جاباما
۹۱۴۷۳۲
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

افشای نقش سعودی و امارات در تبلیغ علیه ایران

یک پایگاه آمریکایی فاش کرد عربستان و امارات در تامین مالی تبلیغات علیه ایران و قطر در آمریکا دست دارند

خبرگزاری صدا و سیما: به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره؛ پایگاه آمریکایی "لوبلاگ" از احتمال دست داشتن عربستان و امارات در تامین مالی غیرعلنی گروه فشار آمریکایی برای تبلیغات علیه ایران و قطر خبر داد که می‌تواند نقض تامین مالی گروه‌ها در آمریکا باشد. این پایگاه در گزارشی مستند فاش کرد اسنادی که به دست آورده است نشان می‌دهد سازمان "متحدان علیه ایران"، ده‌ها میلیون دلار تامین مالی دریافت کرده است و روابط تاثیرگذاری با محافل تصمیم ساز در آمریکا دارد.

محمد الاحمد خبرنگار الجزیره در واشنگتن، گفت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته که می‌خواست درباره گام‌های آینده علیه ایران سخن بگوید، محل نامانوسی را به این منظور انتخاب کرد. او در کنفرانس سالانه سازمانی با نام "متحدان علیه ایران هسته ای"، اعمال تحریم علیه شرکت‌هایی را که با تهران تعامل دارند، اعلام کرد. سفرا و مسئولانی از بحرین، امارات، اسرائیل و عربستان در این کنفرانس حضور داشتند.

پایگاه "لوبلاگ" که در زمینه تحلیل سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه فعالیت می‌کند، از احتمال دست داشتن عربستان و امارات در تامین مالی پنهانی این گروه فشار خبر داد. این پایگاه در مقاله‌ای با استناد به اسناد اعلام کرد این سازمان ۳۵ میلیون دلار در دو سال گذشته برای تبلیغات علیه ایران و قطر، کمک دریافت کرده است. این مقاله همچنین این سوال را مطرح می‌کند که آیا این کمک مالی اعلام نشده، نقض قوانین آمریکا درباره ثبت اسامی سازمان‌های وابسته به کشورهای خارجی است.

جویل روبن دستیار اسبق وزیر امور خارجه آمریکا به الجزیره گفت: "قانون ثبت اسامی سازمان‌های وابسته به خارج، به این منظور تدوین شده است که تضمین کند آمریکایی‌ها اطلاع داشته باشند که چه کسی گروه‌های فشاری را که برای تاثیرگذاری بر دولت آمریکا تلاش می‌کنند، تامین مالی می‌کند. به ویژه اگر از طرف‌های خارجی باشند. هر زمان که تامین مالی خارجی در واشنگتن به مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های روابط عمومی یا گروه‌های فشار صورت گیرد، باید این مسئله در دفتر این قانون وابسته به وزارت دادگستری ثبت شود تا اصل شفافیت تضمین شود. "

افشای نقش سعودی و امارات در تبلیغ علیه ایران
در ادامه این گزارش آمده است: مقاله پایگاه لوبلاگ همچنین فاش می‌کند این گروه فشار، در سال ۲۰۱۷ پنج میلیون دلار از موسسه‌ای به نام برنامه مبارزه با افراط گرایی دریافت کرده است که وزارت امور خارجه آمریکا تامین مالی آن را برعهده دارد و اتهامات عربستان و امارات درباره روابط قطر با تروریسم را تبلیغ می‌کند. جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا هم که معروف به دشمنی با ایران است، پیش از منصوب شدن به این سمت، ۲۴۰ هزار دلار دریافت کرده بود.

جویل روبن دستیار اسبق وزیر امور خارجه آمریکا به الجزیره افزود: "تلاشی برای بررسی و تحقیق در مورد شیوه تامین مالی سازمان متحدان علیه ایران هسته‌ای و ماهیت ماموریت آن صورت گرفت. اگر اسنادی درباره تامین مالی خارجی این سازمان وجود داشته باشد، ممکن است دفتر این قانون وابسته به وزارت دادگستری از خود واکنش نشان دهد. زیرا تامین مالی از طرف کشورهایی مانند عربستان و امارات برای تاثیرگذاری بر سیاست‌های تصمیم سازان در آمریکا، این سازمان را به عنوان سازمانی جلوه خواهد داد که به عنوان حافظ منافع این دو کشور عمل می‌کند. "

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: با اینکه منبع این تامین مالی مشخص نیست، این پایگاه نامه‌های قبلی یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن را منتشر کرد که پاسخ‌هایی در این باره در آن‌ها وجود دارد. در یکی از نامه‌های العتیبه، نام مارک والاس مدیر سازمان متحدان علیه ایران هسته ای، وجود دارد که برای برنامه‌ای مربوط به مبارزه با تروریسم، از امارات درخواست کمک کرده است.

این پایگاه آمریکایی تاکید کرد سفارتخانه‌های عربستان و امارات در واشنگتن، از اظهارنظر درباره این مقاله خودداری کردند. اقدام مایک پمپئو در انتخاب کنفرانس این گروه فشار برای سخنرانی درباره ایران و نیز روابط آن با جان بولتون و دیگر شخصیت‌های آمریکایی، نشان می‌دهد این گروه نزد تصمیم سازان در آمریکا دارای نفوذ است و بر تدوین سیاست‌های آن در منطقه تاثیر می‌گذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الجزیره یه رسانه دروغگو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط سعودیها راست میگن

    • بدون نام

      یلایی سرتون بیاریم عربستان وامارات که داخل تاریخ بمونه

    • اکبر

      سیاست همینه دیکه؟ ولی عربستان پول مفت درمیاره ازآقایون ایرانی که میخوان حاجی بشن؟ولی ایران بایدازکجابیاره؟

    • بدون نام

      دو چلقوز،دونفله،

    • محمدرضا بختیار

      عجب احمق هایی هستند این دهها میلیارد را مستقیم به خود کشور ایران می دادند برای اعراب تبلیغ هم می کردند!!!

    • بدون نام

      نباید در برهه حساس کنونی اشتباهات استراتژیک مرتکب بشیم وقتشه که بخاطر منافع ملی با دشمنان سابق مذاکره کنیم و پوزه دشمنان اصلیمان بعنی عربستان و امارات و بحرین را بخاک بمالیم . در عالم سیاست نه دوست ایدی هست و نه دشمن ابدی . باید با مقتضیات زمانه پیش بریم در حال حاضر بزرگترین دشمنان ایران اعراب خلیج فارس هستن و تمام هزینه های دشمنی با ایران را پرداخت میکنن

    • بدون نام

      با اتخاذ سیاستهای اصولی و برای حفظ منافع ملی در این برهه حساس باید دشمنان قسم خورده و شناخته شده یعنی اعراب خلیج فارس را به هر نحوی شده تضعیف کرده و اونا را ریر سلطه کشورمون بیاریم

    • بدون نام

      عربستان از قدیم الایام دشمن اصلی ایران بوده و هست ولی چون به تنهایی نمیتونن غلطی بکنن بنابراین با استفاده از دلارهای کلان نفتی برای کشورمون دشمن جور میکنن پس باید به هر طریقی شده این دشمن کثیف را حذف کرده و تمام درامد نفتی شان را به سمت کشورمون سرازیر کنیم

    • بدون نام

      نظر شخصی من اینه که امریکاییها و غربیها ششرافتشون نسبت به این وهابیهای کثیف بیشتره . زمان جنگ تحمیلی بیشترین کمک مالی و نظامی به صدام را عربستان وهابی تامین کرد

    • بدون نام

      کشورهای متحد عرب به تنهایی هیچ عددی نیستن و فقط یکی از گردانهای سپاه کافیه که از کره زمین محوشون کنه ولی با پولهای کلانی که به اربابهاشون میدن برا خودشون سگهای نگهبان استخدام کردن و سیاست ایجاب میکنه که به خر نحوی سده اول سگهای نگهبانشون را ازشون دور کنیم و بعد بحسابشون برسیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج