۹۱۴۲۹۳
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

اروپا، آمریکا را به اقدام تلافی‌جویانه تهدید کرد

وزارت خارجه فرانسه در یک پیام هشدارآمیز به آمریکا گوشزد کرد که هرگونه اقدام این کشور در اعمال تعرفه بر واردات اتحادیه اروپا با اقدامی متقابل و تلافی‌جویانه پاسخ داده می‌شود.

فارس نوشت: وزارت خارجه فرانسه در یک پیام هشدارآمیز به آمریکا گوشزد کرد که هرگونه اقدام این کشور در اعمال تعرفه بر واردات اتحادیه اروپا با اقدامی متقابل و تلافی‌جویانه پاسخ داده می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، «اگنس واندرمول» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز گذشته (چهارشنبه) هشدار داد: «افزایش تنش‌های تجاری (با آمریکا)... تأثیرات منفی بر اقتصاد، تجارت بین‌الملل و صنعت هوانوردی خواهد داشت».

این دیپلمات فرانسوی در ادامه جدال تجاری آمریکا با کشورهای اروپایی را «ناخوشایند» توصیف کرد.

بعد از آنکه سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که آمریکا می‌تواند بر ۷.۵ میلیارد دلار از صادرات اروپا تعرفه اعمال کند، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه تصریح کرد: «اتحادیه اروپا یک راه‌حل دوستانه را برای این جدال ۱۵ ساله ترجیح می‌دهد و همچنین خواستار توسعه قوانین مشترک جدید در خصوص حمایت دولت از شرکت‌های هواپیمایی است».

با حکم سازمان تجارت جهانی، آمریکا می‌تواند بر واردات کالاهای اروپایی از جمله قطعات هواپیما، پنیر و فیله ماهی آزاد، تعرفه تعیین کند.

واندرمول ادامه داد: «متأسفانه، به نظر نمی‌رسد که آمریکا در این مرحله، آماده مذاکره باشد. بنابراین ما پاسخ قاطعانه‌ای می‌دهیم و از طریق وضع اقدامات تلافی‌جویانه مورد تأیید سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا، از منافع اروپا دفاع می‌کنیم».

بنا به گفته این دیپلمات فرانسوی، اتحادیه اروپا «ظرف چند ماه» در رابطه با شکایت مربوط به یارانه پنج میلیارد دلاری برای بوئینگ بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۶ علیرغم حکم پیشین سازمان تجارت جهانی برای متوقف کردن کمک غیرقانونی به این شرکت سازنده هواپیما، تحریم‌هایی را علیه آمریکا وضع خواهد کرد.

طبق این گزارش، از سال ۲۰۰۴ تاکنون، تنش‌های تجاری بین بروکسل و واشنگتن بر سر ادعاهای دو طرفه در خصوص کمک‌های غیرقانونی به دو شرکت بزرگ هواپیمایی بوئینگ و ایرباس، تشدید شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هه اینجا رو باش خودشون با خودشون درگیرن اونوقت میخوان میانجیگری کنن بین ایرانو امریکا

    • بدون نام

      چه عجب اروپا برای اربابش خط نشان کشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج