جاباما
۹۱۴۰۰۹
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

ابداع سطل زباله‌ای که آشغال‌ها را می‌برد!

شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، سطل‌های زباله هوشمندی ابداع کرده‌اند که می‌توانند زباله را به صورت خودکار بیرون ببرند و کاربر را از انجام دادن این کار بی‌نیاز کنند.

ایسنا: شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، سطل‌های زباله هوشمندی ابداع کرده‌اند که می‌توانند زباله را به صورت خودکار بیرون ببرند و کاربر را از انجام دادن این کار بی‌نیاز کنند.

ابداع سطل زباله‌ای که آشغال‌ها را می‌برد!

به نقل از دیلی‌میل، شاید یکی از آزاردهنده‌ترین و کسل‌کننده‌ترین کارهای روزانه برای بسیاری از افراد، بیرون بردن سطل زباله باشد.

متخصصان حوزه فناوری برای رفع این مشکل، یک سطل زباله هوشمند ابداع کرده‌اند که قابلیت برنامه‌ریزی دارد و حتی می‌تواند خود را مانند یک خودروی خودران پارک کند. این سطل زباله موسوم به "اسمارت‌کن"(SmartCan)، به یک اپلیکیشن متصل می‌شود تا کاربر بتواند آن را برای ایستادن کنار خیابان و بازگشتن به خانه تنظیم کند.

ابداع سطل زباله‌ای که آشغال‌ها را می‌برد!

اسمارت‌کن، محصول یک شرکت انگلیسی موسوم به "رِزی"(Rezzi) است که می‌تواند کاربران خود را از بیرون بردن سطل زباله بی‌نیاز کند و به آنها امکان دهد تا سطل زباله را با استفاده از تلفن همراه خود کنترل کنند. کاربران می‌توانند روز و ساعت بیرون بردن سطل را در اپلیکیشن مشخص کنند تا سطل در زمان مشخص شده، به صورت خودکار زباله‌ها را بیرون ببرد.

"اندرو مورای"(Andrew Murray)، مدیر عامل رزی و سازنده اسمارت‌کن گفت: هدف ما این است تا کاربران خود را از انجام دادن کارهای روزمره غیرضروری بی‌نیاز کنیم. ما در حال حاضر این امکان را داریم که روشن و خاموش کردن چراغ‌ها و پخش موسیقی را با کمک اینترنت اشیا و بدون دخالت فیزیکی انجام دهیم. ما قصد داریم با ارائه چنین فناوری‌هایی، برای پیشرفت قابل توجه خانه‌های هوشمند تلاش کنیم.

به نظر می‌رسد ایده استفاده از سطل زباله هوشمند، فقط در حومه شهرها قابل اجرا باشد زیرا ترافیک سنگین شهرها می‌تواند امکان فعالیت آزادانه را از سطل‌ها بگیرد.

شرکت رزی در نظر دارد اسمارت‌کن را تا اواخر سال آینده به بازار عرضه کند.

سطل زباله قابل اتصال به اینترنت

نوع دیگری از سطل زباله هوشمند نیز وجود دارد که به کاربران در انجام دادن برخی از کارهای روزانه کمک می‌کند. این سطل زباله موسوم به "برونو اسمارت‌کن"(Bruno Smartcan)، نخستین سطل زباله قابل اتصال به اینترنت است که می‌تواند هم عملکرد یک سطل زباله آشپزخانه و هم عملکرد یک جاروبرقی را داشته باشد.

این سطل، به حسگرهایی در قسمت جلو مجهز است که می‌تواند گرد و غبار کف آشپزخانه را تشخیص دهد و آن را با یک جارو تمیز کند. برونو پس از تمیز کردن گرد و خاک، با کمک قدرت مکش خود آن را جذب می‌کند. پس از پر شدن کیسه داخلی برونو، هشدارهایی به تلفن همراه کاربر ارسال می‌شوند تا نسبت به تخلیه آن اقدام کند.

"جیم هاوارد"(Jim Howard) و "لوری مونتاگ"(Lori Montag)، سازندگان برونو گفتند: این سطل، بدون نیاز به دخالت فیزیکی کار می‌کند و در آن به صورت خودکار باز می‌شود. برونو می‌تواند کاربر خود را از زمان بیرون بردن زباله و پر شدن کیسه آگاه کند. این سطل زباله پس از هر بار شارژ باتری، تا ۳۰ روز کار می‌کند و طی این ۳۰ روز به شارژ دوباره نیازی ندارد. کاربران می‌توانند از کیسه‌های معمولی و استاندارد در برونو استفاده کنند و نیازی به خرید کیسه‌های به خصوص ندارند.

سازندگان امیدوارند که بتوانند حمایت کافی را برای پشتیبانی از محصولات خود به دست آورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shanjani..

      ''' سطل زباله کنترل از راه دور !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج