۹۱۳۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

انصراف معتمدی از حضور «آلزایمر» در اسکار

جدایی نادر از سیمین به اسکار می رود؟!

احمدرضا معتمدی با ارائه نامه‌ای به هیئت انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی اسکار، از حضور فیلم سینمایی «آلزایمر» در این رقابت انصراف داد.

احمدرضا معتمدی با ارائه نامه‌ای به هیئت انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی اسکار، از حضور فیلم سینمایی «آلزایمر» در این رقابت انصراف داد.

معتمدی در این نامه،نوشت: «اکنون که از طریق مطبوعات آگاهی یافتم هیئت محترمی برای انتخاب فیلم ایرانی جهت مراسم اسکار گزیده شده است؛ بدین وسیله از آن هیئت منتخب تقاضامند است فیلم سینمایی «آلزایمر» را از کاندیداهای گزینش فیلم برای اسکار خارج کنند. بنده در طول ۳۰ سال حضور در سینمای ایران، همواره مبتلا به محرومیت‌ها و تبعیض‌های خرد و کلان بودم و ایستادن بر جایگاهی که نسل جدید را متوهم به بی‌عدالتی و پایمال کردن حق دیگران از ناحیه این جانب کرده است؛ صواب نمی‌دانم.»

در ادامه این متن آمد: «۱۰ سال در دهه ۱۳۶۰ برخلاف نوشتن فیلمنامه‌های متفاوت از فیلمسازی محروم بودم. فیلم «زشت و زیبا» من برخلاف تماس تلفنی دبیر جشنواره با اینجانب به کن ارسال نشد. فیلم «دیوانه از قفس پرید» برخلاف اکران هر روزه در زمان جشنواره تا سپیده صبح، و استقبال بی‌نظیر مردم، فیلم دوم از ناحیه تماشاگران معرفی شد تا پرمخاطب‌ترین فیلم سال را بشود یک ماهه از اکران برداشت و ...»

معتمدی در بخش دیگر این نامه نوشت: «بالاخره اکنون فیلم «آلزایمر» تنها به دلیل اعلام نامزدی جهت اسکار، مورد بایکوت و غضب و فحاشی و لعن و نفرین از ناحیه فرهنگ‌پروران این مرز و بوم واقع شده است. تا آن جا که بنده با بیش از ۳۵ سال پژوهشگری و دانشجویی در حوزه فلسفه و هنر در ساحت رسانه‌ها به نابخردی و دشمنی با معرفت و عقلانیت و فضل فروشی در عین بی‌سوادی متهم شدم. حال آن که «آلزایمر» تنها کوششی است محدود با بضاعت اندک و الکن بنده در جهت کشف قواعد زبان رسانه در جهت انتقال میراث متعالی عقلانی و اشراقی خودمان.»

در پایان این متن آمد: ««آلزایمر» نه سفارش دولتی است و نه اینجانب در طول این ۳۰ سال یک سطر سفارش پذیرفته‌ام، چرا که هنر را اساسا سفارش نمی‌انگارم و این طی طریق را به صلاح فرهنگ نمی‌پندارم. زیاده مصدع شدم از این همه نامهربانی رنج می‌برم.»

ایجاد فضایی برای رقابت بین فیلم‌هایی که امکان نمایندگی سینمای ایران را در اسکار ۸۴ دارند، واکنش‌هایی را از میان عوامل فیلم‌‌ها به همراه داشته است. در شرایطی که برخی «آلزایمر» را فیلم مورد تایید مدیریت دولتی سینما برای معرفی به اسکار دانستند و از آن به عنوان رقیب جدی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی نام بردند، معتمدی با نگارش این نامه فیلمش را در روزهای آخر اعلام نماینده ایران در این دوره از اسکار از رقابت خارج کرد.

هیئت انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار ۸۴ تا پایان این هفته فیلم منتخب را معرفی خواهند کرد.

آخرین مهلت ارسال فیلم‌ها به بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان اول اکتبر (۹ مهر) است.

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار ۲۶ فوریه ۲۰۱۲ (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدهای اسکار ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن) اعلام خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

جدایی نادر از سیمین به اسکار می رود؟!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج