۹۱۴۱۴۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

طرح نهایی انگلیس درباره برگزیت تحویل اروپا شد

نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه طرح جدید و نهایی دولت این کشور درباره نحوه اجرای خروج از اتحادیه اروپا برگزیت را رونمایی و یک نسخه آن را به این اتحادیه تسلیم کرد.

ایرنا: نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه طرح جدید و نهایی دولت این کشور درباره نحوه اجرای خروج از اتحادیه اروپا برگزیت را رونمایی و یک نسخه آن را به این اتحادیه تسلیم کرد.

«بوریس جانسون» در این طرح پیشنهاد کرده است طرح «پشتیبان» ایرلند شمالی از پیش‌نویس توافق‌نامه برگزیت که آذر ماه گذشته میان دولت «ترزا می» و سران کشورهای اروپایی تصویب شد حذف و به جای آن ترکیبی از کنترل تبادل کالا و تبعیت از مقررات بازار مشترک اتحادیه اروپا به اجرا گذاشته شود. به این ترتیب که ایرلند شمالی همراه با انگلیس در موعد مقرر از اتحادیه اروپا خارج شده اما تا سال ۲۰۲۵ از قوانین و مقررات بازار مشترک اتحادیه اروپا تبعیت می کند.

جانسون در این نامه خطاب به «ژانکلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا نوشته است طرح «پشتیبان» معروف به «بک‌استاپ» که در توافقنامه قبلی برگزیت، درباره ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا پیشنهاد شده بود «راه به جایی نمی برد».

طرح نهایی انگلیس درباره برگزیت تحویل اروپا شد

او امیدوار است اتحادیه اروپا پیش از برگزاری اجلاس سران که ۱۵ روز دیگر برگزار می شود با طرحش موافقت کند. در بهترین حالت، یعنی اگر اتحادیه اروپا طرح جانسون را بپذیرد، او کمتر از دو هفته تا مهلت اجرای برگزیت فرصت خواهد داشت تا توافق به دست آمده را به تایید پارلمان کشورش برساند.

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه تایید کرد طرح لندن را دریافت و آن را بررسی خواهد کرد. مقامات دولت انگلیس خوش بین هستند که ظرف 10 روز آینده با اتحادیه اروپا به توافق برسد. با این حال واکنش‌های اولیه از نارضایتی مقامات بروکسل حکایت دارد.

«لئو وارادکار» نخست وزیر جمهوری ایرلند کمی قبل گفته بود: آنچه درباره طرح لندن به گوش می رسد چندان جذاب نیست و نمی تواند مبنایی برای توافق باشد. همچنین یک مقام بلند پایه اتحادیه اروپا به گاردین گفته است، لندن و بروکسل بر سر نحوه اجرای برگزیت اختلافات اساسی دارند و بعید است در زمان باقیمانده به توافق برسند.

انگلیس تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) مهلت دارد تا درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا به توافق رسیده یا بدون توافق این اتحادیه را ترک کند.

بوریس جانسون صبح امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در اجلاس سالانه حزب حاکم محافظه کار تاکید کرد که این کشور ۳۱ اکتبر اتحادیه اروپا را ترک می کند. وی از طرف اروپایی خواست تا برای دست یابی به توافق نرمش به خرج دهد « جایگزینی جز اجرای برگزیت بدون توافق وجود نخواهد داشت»

او با بیان اینکه تمایلی به این سناریو ندارد تصریح کرد: اما با اعتماد نفس کامل اعلام می کنم که برای این سناریو آمادگی کامل داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج