت تمام رقابت‌های پیش روی کاراته برای ملی‌پوشان حکم مرگ و زندگی دارد و باید دید کاراته ایران با چند نماینده در اولین و شاید آخرین المپیک خود حضور پیدا می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عاطی

      کاش کاراته حذف نشه کاش حذف نشه من ۲۰۲۴ بتونم سهمیه بگیرم براش.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج