جاباما
۹۱۳۸۱۲
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

داغ پاس یک بار دیگر تازه شد

تیم فوتبال پاس همدان از جام حذفی باشگاه های کشور حذف شد.

خبرآنلاین: پاس،نامی فراموش شده در تاریخ پر فراز و نشیب فوتبال ایران است. تیمی که روزگاری قطب سوم فوتبال تهران و یکی از مدعیان همیشگی قهرمانی در سطح کشور بود و هنوز هم آخرین تیم ایرانی ای است که جام قهرمانی باشگاه های آسیا را لمس کرده، حالا در لیگ دسته دوم باشگاه های کشور دست و پا می زند تا به روزگاری اسف بار تر از این دچار نشود.

شاید اگر تراکتور طبق قرعه مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی این فصل عازم همدان نمی شد تا با تیم پاس مسابقه بدهد،درست مثل این سال های اخیر بازهم کسی نام پاس را در فوتبال ایران نمی شنید.اما تقابل مصطفی دنیزلی،سرمربی فعلی تراکتور که روزگاری با پاس تهران تا پای قهرمانی لیگ برتر رفت و در لیگ قهرمانان آسیا هم نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران بود با تیمی که حالا دیگر در تهران نیست و در همدان هم عملا فراموش شده،یک بار دیگر اسم متروک پاس را در فوتبال ایران زنده کرد تا یک بار دیگر همگان به یاد بیاورند که چه جنایت بزرگی در حق یکی از شناسنامه های فوتبال ایران انجام شد.

از افتخار در تهران تا فراموشی در همدان

به این اسامی دقت کنید:حسن رودباریان،جواد نکونام،آرش برهانی،خداداد عزیزی،محمد نصرتی،خسرو حیدری،محسن بیاتی نیا،حمید استیلی،محمد خاکپور،وحید هاشمیان،بهزاد غلامپور،رسول خطیبی،اصغر شرفی،فیروز کریمی،حسین فرکی،حسن حبیبی،حشمت مهاجرانی،همایون شاهرخی و... این لیست را می توان حالاحالاها ادامه داد.

داغ پاس یک بار دیگر تازه شد

لیست بازیکنان و مربیانی که در مکتب پاس تهران رشد کردند، با پاس در فوتبال ایران چهره شدند،دیده شدند،ستاره شدند و به تیم ملی رسیدند و یا حتی راهی فوتبال اروپا شدند.اما چه بلایی سر این گنجیه پربار فوتبال ایران آمد؟ تصمیمی سیاسی،غیرورزشی،عجولانه و بدون کارشناسی در دولت نهم به صورت خلق الساعه پاس تهران را در سال 1386 منحل کرد و امتیاز این تیم را به شهر همدان منتقل کرد. پاس تهران به پاس همدان تبدیل شد و گویی تمام آن سبقه طلایی هم در جاده تهران-همدان دفن شد. پاس در شهر جدید هرچه که گذشت بیشتر غریب شد و روز به روز پایین تر رفت و حتی از لیگ دسته سه هم سر در آورد و اکنون در لیگ دسته دو حضور دارد.

عاقبتی تلخ برای یکی از مکاتب فوتبال ایران که شاید آه جانسوزش روزی دامان آمران و عاملان این نابودی را بگیرد و آن ها را محکوم به پاسخگویی در خصوص تصمیمات شان کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی شرف تر از کسی که این تیم قدرتمند وقعرمان آسیا را به این روز آورد دنیا به خود نده ایست وباید به وجدان وملت پاسخ گو باشد

    • مصطفی

      پاس نابود شد،چون نیروی انتظامی نمیخواست دیگه تیم داری کنه. اگه تو همدان هم نیروی انتظامی خرج تیم رو میداد الان وضع خوبی داشت. در واقع قرار بود تیم منحل بشه که تصمیم گرفتن امتیاز رو بدن به همدان

    • امیر

      پاس مظلوم ، هدیه ای بود که بدون هیچگونه پشتوانه فکری و عقلی از طرف احمدی نژاد و دوستانش به مردم جهت گرفتن رای

    • اقبال مجاهدی

      تراکتور یه بار ۵ دقیقه قهرمان شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخخخخخ.....سوراختور

    • بدون نام

      همه مسولان ما بیسواد و بی لیاقتن

      پاسخ ها

      • حسین

        واقعاوضعیت فوتبال ایران خرابه چه بازیکن.مربی.فداراسیون.کمیته داوران وانظباطی همه مرخصا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج