۹۱۴۸۶۹
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

مافیای دستفروشی؛ اجاره هر موزاييک ٣ميليون!

روزنامه آرمان ملی در گزارشی به پدیده وجود مافیا در دستفروشی و بساط گستری پرداخت و نوشت: در بعضي مسيرها براي يک متر جا بايد اجاره پرداخت تا بتوان در آنجا بساط خود را پهن کرد. در برخي از مناطق همين ميدان (فاطمي) اجاره هر موزاييک يک‌ميليون در ماه و در تجريش ۳ تا ۵‌ميليون تومان است!

روزنامه آرمان ملی در گزارشی به پدیده وجود مافیا در دستفروشی و بساط گستری پرداخت و نوشت: در بعضي مسيرها براي يک متر جا بايد اجاره پرداخت تا بتوان در آنجا بساط خود را پهن کرد. در برخي از مناطق همين ميدان (فاطمي) اجاره هر موزاييک يک‌ميليون در ماه و در تجريش ۳ تا ۵‌ميليون تومان است!

مافیای دستفروشی؛ اجاره هر موزاييک ٣ميليون!

در ادامه این گزارش می خوانید:

* درآمد برخی از دستفروشان تهران در ماه از کارمندان دولت و صاحب مغازه‌ها نیز بیشتر است.

*باندهای مافیایی دستفروشی در تهران وجود دارد که اجاره ماهانه هر موزاییک در برخی از نقاط تهران بین ۵۰۰ تا ۵‌میلیون تومان است.

* دستفروشان به‌طور ميانگين روزي 250‌هزار تا 300‌هزار تومان سود خالص به دست مي‌آورند.

* ( به نقل از یکی دستفروش): در بعضي مسيرها براي يک متر جا بايد اجاره پرداخت تا بتوان در آنجا بساط خود را پهن کرد وگرنه يک عده نمي‌گذارند در آنجا کار کنيم. در برخي از مناطق همين ميدان (فاطمي) اجاره هر موزاييک يک‌ميليون در ماه و در تجريش 3 تا 5‌ميليون تومان است.

* (با اشاره به عدم نياز مالي برخي دستفروشان): برخي از دست فروشان که روبه‌روي مغازه ها بساط پهن مي کنند ماهي حدود سه‌ميليون تومان اجاره به آن مغازه مي‌دهند تا اجازه دهد آنجا بشينند و با احتساب درآمد روزانه و کارگراني که دارند ماهي به 20‌ميليون هم درآمدشان مي‌رسد.

مافياي دستفروشي وجود دارد

حسن خليل آبادي، عضو شوراي شهر تهران:

* (توضیح درباره اين پديده و ارائه توضيحات بيشتر درباره اظهارنظرش در رابطه با مافياي دستفروشي): عددي که من اعلام کردم (اجاره هر موزاييک در تهران از 500‌هزار تا 5‌ميليون تومان در ماه اجاره) به شکل نماد بود تا مسئولان به اين واقعيت پي‌ببرند که چه سود کلاني به جيب مافياي دستفروشي مي‌رود، با توجه به صحبت‌هاي ما با دستفروشان نيز پي برده‌ايم که امروزه اين معضل اجاره موزاييک‌ متاسفانه وجود دارد و سودآوري پديده دستفروشي باعث تشکيل مافيا شده است و رقمي که من اعلام کردم تقريبي است.

* برخي از اين دستفروشان به واسطه حمايتي که از باندهاي مافيايي مي‌شوند در مقابله ماموران نيروي انتظامي و شهرداري مي‌ايستند و مقاومت مي‌کنند. در برخي از مناطق و ميادين تهران به علت تردد زياد مردم، موقعيت تجاري و شرايط پياده راه و معبر دستفروشي در آن مناطق بسيار پر سود است و به‌طور طبيعي هر کجا که سود زياد و نامشروع وجود داشته باشده باندهاي مافيايي نيز شکل مي‌گيرد. افرادي که مي‌خواهند از طريق دستفروشي سودي به آنها برسد مجبورند که تابع اين باندهاي مافيا باشند. البته همه مکان‌هاي تهران که دستفروشي در آن وجود دارد، از اين سود برخوردار نيست و مافيا به آن مکان‌ها ورود نمي‌کند.

* اين موضوع از حيطه وظايف شهرداري و شوراي شهر خارج است و بايد دستگاه‌هاي اطلاعاتي و پليسي وارد اين موضوع شوند. همان‌طور که ما در موضوع کودکان کار و متکدي همواره بر وجود باندهاي مافيايي اذعان داريم و اينکه اين کودکان مورد سوء استفاده باندهاي مافيايي قرار مي‌گيرند، در رابطه با پديده دستفروشي با توجه به گسترش بيکاري در ميان جوانان، باندهاي مافيايي با روابط پشت پرده‌اي که دارند، از اين شغل کاذب سوء استفاده مي‌کنند، البته بازهم تاکيد مي‌کنم که اين موضوع در مناطقي از تهران رخ مي‌دهد و شامل همه مناطق نمي‌شود.

* مشکلات اجتماعي همچون بساط گستري و دستفروشي با برخوردهاي قهري و حقوقي ساماندهي نمي‌شوند و اين يک حقيقت است که با توجه به مشکلات اقتصادي جامعه، برخي که شغل‌شان را از دست مي‌دهند به دستفروشي و بساط گستري به‌عنوان راحت ترين نوع کسب درآمد روي مي‌آورند و ناخواسته وارد مافياي دستفروشي مي‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      واقعا هرجوري خوندم مزخرف نوشته احترام بزار به شعور مخاطبت

    • دونالد ترامپ

      واقعا هرجوري خوندم مزخرف نوشته احترام بزار به شعور مخاطبت

    • بدون نام

      در همه چیز مافیا داریم!!!!!!!
      چه خبره در این کشور؟؟؟؟؟

    • سی آر 7

      این آقای شورای شهری که این افاضات را فرمودن ، چرا نمیگن که مامورین شهرداری چرا فقط زورشون به یه مشت دوره گرد بدبخت میرسه ولی در مقابل این مافیای بی وجدان که باعث اشغال پیاده روها میشوند و مزاحمت ایجاد میکنن برای عابرین ، سکوت کردن ؟ قطعا چون خودشون در مافیا حضور دارن و براشون درآمد خوبیه . واقعا بحال شهرداری باید تاسف خورد که منشا تمام فسادهای مالی و بی نظمی های شهری و آلودگی های محیطی میباشد و کسی جلودارشان نیست .

      پاسخ ها

      • بی نام

        در شهرک غرب خیابان شهید دادمان بعد از خیابان ایمان تعدادی مغازه کاملا"پیاده رو را اشغال کردند و میز و صندلی گذاشتند و عبور و مرور را بر رهگذران مشگل کردند و رهگذران برای عبور باید از خیابان گذر کنند یکی جگر فروشی کرده یکی بستنی فروشی راه انداخته دایم اتومبیل انظباط بظاهر شهری از مقابل این پاره ها عبور می کند و هیچ توجهی ندارد واقعا"این شهر دارای مدیریت شهری است ؟ جای تاسف دارد

    • بدون نام

      همه جا مافیا و پدرخوانده و سلطان وجود داره .

    • بدون نام

      بین اینها آدم های فقیری هم هستند دارند شرافتمندانه کار میکنند کلی پول هم به شهرداری می دهند اگه این ها از بیکار بشوند آمار و جنایت بیشتر میشوند

    • بدون نام

      بابت چی که اینا پول نمیگیرن والله میخوانزمین خدا رو هم ذره ذره کردند و میفروشند راه دزدی و اختلاس از کدوم وره؟؟؟

    • بدون نام

      کلا کشور مافیایی شده ، حالا پیدا کنید پرتقال فروش را.

      پاسخ ها

      • بی نام

        پرتقال فروش دیگر نداریم کوه فروش و دریا فروش و بندر فروش شدن همه
        تمام این مشگلات را آمریکا برای ما ایجاد کرده است

    • درین درین

      تو کشور مافیا زیاد داریم...یکی پیدا شه از بین ببره!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان از همه بیشتر آدم فروش داریم مخبر داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج