جاباما
۹۱۴۰۷۹
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

افزایش جرایم در فضای مجازی

رئیس پلیس پایتخت از افزایش جرایم فضای مجازی در پایتخت خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سردار حسین رحیمی در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در مقر ستاد فاتب برگزار شد گفت: دشمنان تلاش گسترده‌ای برای ایجاد ناامنی در کشور دارند و روز به روز نیز بر این تلاش‌هایشان می‌افزایند تا بتوانند خدشه‌ای به امنیت کشور وارد کنند اما خوشبختانه نیروی انتظامی در کنار دیگر دستگاه‌ها نگذاشته تا کوچکترین ناامنی در کشور ایجاد شده و دشمنان به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس هوشمند امین مردم» از فردا آغاز خواهد شد افزود: این هفته فرصت خوبی است تا ضمن ارائه دستاوردها بتوانیم خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهیم.

رحیمی با بیان اینکه پلیس اصلی‌ترین نهاد تامین کننده امنیت در کشور است، گفت: امروزه در کشور ما بیش از ۹۰ درصد اقدامات و ماموریت‌های تامین امنیت از سوی پلیس انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظهور جرایم جدید اظهار کرد: عرصه فضای مجازی یکی از فضاهایی است که در سال‌های اخیر بستر وقوع برخی جرایم شده است و متاسفانه در این حوزه با روند رو به رشد جرایم روبرو هستیم. بطوریکه در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳۰ درصد در وقوع جرایم افزایش داشتیم. در عین حال کشفیاتمان نیز در مقایسه با همین مدت ۲۱۸ درصد رشد داشته است.

رحیمی درباره بیشترین جرایم فضای مجازی در پایتخت گفت: ۶۷ درصد جرایم فضای مجازی مربوط به حوزه اقتصادی، ۱۷ درصد مربوط به حوزه اخلاقی است و ۱۶ درصد نیز در حوزه اجتماعی رخ می‌دهد و در مجموع نیز در این مدت ۱۷ هزار و ۶۸۴ مورد جرم در فضای مجازی رخ داده است.

با بیان اینکه امسال ۲۰۷۵ نفر در حوزه جرایم فضای مجازی دستگیر شده‌اند، ادامه داد: گرچه روند جرایم در این حوزه نیز افزایش داشته اما پلیس نیز فعالیت‌های خود را افزایش داده است.

رحیمی در بخش دیگری از اظهارات خود به اجرای طرح رعد پرداخت و گفت: در نیمه نخست امسال چندین مرحله طرح رعد برگزار شده است. علاوه بر آن سه مرحله نیز طرح کاشف از سوی پلیس آگاهی برگزار شده و دو مرحله نیز طرح صاعقه اجرا شده است که منجر به کاهش ۱۷ درصدی سرقت مغازه، ۱۳ درصدی موتورسیکلت و ۲ درصدی کیف قاپی شده است.

رحیمی با بیان اینکه در حوزه اقدامات شرورانه نیز ۷۱ درصد کاهش داشته‌ایم خاطرنشان کرد:‌ جرایمی نظیر چاقوکشی، ایجاد مزاحمت و نظایر آن در نیمه نخست سال کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه تلفات سوانح رانندگی نیز در پنج ماهه نخست امسال ۲۶ درصد کاهش داشته است، گفت: همچنین ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز ضمن اجرای طرح‌های مختلف جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان طی این مدت ۱۱ تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر را کشف و ضبط کرده‌اند.

وی در پایان بااشاره به خدمات پلیس در هفته نیروی انتظامی گفت: مراکز ترخیص خودرو در طول هفته ناجا تا ساعت ۱۷ فعالند و واحدهای رسیدگی به اعتراضات نیز با نگاه مساعدت آمیز به اعتراضات رسیدگی خواهند کرد. همچنین ساعات کار ادارات گذرنامه نیز تا ساعت ۸ شب تمدید شده‌اند.

رحیمی افزود: در این هفته حدود ۱۰ کلانتری نیز با کمک مردم و خیران امنیت ساز کلنگ زنی خواهد شد که امیدواریم تا سال آینده نیز به بهره برداری برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من موندم اینستاگرام چرا فیلتر نمیشه.هیچ انطباقی با دین و فرهنگمون نداره.
      ۸۰ درصد وقت همین جوونایی که برترینها دارن پشت اینستا میگذره.
      برید مطالعه کنید . برید کار کنید . درس بخونید.
      از اینستا چیزی گیرتون نمیاد بخدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج