جاباما
۹۱۳۹۰۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

افزایش ۱۵۳درصدی خودرو‌های کشور طی ۱۲ سال

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از افزایش ۱۵۳ درصدی شمار خودرو‌های کشور طی ۱۲ سال گذشته خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از افزایش ۱۵۳ درصدی شمار خودروهای کشور طی ۱۲ سال گذشته خبر داد.

افزایش ۱۵۳درصدی خودرو‌های کشور طی ۱۲ سال

سردار سید کمال هادیانفر در دوازدهمین نشست نیروی انتظامی با وابستگان نظامی و افسران رابط بین کشورهای خارجی مستقر در تهران که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد اظهار کرد:‌ امروز تصادفات رانندگی به یکی از معضلات جدی در سطح جهان بدل شده است. به طوری که برابر آمارهای سازمان بهداشت جهانی در سالی که گذشت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سراسر جهان در تصادفات رانندگی جان خود را ا زدست داده‌اند و بیش از ۵۵ میلیون نفر نیز مصدوم یا معلول شدند.

وی با بیان اینکه در کشور ما نیز تصادفات رانندگی مساله‌ای مهم و کاهش آن جزء اولویت‌های پلیس است گفت: بیش از ۲۱۷ هزار کیلومتر راه در کشور ما وجود دارد که ۴۵ درصد آن جزو راه های اصلی است. امروز در این حجم از راه و معبر دیگر نمی‌توان با نیروی انسانی و نیروی گشتی کنترل و انضباط ترافیکی را اجرا کرد.

هادیانفر با بیان این که پلیس راهور برای افزایش انضباط ترافیکی طرح هایی را دارد گفت: حرکت بین خطوط، ساماندهی عابران پیاده، ساماندهی موتور سیکلت‌ها و ... از جمله این موارد است.

هادیانفر در بخش دیگری از سخنان خود و آمارهایی از تعداد خودروها، موتور سیکلت‌ها، گواهی‌نامه‌های رانندگی و جان باختگان تصادفات رانندگی پرداخت و گفت: از سال ۸۵ تا ۹۷ تعداد خودروها در ایران ۱۵۳ درصد، تعداد موتور سیکلت‌ها ۱۲۰ درصد و تعداد گواهی‌ نامه‌های رانندگی ۱۰۲ درصد رشد داشته‌ است و این در حالی است که شمار جان باختگان حوادث رانندگی در کشورمان به ازای هر دو هزار خودرو که یک استاندارد بین‌المللی است ۳۷.۶ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نرخ جانباختگان حوادث رانندگی در سال ۲۰۱۳ را ۷.۵ نفر در دنیا اعلام کرد و گفت: این نرخ در اروپا ۲.۷ ، در آسیا ۱۰.۹ و در ایران ۶.۷ به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه است که این آمار در سال ۲۰۱۸ در کشور ما به عدد ۴.۹ رسیده است.

هادیانفر با بیان این که سوانح ترافیکی در ایران به ازای هر جانباخته حدود ۵ میلیارد تومان خسارت بر جای می‌گذارد گفت: ما برای حل این مسائل تلاش کردیم تا از ظرفیت همیاران پلیس کمک بگیریم. در همین راستا ۱۱ میلیون دانش آموز به عنوان همیار پلیس فعال هستند و بالغ بر ۱۰۰ هزار معلم نیز به عنوان فرهنگ یار ترافیک با پلیس مشارکت دارند.

به گفته هادیانفر، تمرکز پلیس به سمت حرکت به سوی پلیسی هوشمند، بوده و با تخلفات برخوردی هدفمند انجام می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببین ی روزی میشه خودمون تو این فکالت بی برنامگی وترافیک های سنگین خیابانها سردر گم خفن بشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج