۹۱۴۵۷۵
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

کیانوش مسیر اشتباهی را انتخاب کرد

ناکامی بزرگ و قابل پیش بینی کیانوش رستمی در رقابتهای قهرمانی وزنه برداری جهان همچنان با واکنش‌های تندی از سوی کارشناسان و پیشکسوتان این عرصه همراه است.

خبرگزاری مهر: ناکامی بزرگ و قابل پیش بینی کیانوش رستمی در رقابتهای قهرمانی وزنه برداری جهان همچنان با واکنش‌های تندی از سوی کارشناسان و پیشکسوتان این عرصه همراه است.

به جرات می‌توان ناکامی کیانوش رستمی در رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ تایلند را یکی از نقاط تاریک کارنامه ملی او تلقی کرد. ناکامی و شکستی که او به رغم ادعای همیشگی اش مبنی بر تمرینات انفرادی و عدم حضور در اردوهای تیم ملی رقم زد و هیچ دستاوردی به جز عدم موفقیت و نتیجه ای دلسرد کننده برای او نداشت.

کیانوش رستمی در پیکارهای دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی جهان در همان ابتدای کار با انداختن هر سه وزنه خود در حرکت یکضرب از جدول مجموع اوت شد. او در حرکت یکضرب وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی را انتخاب کرد که سه بار متوالی آنرا انداخت. او معتقد بود به دلیل ناهماهنگی‌ها در سیستم جدول مسابقات، زمان زیادی را روی تخته ماند و در نهایت تمرکزش را از دست داد، اما این تمام واقعیت در دلایل ناکامی او نبود. بدین ترتیب تنها چیزی که روی دست کیانوش در حرکت یکضرب رقابتهای جهانی ماند، اوت کردن متوالی وزنه و مصدومیت آرنج و روحیه‌ای خراب و به هر ریخته برای آینده بود.

ناکامی او به همین جا ختم نشد و کیانوش با توجیه همین مصدومیت از ادامه رقابتها در حرکت دوضرب هم انصراف داد. تصمیمی اشتباه که حتی همان حداقل امتیاز تیمی را هم از تیم ملی گرفت و باعث شد او با حذف کامل از جدول مسابقات با دست خالی از تایلند به ایران بازگردد.

بر خلاف اصرار و نظر تمامی کارشناسان و پیشکسوتان وزنه برداری ایران، کیانوش سالهاست با روشی عجیب در این عرصه تمرین می کند و بارها به خاطر همین موضوع با فدراسیون و کادر فنی درگیری و چالش داشته است. او مدعی است می توان با همین روش یعنی تمرینات انفرادی زیر نظر برادارش هم می توان به موفقیت رسید و طلای المپیک را تکرار کرد؛ اما رقابتهای جهانی تایلند، تلنگر سخت و فراموش نشدنی به او زد و بار دیگر ثابت کرد هیچگاه نمی توان برای مدت زیادی بر خلاف جریان آب شنا کرد.

قاسم غزالیان پیشکسوت و مربی سازنده وزنه برداری کشورمان که قهرمانان بزرگی را ساخته و پرداخته و به عرصه ملی معرفی کرده در همین رابطه به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه کیانوش به رغم توانمندی های ارزشمندی که در این رشته دارد، رویه و مسیر درستی را انتخاب نکرده و هنوز بر این تصمیم غلط پافشاری می کند. او قهرمان بزرگی است اما باید قبول کند نمی توان بدون توجه به اصول و قواعد این رشته تمرین کرد و همه چیز را یک تنه و انفرادی پیش برد.

وی تصریح کرد: مطمئنا اگر حضور قهرمانان و ملی پوشان در اردوهای تیم ملی هیچ سود و فایده ای در روند آماده سازی آنها نداشت، بساط اردوها از سالها پیش جمع می شد و همه مثل کیانوش در شهر و دیار خود با برادرشان بصورت انفرادی تمرین می کردند!

مربی سازنده بهداد سلیمی ادامه داد: باور کنید من هنوز متعجبم چه افکاری در ذهن کیانوش رستمی می گذرد که هنوز به تمرینات انفرادی پافشاری دارد. مگر امکان دارد هیچ مربی نتواند با او کار کند و در حد او نباشد. البته فدراسیون هم در این خصوص کوتاهی کرده و نباید از این به بعد با او مماشات کند. من از علی مرادی و متولیان فدراسیون انتظار دارم برای یکبار هم که شده جلوی این تکروی ها و تصمیمات غلط بایستند و به این روند غلط پایان دهند.

غزالیان افزود: من در طول دوران حضورم در عرصه وزنه برداری شاگردان زیادی داشتم که برخی از آنها بر سکوی افتخار جهان و المپیک هم تکیه زدند، اما هیچکدام مثل کیانوش رفتار نمی کردند و همواره تابع نظر مربیان خود بودند. قهرمانان بزرگ ورزشی ایران همواره جزو ملی پوشانی بودند که گوش به حرف می دادند و به بزرگترهای خود احترام می گذاشتند.

پیشکسوت وزنه برداری ایران در پایان خاطر نشان کرد: مطمئن باشید کیانوش رستمی با ادامه این روند به هیچ جا نمی رسد و به نظر من خواب مدال المپیک را خواهد دید. مسیری که او انتخاب کرده به ناکجا آباد ختم می شود و چه چیزی از این بدتر که یک قهرمان ملی با این رویه، ناکام و از اذهان مردم محو شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اسم اینکار ایشان "کبروغرور"است ولا غیر

    • مهدی

      غروربیجا

    • بدون نام

      ... همشون همینجورین کلاس میزارن ولی تحویلشون میگیری....

    • کیوان م

      طرف اینقده مغروره بجز خودش هیچکیو قبول نداره

    • بدون نام

      غرور پدر مرد رادرمیاره کیانوش فکر میکنه هنوز 19 سالشه و وقت زیادی داره

    • بدون نام

      این آ
      بدرد تیم ملی نمیخوره مغرور

    • بدون نام

      فعلا که با همین مسیر مدالهای زیادی گرفته،وقتی مربی تیم ملی از ملی پوشان سطح کمتری داره گناه کیانوش چیه؟وقتی مربی چیز نداره به وزنه بردار اضافه کنه به چه دردی میخوره؟

    • حسین کرد شبستری

      برای فدراسیونی که قدرت رد شدن از یک انسان عبور کرده از تابو ها را ندارد متاسفم
      برای کسی که خودش را به زور به فدراسیون تحمیل می کند متاسفم
      برای از بین بردن بودجه مملکت توسط یک عده مدیر نالایق و ورزشکار ناجوانمرد متاسفم
      خلاصه برای همه متاسفم
      تا کی فدراسیون می خواد از این تکروی حمایت کنه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل اینک یادرفته اغای شبیتری این آقا با این روش قهرمان جهان والمپیک شد وروکدار است وای نمیدانم اغای شبستری تو از جه میسوزی واز آقای رستمی کینه داری که جرت میگی به کوریچشم بعضیها باز تو المپیک رکورد میشکنه وخیلی را شرمنده میکند

      • حسین کرد شبستری

        اولا پیشنهاد میکنم از عصبانیت خود کاسته و در نوشتن کمی دقت بفرمایید
        من نوشتم شبستری نه اون چیزی که شما نوشتید
        دوما این ورزشکار با اخلاق کارنامه اش مقابل چشم همه است مگر اینکه کسی چشمش بسته باشه
        سوما شما چرا خودتو ناراحت میکنی؟
        من یک ایرانی هستم و حق دارم راجع به نماینده ی کشورم در مسابقات بین المللي که آبروی یک ملت در بین هستش نظر بدم

    • بدون نام

      دیگه تموم شد هرچی بود خودش میدونه وخاطراتش * آ هنهای سرد بدون مربی * فدراسیون وزنه برداری هم معلومه بدون آیین نامه است *

    • بدون نام

      با احساسات مردم بازی نکن پهلوان پنبه

    • علی

      اقا کیانوش فکردی کی هستی انقدر پررویی پرچم ایرانه بالا بردن لیاقت مخواد که توپفک نداری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج