جاباما
۹۱۴۳۴۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

برگزاری کلینیک داوری کشتی آزمایشی المپیک ۲۰۲۰

کلینیک داوری رقابت‌های کشتی آزمایشی المپیک با حضور سه داور المپیکی کشورمان در شهر توکیو برگزار شد.

خبرگزاری فارس: به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، محمد ابراهیم امامی داور المپیکی کشورمان در مورد این موارد مطرح شده در این کلینیک گفت: روز گذشته (چهارشنبه) کلینیک داوران رقابت های کشتی آزمایشی المپیک توکیو با حضور ۲۷ داور المپیکی از جمله بنده، محمد مصلایی پور و نیما صادقی در شهر توکیو ژاپن برگزار شد.
در این کلینیک که با تدریس آنتونیو سیلوستری رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی و با حضور سایتو دیگر مدرس اتحادیه جهانی کشتی از کشور ژاپن برگزار شد، نکات مهمی از قوانین که مقرر است در المپیک ۲۰۲۰ اجرا شود با نمایش گزیده ای از مسابقات کشتی قهرمانی جهان در قزاقستان و مسابقات قاره های مختلف تشریح شد.

مهمترین موارد مطرح شده در این کلاس فشرده آموزشی به شرح ذیل است:

جاگیری به موقع و مناسب داوران به هنگام اجرای فن از مواردی است که مدرسین اتحادیه جهانی کشتی در مسابقات مختلف کشتی برای آن اهمیت ویژه ای قائل هستند.
- اقتدار داوران در اعلام رای بسیار حائز اهمیت است و نباید با دادن هر امتیازی، داور وسط بلافاصله به رئیس تشک نگاه کند، بلکه در موقعیت مناسب می توان از طریق اسکوربرد از تایید امتیاز نهایی مطلع شد.
- اجرای فنون پرتابی که مدافع به حالت خطر نرود، در شرایطی دو امتیاز برای مجری فن در بر خواهد داشت که حتما مدافع بر روی تشک با سینه و یا پهلو فرود بیاید.

خروج هر یک از کشتی گیران از منطقه زون به بیرون از تشک (منطقه حفاظت) در صورتی که عمدی باشد و بتوان بعنوان فرار از تشک محسوب کرد، کشتی گیر مدافع علاوه بر گرفتن یک اخطار (o) با از دست دادن امتیاز (یک امتیاز در رشته کشتی آزاد و دو امتیاز در کشتی فرنگی) مجازات خواهد شد.

در صورت مشاهده فرار از فن باید داور وسط در فرصت مناسب کشتی را قطع نماید و به کشتی گیر خاطی تذکر بدهد، در صورت تکرار کشتی گیر مدافع با اخطار و امتیاز مجازات خواهد شد.

اجرای قوانین و مقررات داوری توسط داوران بایستی با دقت نظر، آرامش کامل و بدون استرس باشد که این امر برای مدرسین اتحادیه جهانی کشتی بسیار حائز اهمیت است.

جلوگیری از اجرای فنون خطا و دادن تذکر به موقع توسط داور وسط به کشتی گیر خاطی بسیار مهم است.
اجرای فن زیبا در کشتی آزاد و فرنگی که منجر شود مدافع پس از چرخش کامل، مستقیما به خطر برود دارای پنج امتیاز است و داوران باید نسبت به تشخیص اجرای فن ۵ امتیازی و ۴ امتیازی دقت لازم را داشته باشند.

نکته تاکیدی برای روسای تشک اینست که در اثر اشتباه رای داور و قاضی، رئیس تشک می بایست پس از قطع به موقع کشتی و در هنگام مشورت، از جایش بلند شده و نظر قطعی خود را برای اصلاح رای به آنان اعلام نماید.

اتحادیه جهانی کشتی به دنبال آن است برای مدیریت بهتر در رقابت های کشتی، کلاس تخصصی روسای تشک را پیش از آغاز بازی های المپیک، برای منتخبین داوری در جایگاه رییس تشک برگزار نماید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج