جاباما
۹۱۳۹۶۲
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

میدانی فردوسی؛ بازار دینار داغ شد

همزمان با نزدیک‌شدن به ایام اربعین حسینی(ع) تقاضا برای خرید و فروش دینار عراق در بازار فردوسی افزایش یافته است، ضمن اینکه مقابل برخی صرافی‌ها صف خرید نیز شکل گرفته است.

خبرگزاری تسنیم: همزمان با نزدیک‌شدن به ایام اربعین حسینی(ع) تقاضا برای خرید و فروش دینار عراق در بازار فردوسی افزایش یافته است، ضمن اینکه مقابل برخی صرافی‌ها صف خرید نیز شکل گرفته است.

در پی افزایش تقاضا برای خرید دینار همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی(ع)، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای از پرداخت ارز به زائرین خبر داد و تأکید کرد: زائران می‌توانند با قیمت صرافی‌های بانکی نسبت به تأمین ارز مورد نیاز خود اقدام کنند.

مشاهدات خبرنگار ما از خیابان فردوسی نشان می‌دهد که وعده بانک مرکزی عملی شده و تعدادی از صرافی‌های بانکی و آزاد که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند، فروش ارز اربعین را آغاز کرده‌اند.

صف‌های خرید مقابل برخی از صرافی‌های فردوسی نشان می‌دهد که باز هم اختلاف قیمتی هرچند ناچیز بین نرخ این صرافی‌ها با بازار آزاد وجود دارد.

در بازار آزاد دلال‌ها هر هزار دینار را ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان می‌فروشند اما در صرافی‌های مجاز هر هزار دینار بین ۱۰ هزار و ۱۰۰ تا ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته می‌شود.

متقاضیان خرید ارز باید شخصاً با در دست داشتن اصل کارت ملی و کپی آن به صرافی‌ها مراجعه کنند ضمن آنکه باید کارت بانکی و سیم‌کارت به نام شخص خریدار باشد.

صرافی‌های مجاز که تحت نظارت بانک مرکزی فروش ارز را آغاز کرده‌اند محدودیتی برای فروش دینار به زائران اربعین ندارند و می‌گویند زائران هر میزان که بخواهند می‌توانند دینار بخرند، ضمن آنکه صرافی‌های بانکی به‌ازای هر پاسپورت ۱۰۰ یورو یا معادل آن ۱۲۵ هزار دینار عراق می‌دهند.

امروز خیابان فردوسی با ازدحام بیشتری نسبت به روزهای قبل همراه بوده که به‌نظر می‌رسد زائران اربعین سهمی در این افزایش جمعیت دارند. بخشی از این افراد به‌منظور تأمین ارز مورد نیاز خود راهی فردوسی شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از ماست که بر ماست. خود کرده را تدبیر نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج