۹۱۳۸۰۸
۳ نظر
۵۰۷۶
۳ نظر
۵۰۷۶
پ

اتهامات برادر روحانی؛ حبس برای حسین فریدون

یکی از داغ ترین خبرهای این نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه به موضوع نتیجه تجدید نظر حکم حسین فریدون برادر رئیس جمهور اختصاص داشت، جایی که اسماعیلی به شیوه ای نرم ابتدا از ارفاق دادگاه به متهم سخن گفت و اظهار کرد: درباره خود آقای «حسین فریدون»، هفت سال حبسی که دادگاه بدوی تعیین کرده بود به پنج سال تقلیل داده شد؛ اما بقیه مجازات‌های وی یعنی جزای نقدی و آن مبلغی که به عنوان رشوه مطرح بود را باید بپردازد.

برترین‌ها: یکی از داغ ترین خبرهای این نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه به موضوع نتیجه تجدید نظر حکم حسین فریدون برادر رئیس جمهور اختصاص داشت، جایی که اسماعیلی به شیوه ای نرم ابتدا از ارفاق دادگاه به متهم سخن گفت و اظهار کرد: درباره خود آقای «حسین فریدون»، هفت سال حبسی که دادگاه بدوی تعیین کرده بود به پنج سال تقلیل داده شد؛ اما بقیه مجازات‌های وی یعنی جزای نقدی و آن مبلغی که به عنوان رشوه مطرح بود را باید بپردازد.

اتهامات برادر روحانی؛ حبس برای حسین فریدون

حسین فریدون همان اسم رمزی است که مدت‌هاست ابزار هجمه به دولت و رئیس‌جمهور شده است. در پاستور (دفتر رئیس جمهور) این جمله مشهور و معروف بود که برای رسیدن به حسن روحانی، تنها یک کانال وجود دارد و آن یک کانال هم حسین فریدون است. در مقابل رسانه های منتقد دولت او را مافیا و فاسد می خوانند. عده ای هم او را با اسفندیار رحیم مشایی و مقایسه کردند و هشدار دادند که او نباید مشایی دولت حسن روحانی شود. به راستی حسین فریدون کیست؟ آیا او آنگونه که منتقدانش می گویند، سرنخ فساد اقتصادی در دولت بود؟

اتهامات برادر روحانی؛ حبس برای حسین فریدون

نام حسین فریدون به شکل جدی در مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ مطرح شد. زمانی که حسن روحانی او را برای حضور در مذاکرات به همراه علی اکبر صالحی به لوزان فرستاد. با وجود اینکه حسین فریدون حضور حاشیه ای در مذاکرات داشت، اما عده ای می گفتند او "چشم و گوش" رییس جمهور بوده است. وزارت خارجه علت حضور او را انجام مشورت‌ها و هماهنگی‌های لازم در طول مذاکرات اعلام کرده بود.

حضور حسین فریدون در مذاکرات هسته ای خیلی عجیب نبود چرا که او سابقه مسئولیت دیپلماتیک را در کارنامه اش دارد. حسین فریدون ۸ سال سفیر ایران در مالزی بوده است و مدتی نیز در دفتر نمایندگی ایران در نیویورک حضور داشته است.

اما بعدها روایت های عجیبی از نقش فریدون در مذاکرات منتشر شد. رسانه های گزارش دادند که او در لحظات حساس مذاکرات اتمی موضوعات مطرح شده در مذاکرات را با حسن روحانی در میان می گذاشت. گزارش شده است که گفت و گوهای حسن روحانی و حسین فریدون برای آنکه دسترسی دیگران به آن محدودتر شود به گویش سرخه ای -محل تولد دو برادر- انجام می شد.

تصاویر حسین فریدون و جان کری در ایران مورد توجه قرار گرفت و بر شهرت و اهمیت فریدون در افکار عمومی اضافه کرد.

اتهامات برادر روحانی؛ حبس برای حسین فریدون

حسین فریدون متولد 1342 در سرخه سمنان است.حسین فریدون پس از انقلاب فرماندار نیشابور و پس از آن فرماندار کرج می شود. او مدتی بعد به عنوان دیپلمات وارد وزارت خارجه شد. حسین فریدون مدتی هم در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مشاور حسن روحانی بوده است.

نفوذ معنوی فریدون در دفتر ریاست‌جمهوری ایران تا به آنجاست که برخی از پیام‌های رییس‌جمهور به چهره‌های مختلف و نامه‌نگاری‌ها با حسن روحانی از کانال او می‌گذرد. شاید همین نقش بود که تاکنون بارها حاشیه ساز شده است. از جمله دیدار او با مصطفی تاج زاده پس از آزادی از زندان بود.

اتهامات برادر روحانی؛ حبس برای حسین فریدون

هنوز ابعاد این شایعات و صحت و سقم آن ها مشخص نشده بود که اخباری از نقش آفرینی فریدون در مفاسد اقتصادی منتشر شد. بحث هایی نیز پیرامون جعلی بودن مدرک او مطرح شد که هنوز مشخص نشده است که آیا این ادعا توخالی است یا خیر. از طرفی دیگر منتقدان دولت معتقدند که حسین فریدون فضای را برای رانتخواری فراهم کرده است.

اتهاماتی که حسین فریدون وارد شده است به این شرح است: تاسیس صرافی هنگام حضور در دولت، نقش آفرینی در پرونده حقوق‌های نجومی،، نقش آفرینی در پرونده فساد مالی مدیرعامل پیشین یک یانک ، معرفی غیرقانونی او برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه شهید بهشتی و اخیرا دریافت رشوه.

اتهامات برادر روحانی؛ حبس برای حسین فریدون

تيرماه 96 بود كه اژه‌اي، سخنگوي وقت قوه قضاييه از بازداشت حسين فريدون، برادر حسن روحاني، رييس‌جمهوري خبر داد. فريدون البته فرداي آن روز با توديع وثيقه 50 ميليارد توماني آزاد شد اما رسيدگي به پرونده ادامه يافت و درنهايت، در ارديبهشت 98 سرپرست مجتمع قضايي كاركنان دولت از صدور حكم بدوي براي پرونده فريدون خبر داد.

به هر تفسير غلامحسين اسماعيلي، سخنگوي قوه قضاييه روز گذشته حكم نهايي پرونده حسين فريدون را اعلام كرد و با بيان اينكه اتهام او، اخذ رشوه بوده است، گفت: «در دادگاه تجديدنظر، در مورد 3 نفر از متهمان اين پرونده ارفاق‌هايي مورد لحاظ قرار گرفته است. در مورد شخص آقاي فريدون 7 سال حبس در نظر گرفته‌ شده از سوي دادگاه بدوي به 5 سال تقليل‌ يافته و بقيه مجازات‌ها يعني جزاي نقدي و مبلغ رشوه كه بيش از 31 ميليارد بوده است بايد پراخت شود.»

علی‌رغم انتشار شایعاتی مبنی تایید حکم حسین فریدون در دادگاه تجدید نظر از سوی برخی رسانه‌ها، حسین لطفی سرپرست محاکم تجدیدنظر اعلام کرد پرونده در حال رسیدگی است و هیچ گونه تصمیمی پیرامون آن اتخاذ نشده است.

حسين فريدون اولين «برادر رييس‌جمهوري» در كشور است كه به پرونده‌اش رسيدگي و محكوم هم شده و رييس‌جمهوري هم هيچگاه در اين پرونده، نه اظهارنظر كرده اجازه داده شده روند طبيعي پرونده طي شده تا همان طور كه رييسي بارها گفته، جايگاه افراد، منجر به بروز تبعيض در رسيدگي به پرونده‌ها نشود.

پس از اعلام حکم پنج سال حبس برای حسین فریدون، برخی چهره های اصولگرا از صدور این حکم استقبال کردند که در ادامه می‌خوانید:

احمد توکلی ، رئیس‌ سازمان مردم‌نهاد دیدبان شفافیت: برخورد قوه قضاییه با تخلفات و مفاسد صاحبان قدرت نشان‌دهنده قدرت و عزت دستگاه قضایی کشور است. همچنین مایه افتخار جمهوری اسلامی است که در پیاده کردن عدالت میان افراد تفاوتی قائل نمی‌شود. اینگونه حکم دادن در شأن قوه قضاییه است.

حسینی؛ وزیر ارشاد دولت بهار: محکومیت قطعی حسین فریدون به ۵ سال زندان و جریمه مالی، سبب شد برق از سر دانه درشت‌های متخلف بپرد و بفهمند حاشیه امن حتی برای برادر روحانی و جهانگیری و نیز عروس، داماد و فرزند مقامات وجود ندارد؛
با قاطعیت آقای رئیسی اموال بیت المال از حلقوم مفسدان بیرون کشیده می‌شود. ان‌شاءالله

رائفی پور: فسادهای زیر عمامه ها رو پیدا کنید (اشاره به سخنان رئیسی درباره اینکه فساد اگر زیر عمامه روحانی هم باشد، باید با آن برخورد شود) خواست مردم همینه، فساد رو زیر عمامه رئیس جمهور پیدا کردند.

همزمان با صدور حکم حبس بردار روحانی هم سوژه صفحه نخست برخی روزنامه‌های امروز شد که در ادامه مشاهده می‌کنید:

اتهامات برادر روحانی؛ حبس برای حسین فریدون

اتهامات برادر روحانی؛ حبس برای حسین فریدون

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا انشاءالله رئیسی رو حفاظت کنه

      پاسخ ها

      • @@ یا حسین @@

        از چی از دست روحانی؟

    • ماهی قرمز

      فکر کن تو شرایط سخت اقتصادی باشی وگرانی ها و تورم بهت فشار بیاره بعد از اینجور خبرها هم بشنوی،آدم نمیدونه چی باید بگه.به هیچ کس هیچ امیدی نیست و فقط به خدا امید دارم و بس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج