۹۱۳۷۹۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سفر غیرمنتظره خلیل‌زاد به پاکستان

منابع آگاه در پاکستان سه‌شنبه شب از سفر ناگهانی "زلمای خلیلزاد" نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان به اسلام‌آباد خبر دادند.

ایرنا: منابع آگاه در پاکستان سه‌شنبه شب از سفر ناگهانی "زلمای خلیلزاد" نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان به اسلام‌آباد خبر دادند.

رسانه‌های پاکستانی ساعاتی پیش به نقل از منابع آگاه گفتند: خلیلزاد قرار است طی دیدار با مقامات ارشد اسلام‌آباد درباره وضعیت مذاکرات متوقف شده آمریکا با طالبان گفت‌وگو کند.

این سفر درحالی انجام می‌شود که دولت پاکستان ضمن ابراز ناخرسندی از لغو مذاکرات صلح افغانستان، از کاخ سفید خواست تا در مسیر احیای آن گام بردارد.

سفر غیرمنتظره خلیل‌زاد به پاکستان

منابع آگاه در پاکستان گفتند: چند روز بعد از سفر "عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان به نیویورک و دیدار با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، خلیلزاد در یک سفر غیرمنتظره وارد اسلام‌آباد شد.

در این گزارش آمده است: نماینده آمریکا در امور افغانستان که شامگاه امروز از چین به پاکستان آمد، پیش‌تر قرار بود سوم سپتامبر گذشته به اسلام‌آباد سفر کند که به دلیل تصمیم ناگهانی ترامپ برای توقف مذاکرات با طالبان، آن سفر نیز انجام نشد.

نخست وزیر پاکستان هفته گذشته در جریان سفر به نیویورک طی سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا، با اظهارات کنایه آمیز به کاخ‌سفید مبنی بر اینکه جنگی که برای نابودی القاعده به راه می اندازند منجر به نمودار شدن عناصری مثل داعش می شود، نسبت به رفتارهای عجولانه دونالد ترامپ در بحث افغانستان و لغو مذاکرات صلح با طالبان ابراز ناخرسندی کرد.

عمران خان در واکنش به تصمیم غیرمنتظره ترامپ برای توقف مذاکرات صلح با طالبان در دوحه گفت که ما در حال برنامه ریزی برای گسترش مشارکت خود در آینده پس از پیمان صلح میان آمریکا و طالبان بودیم اما با شنیدن تصمیم ترامپ همه چیز متوقف شد.

ترامپ پس از حدود یک سال مذاکره هدفمند با طالبان برای آماده کردن شرایط جهت خروج نیروهای آمریکایی پس از ۱۸سال از افغانستان، مذاکرات صلح را متوقف کرد.

آمریکا و نیروهای ناتو که در سال ۲۰۰۱ میلادی به بهانه برقراری امنیت و شکست گروه های تروریستی از جمله طالبان به افغانستان لشکرکشی کردند هم اکنون بعد از هیجده سال نه تنها در برقراری امنیت در افغانستان با شکست همراه شده اند بلکه نتیجه حضور طولانی مدت نیروهای آنان کشته شدن بیشتر غیرنظامیان افغان بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج