جاباما
۹۱۵۱۶۱
۱۱۸ نظر
۵۰۰۷
۱۱۸ نظر
۵۰۰۷
پ

جهانگیری: پولدارها برای مستضعفان هزینه کنند

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر لزوم توجه به ابعاد مختلف یک تصمیم‌گیری در کشور به ویژه نتایج این تصمیم بر اقشار ضعیف جامعه اظهار کرد: پولدارها برای آرامش کشور باید برای مستضعفان هزینه کنند.

ایسنا: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری عصر شنبه در نشست روسای اتاق‌های بازرگانی کشور و هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران که در ساختمان شهید بهشتی ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی چکیده و نماینده بخش خصوصی هستند، اظهار کرد: نشست با فعالان بخش خصوصی و پیشکسوتان صنعت و تجارت کشور فرصتی مغتنم برای هم فکری و برنامه ریزی بهتر از سوی دولت است. اتاق های بازرگانی کشور چکیده و نماینده بخش خصوصی کشور در همه مجامع هستند و نظرات و دیدگاه های آنها برای دولت و تصمیم گیران با اهمیت است.

وی ضرورت فهم مشترک از اوضاع و شرایط کنونی کشور از سوی دولت و بخش خصوصی را موضوعی مهم توصیف کرد و گفت: دستیابی به راهکارهای مشترک به منظور حل مشکلات، نیازمند اشتراک نظر و دیدگاه یکسان از اوضاع اقتصادی کشور است.

معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه فعالیت در بخش خصوصی کاری دشوار است، خاطر نشان کرد: بخش خصوصی باید به عنوان موتور اصلی حرکت اقتصادی کشور مورد توجه قرار بگیرند چراکه آنها قادرند کشور را به توسعه برسانند.

جهانگیری با اشاره به تجربه کشورهای جنوب شرق آسیا مثل ژاپن دوره میجی در توسعه و عقب ماندگی کشور ما با وجود اصلاحات اقتصادی که از دوره امیرکبیر همزمان با ژاپن آغاز شد، گفت: اگر ما نتوانستیم همانند آنها پیشرفت کنیم علتش در موانع فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جدی ای است که در کشور بر سر راه فعالیت سالم بخش خصوصی وجود دارد و باید همه تلاش کنیم که فعالیت بخش خصوصی در کشور رسمیت داشته باشد.

وی افزود: یکی از پیام های سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی این است که بخش خصوصی سقفی برای پرواز و بزرگ شدن ندارد و ما باید تلاش کنیم تا بخش خصوصی قدرتمند و سالم در میدان اقتصاد کشور حاضر باشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به دغدغه برخی از فعالان بخش خصوصی درخصوص وجود محدودیت هایی در تجارت و جابجایی ارز و مشکلات پیش آمده در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: بحث فساد گسترده و مبارزه با فساد ممکن است دغدغه ای برای فعالان اقتصادی ایجاد کند اما من از بخش خصوصی خواهش می‌کنم نگذارند این دغدغه در میان بخش خصوصی کشور شکل بگیرد. اتاق بازرگانی باید با ارتباط بیشتری با قوه قضاییه در رفع نگرانی فعالان اقتصادی داشته باشد.

جهانگیری با بیان اینکه برخورد با فساد اقتصادی گسترده با برخورد با ۴ مفسد اقتصادی تفاوت دارد، اظهار کرد: برخورد با فساد به معنای از بین بردن شرایط فساد است. استقرار دولت الکترونیک از جمله ملزومات تحقق مبارزه با فساد است.

وی همچنین با بیان اینکه شفافیت، رفع تعارض منافع و ایجاد دولت الکترونیک می تواند بسترهای بروز فساد در کشور را از بین ببرد، خاطرنشان کرد: دولت در این زمینه لایحه شفافیت را به مجلس ارائه کرده و در زمینه رفع تعارض منافع و دولت الکترونیک نیز گام های مثبتی برداشته است که نمونه آن ایجاد سامانه های الکترونیکی است که نشان می دهد چه کسانی چه میزان ارز دریافت کرده و چه کالایی وارد کشور کرده اند، ‌امروز مردم به طور کامل در جریان این وقایع هستند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: باید با کسانی که در شرایط حساس کنونی سوء استفاده کرده و با برخورداری از رانت به کشور و منافع ملی ضربه زدند به شدت برخورد شود اما نباید مبارزه با فساد گسترده را با مبارزه با چند مفسد اشتباه گرفت.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که دولت برای پیشبرد امور به بخش خصوصی کشور نیاز دارد، تصریح کرد: بیش از ۲۳ میلیون فرصت شغلی کشور مربوط به بخش خصوصی است و بخش مهمی از بار اشتغال کشور بر دوش بخش خصوصی و فعالان اقتصادی قرار دارد.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر این که دولت به هیچ عنوان به دنبال محدود سازی و تنبیه بخش خصوصی نیست، گفت: دولت هیچ زاویه‌ای با بخش خصوصی سالم و پابه کار ندارد و مصمم به حمایت از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است.

وی با اشاره به گزارش های بانک مرکزی درباره شرایط اقتصادی کشور گفت: بخش عمده ای از آماری که در گزارش بانک مرکزی آمده به دلیل سیاست گذاری های دولت نیست بلکه مربوط به فعالیت های بخش خصوصی است و در این گزارش بهش خصوصی سهم پررنگ‌ترین نسبت به بخش دولتی دارد.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه روند رو به رشد اقتصاد و بهبود شاخص های صادرات غیرنفتی و اشتغالزایی کشور در حقیقت ناشی از عملکرد مثبت بخش خصوصی کشور است، افزود: افزایش صادرات غیرنفتی اقدام بزرگ و مثبتی است که مرهون تلاش و همت بخش خصوصی است که باعث شده در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰۰ هزار فرصت شغلی جدید توسط بخش خصوصی ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز پس از گذشت یک سال و نیم از اعلام جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران، وضعیت اقتصادی کشور روند مثبتی را در پیش دارد و این در حالی است که آمریکایی ها انتظار داشتند که اقتصاد کشور با فروپاشی مواجه شود.

جهانگیری در ادامه با تاکید بر اینکه بخش بودجه دغدغه مشترک دولت و بخش خصوصی است گفت: امروز وضعیت بودجه نسبت به سال گذشته سخت تر شده چرا که منابع درآمدی دولت با محدودیت مواجه شده است. بودجه مصوب سال ۹۸ که ۴۴۵ هزار میلیارد تومان بود در جلسه سران قوا به ۳۸۶ هزار میلیارد تومان کاهش یافت و این در حالی است که کاهش ۲۰ درصدی هزینه ها برای دولت کار ساده ای نیست.

وی افزود: حدود ۸۰-۷۰ درصد از بودجه سالانه کشور صرف امور جاری و پرداخت حقوق دستگاه های اجرایی به خصوص بخش بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و نیروهای مسلح می شود و صرفه جویی و کاهش هزینه ها در این بخش ها بسیار دشوار است.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: با این وجود از همه دستگاه های اجرایی خواسته ایم تا هزینه های خود را تا جایی که امکان دارد، کاهش دهند و اگر مشاهده شود که یک دستگاه اجرایی هزینه های غیرضروری دارد و صرفه جویی لازم را انجام نداده است، حتماً با آن برخورد خواهد شد.

جهانگیری همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم توجه به ابعاد مختلف یک تصمیم‌گیری اقتصادی اظهار کرد: اگر به هنگام سیاستگذاری و اتخاذ تصمیمات اقتصادی، همه جوانب و پیامدهای آن را مدنظر قرار ندهیم، دچار تبعات و مشکلات دیگر خواهیم شد؛ گاهی اوقات پیشنهاداتی از سوی بخش خصوصی یا افراد دیگری درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یا حذف یارانه‌های پنهان مطرح می‌شود که این پیشنهادات ممکن است به جهت اقتصادی پیشنهاد صحیحی باشد، اما وقتی قرار است تصمیمی اتخاذ شود، باید مسئولان امنیتی و همچنین مسئولان اقتصادی بخش‌های دیگر نیز درباره آن اظهارنظرکنند و بگویند که نتیجه این تصمیمات در زندگی اقشار ضعیف جامعه چیست.

جهانگیری: پولدارها برای مستضعفان هزینه کنند

وی گفت: عده ای که در برخی شلوغی ها دست به کارهایی زده بودند، بعد از دستگیری درباره اقداماتی که قصد انجام آن را داشتند اقرار هایی کردند که تبدیل به دغدغه های شد. گاهی اوقات من می‌گویم که پولدارها باید برای آرامش کشور برای مستضعفان هزینه کنند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به کسری بودجه و محدودیت منابع دولت گفت: برای جبران کسری بودجه باید به دنبال راهکارهای مختلف باشیم اما دولت در این مسیر مصمم است که برای جبران کسری بودجه به سمت منابع بانک مرکزی نرود چرا که این اقدام به معنای این است که دست خود را در جیب مردم کرده ایم و با تبعاتی نظیر تورم بالا و شوک اقتصادی جدید مواجه خواهیم شد.

جهانگیری با اشاره به دغدغه های مطرح شده در جلسه از سوی روسای اتاق های بازرگانی استان های مختلف تصریح کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می شود، بهترین چارچوب برای بررسی این دغدغه ها است تا فعالان اقتصادی و بخش خصوصی بتوانند مشکلات و دغدغه های خود را با دولت درمیان بگذارند و راهکارهای خود را از این طریق برای طرح در جلسات هیات دولت ارائه نمایند.

به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه نباید همواره شرایط کشور را در حالت اضطرار نگه داریم، اظهار کرد: حتی جلسات سران سه قوه تشکیل شد برای این بود که در دوره اضطرار اگر لازم بود قانون‌گذاری نیز انجام دهد.

وی با بیان اینکه باید هر چه سریعتر به حالت عادی بازگردیم، افزود: بخش خصوصی می‌خواهد مطمئن باشد که شرایط باثباتی در اقتصاد کشور حاکم است و سیستم قانون‌گذاری سیستمی منظم است و برخی قوانین که مرتبط با این بخش هستند در یک اتاق دربسته تصویب نمی‌شوند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با استقبال از پیشنهاد فعالان اقتصادی در خصوص ارجاع برخی پرونده های بنگاه ها و فعالان بخش خصوصی به اتاق‌های بازرگانی پیش از ارجاع به قوه قضاییه تصریح کرد: لازم است اتاق بازرگانی و رییس کل بانک مرکزی در این خصوص توافقی انجام دهند تا این گونه پرونده ها حتی الامکان پیش از ارجاع به قوه قضاییه از طریق مذاکره اتاق بازرگانی با بخش خصوصی دارای پرونده حل و فصل شود.

جهانگیری همچنین با اشاره به ماده 12 قانون بهبود فضای کسب و کار در خصوص حذف مقررات دست و پا گیر پیش روی بخش تولید خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف بهتر از هر دستگاه دیگری می توانند قوانین و مقرراتی که مزاحم و مخل تولید هستند را شناسایی و در کمیسیون مربوطه که دو نفر از هر یک از قوا در آن عضویت دارند مطرح کنند و اطمینان می دهم که اکثر مواردی که در این کمیسیون نهایی شود در دولت نیز تأیید خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور افزود: هدف و نیت مشترک همه ما این است که چرخ اقتصاد کشور به خوبی بچرخد و بهترین شیرینی برای ما این است که در دوره ای که مسئولیت داریم بتوانیم مشکلاتی از کشور را حل و فصل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه نظام بانکی کشور وعده داده که تا پایان سال 900 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید و فعالان اقتصادی اختصاص

دهد، گفت: در همین راستا قرار شده است که رییس کل بانک مرکزی دستورالعملی تدوین کند که بر اساس آن 100 هزار میلیارد تومان از این تسهیلات به رشته هایی اختصاص یابد که پیشران اقتصادی هستند.

معاون اول رییس جمهور خطاب به روسای اتاق های بازرگانی کشور گفت: شما بار سنگینی بر دوش دارید و نگاه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به شما دوخته شده و اگر دست به دست هم دهیم می توانیم مشکلات را پشت سر گذاشته و مسایل را مرتفع سازیم.

جهانگیری افزود: بر اساس بخشنامه ای که چندی پیش ابلاغ کردم از دستگاه های اجرایی خواسته شده که پیش از تصمیم گیری و ارائه پیشنهادات، مشورت های بخش خصوصی را دریافت کنند و کمیسیون های دولت نیز موظف شده اند که نمایندگان بخش خصوصی را در خصوص موضوعات مرتبط به جلسات خود دعوت کنند چرا که معتقد هستیم مشورت بخش خصوصی سرمایه ای برای دولت است که بدون پرداخت هزینه در اختیار ما قرار می گیرد.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به دغدغه فعالان بخش خصوصی مبنی بر این که در برخی استان ها از سوی سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی حساب های بانکی بخش خصوصی مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: بر اساس توافقی که در جلسه اقتصاد مقاومتی صورت گرفته بود این اقدام تنها یک بار باید اتفاق بیفتد و حساب های سال آخر بنگاه های تولیدی باید مورد بررسی قرار گیرد و اگر اخلالی در این زمینه صورت گرفته و مدیری این تصمیم را رعایت نکرده است باید پاسخگو باشد.
بر اساس این گزارش، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت مطرح شدن مسایل اتاق ها در جلسات شورای گفتگو آمادگی وزارتخانه متبوعش را برای پیگیری مشکلات مطرح شده در خصوص مجوزها و وحدت رویه بانکی اعلام کرد و گفت: تقویت مناسبات در شورای گفتگو می تواند منجر به برنامه ریزی و تصمیم گیری صحیح تر برای تولید و صادرات کشور شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت هم لزوم طرح و حل تخصصی موضوعاتی نظیر صادرات به کشورهای اوراسیا را خاطرنشان ساخت و با پاسخ به مسایل عنوان شده از سوی روسای اتاق های بازرگانی استان ها، از همکاری با قوه قضاییه برای حل و فصل مشکلات بنگاه های تولیدی و صادراتی، مقررات زدایی، کنترل واردات و صادرات بر اساس تعرفه و نیز حل مشکلات تجاری با کشورهای همسایه خبر داد.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست ضرورت آگاهی دولت و بخش خصوصی از محدودیت های یکدیگر را یادآور شد و با تأکید بر این که بخش خصوصی می تواند در رفع نیازهای کشور با دولت هماهنگی بیشتری داشته باشد، گفت: امروز با تکمیل زنجیره تولید و صنایع تکمیلی می توان علاوه بر افزایش تولید مانع از خروج ارز از کشور شد.
رییس کل بانک مرکزی نیز با اشاره به هدف دشمن در فروپاشی اقتصاد کشور و کاهش درآمدهای دولت گفت: در ماه های اخیر با وجود شرایط دشوار و افزایش تحریم ها به فضل الهی روند رشد بخش های صنعتی و کشاورزی مثبت بوده و همکاری دولت و بانک مرکزی با بخش خصوصی در مسیر بهتری قرار گرفته است.

در ابتدای این نشست غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران، مسعود خوانساری نایب رییس اتاق ایران و تعداد دیگری از اعضای هیئت مدیره اتاق و روسای اتاق های استان های مختلف کشور در سخنانی به تشریح نظرات و راهکارهایی برای حل مشکلات موجود پرداختند.

شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان این که طبیعتاً با تصمیمات عادی نمی توان شرایط اضطرار و غیرعادی را مدیریت کرد گفت: درست است که باید در شرایط اضطرار روند تصمیم گیری تسریع شود اما تعجیل و اتخاذ تصمیمات ناصحیح علاوه بر حل نکردن مشکلات می تواند باعث افزایش و تعمیق مشکلات نیز بشود و به عنوان مثال همه جانبه نگری که یک مولفه مهم در تصمیم گیری است را تحت تأثیر قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر کسری بودجه مهمترین چالش پیش روی دولت است اما دولت باید برای غلبه بر این چالش این نکته را مدنظر داشته باشد که فعالان اقتصادی بخش خصوصی نیز متأثر از شرایط حاد حاکم بر کشور تحت فشار هستند و افزایش فشار بر آنها برای اخذ مالیات بیشتر می تواند اثرات سوء بلندمدت بر فعالیت های اقتصادی داشته باشد.

مسعود خوانساری نایب رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست بر ضرورت مقررات زدایی و کاهش مداخلات و واگذاری تصدی گری ها در راستای بهبود فضای کسب و کار تأکید کرد و اظهار داشت: وجود نرخ های مختلف برای ارز یکی از بسترهای اصلی ایجاد فساد است که لازم است دولت هر چه سریعتر در این زمینه تصمیم گیری لازم را انجام دهد.

وی همچنین اصلاح نظام توزیع یارانه برای کاهش رقم اعلامی 1300 هزار میلیارد تومانی یارانه پنهان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی تصمیمات ناگهانی برای اعمال ممنوعیت در واردات و صادرات است که باعث بروز مشکل می شود.

لزوم استفاده از توان و تجربه فعالان اقتصادی بخش خصوصی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های اقتصادی دولت، ضرورت حمایت جدی تر دولت از فعالیت های بخش خصوصی، بهره گیری موثرتر از ظرفیت شورای هماهنگی سران قوا برای اتخاذ تصمیمات لازم برای مدیریت شرایط خاص کشور، در فوریت قرار گرفتن اصلاح نظام بانکی، ساماندهی نظام مالیاتی، تفویض اختیارات لازم به استان ها برای حل مشکلات فراروی فعالان اقتصادی، اصلاح رویه ها و مقررات تأمین اجتماعی متناسب با شرایط تحریمی، حمایت از بدهکاران صندوق ذخیره ارزی که از شرایط تحریمی آسیب دیده اند،

ایجاد کارگروه اقتصادی مرزی مشترک بین بخش دولتی و فعالان اقتصادی خصوصی دو طرف مرز، لزوم پاسخگو بودن دولت درباره تصمیم گیری های اشتباه، ضرورت توجه جدی تر به مولفه اهلیت در واگذاری های اصل 44 قانون اساسی، دغدغه در خصوص کاهش سهم بخش های تولیدی از تسهیلات بانکی و افزایش سهم خدمات بازرگانی از این تسهیلات در سال جاری، ایجاد زیرساختهای لازم برای واردات و صادرات و مراقبت برای جلوگیری از ایراد خدشه بر اعتبار بخش خصوصی در روند مبارزه با مفاسد اقتصادی اهم موضوعاتی بودند که دیگر سخنرانان این نشست در سخنان خود مطرح کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      آقای جهانگیری 70 درصد مردم مستعضف هستند

      پاسخ ها

      • اینده

        جوک سال

      • حمید مشهدی

        کسی از فعالیتهای بنیاد مستضعفان خبر داره؟ خداوکیلی خیلی اسم با مسمایی داره. بنیاد مستضعفان با هدف مصادره اموال مستکبران و ریشه کردن کردن فقر در کشور. یاد دلارهای نماینده مجلس دزد زده افتادم خخخخخخ

      • بدون نام

        اسی جون من اینماه 3 میلیون هزینه دارو دارم بیزحمت تو هزینه کن بگیر برام

      • جهانگیری

        پولدارها برای مستضعفان هزینه کنند . به این میگن اقتصاد

      • بدون نام

        از خودت و برادرهات شروع کن لطفا. بسم اله منتظریم

    • بدون نام

      لطفا از اخوی گرامی شروع نمایید تا دیگران به ایشان اقتدا نمایند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشم میاد جواب همه تو آستینشونه بابا ایول

      • ن چ

        اول خودت کمک کن

      • بدون نام

        آقای جهانگیری لطفا سرمایه داران جیب مستعضان با اختلاس های میلیاردی خالی نکنه، مستضعف وجود نخواهد داشت،،، ضرب المثل یادم افتاد روزی باد به کاهدان گفت درب کاهدان باز کن کاه بیارم بریزم، کاهدان جواب داد لطفا کاه کاهدان نبر به کاه باد آورده احتیاج نداریم، لطفا اختلاس و دزدی و غارت مملکت نکنید وضعیت اقتصادی هم درست میشه

    • بدون نام

      چشم منتظر بودیم شما بگی چکار کنند مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا اصلا منتظر نیستیم. مردم همه جا نشون دادن چقدر خوبن و با همه سختی ها پشت هم و خالی نمی کنن.. لطفا شما از مسئولان شروع کن

    • یک ایرانی

      خودتون شروع کنید مردم که پول ندارن .

    • بدون نام

      هرچه پول بود با اختلاس و دزدی فرستادند کانادا پیش آقای خاوری حالا هم خجالت نمیکشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاوری کاره ای نیست خودشون تو ایران اختلاس کردن انداختن گردن خاوری

    • م

      آقای جهانگیری، بابا تو دیگه کی هستی نابغه،،،
      من فکر کنم تویه مدرسه هم شاگرد ممتاز بودی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله از چهره نورانی اش معلومه

    • بدون نام

      اگه قضیه کمک به ندار ها بود که این همه حق و نا حق نمیکردن ، مردک میره با رانت و اختلاس برج و بارو میزنه تو میگی بیاد به فقرا بده

    • بدون نام

      تازه دارین مثل بقیه دنیا فکر می کنید.

    • بدون نام

      کی خودت پولدارتر

    • بدون نام

      خوب خودتون کمک کنیدوضع همتون خوبه برادر خودت برادر روحانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای جهانگیری مشگل شما مسئولین این است که مردم راهیچ می دانیدآقای جهانگیری می دانید دراین دولت امید ومجلس که خانه ملت است حقوق بگیران نجومی ،نجومی تر شدند وبازنشستگان فرهنگی که هیچ درآمدی ندارندوشرمنده خانواده هایشان هستتند روزبه روز ضعیف تر وفریادشان به گوش هیچ کس نمی رسد شما واقعا مردم را چی فرض کرده اید

      • بدون نام

        دنیال زاده رو یادت رفت بگی

    • بدون نام

      یکی بپرسه اقای جهانگیری شماوبرادرت که جزثروتمندان حساب میشین تاالان چندتاجهیزیه به فقرادادی شکم چندیتیم راپرکردی

    • بدون نام

      با دولت شما که فقیری وجود نداره

    • بدون نام

      با دولت شما که فقیری وجود نداره

    • بدون نام

      مگه مستضعف داریم چی شد انقلاب شد نداشته باشیم

    • mohsen

      خودت شروع کن ماشالله خوب پولداری

    • بدون نام

      پولدارها حاضرند هزینه کنند ب شرطاین که شما بارفتاتون نشون بدین ک اونا هم جزو ملت ایران هستن.

    • علی بابایی

      تو که لالایی بلدی چرا خودت خوابت نمیبره ؟ تو اصفهان به کدوم انسانی کمک کردی ؟

    • بدون نام

      پولدارها ؟؟؟؟؟؟پس دولت و مسئولین چیکارن ؟!پولدارها خندم اومد والا

      پاسخ ها

      • بی نام

        چرا پولدارها؟ اگه اختلاسگرها ورانت خوارها بزارن ،باپول نفت ودیگر سرمایه های کشور دیگه فقیری درکشوروجود نخواهد داشت

    • بدون نام

      داداش شما خیلی پول داره بگو هزینه کنه

    • م

      اکر میخواستند هزینه کنند که پولدار نمی شدند

    • بدون نام

      از خودت و ریست شروع کن

    • بدون نام

      اونوقت نقش حكومت و دولت چيه ؟!

    • بدون نام

      خزانه دولت را را هم شما و روحانی بدید به داداشاتون

    • دونالد ترامپ

      پس بيزحمت اسحاق جان يه ده درصد حقوقتو بده من که باهاش هم جيب خودم پر بشه هم بين پنج تا مستضعف ديگه تقسيم کنم

    • دونالد ترامپ

      پس بيزحمت اسحاق جان يه ده درصد حقوقتو بده من که باهاش هم جيب خودم پر بشه هم بين پنج تا مستضعف ديگه تقسيم کنم

    • محمد

      منظورتون اینه که صدقه بدن؟پس حق خودشون که هرروز داره اختلاس میشه چی؟ملت اگه دوروبریهای شماها بزارن مشکلی نداشتند.حقشوون تو کشورهای اروپایی وامریکا صرف عیش ونوش میشه

    • بدون نام

      آقای جهنگیری اون ماشین طلایی زیر پای پسرت بفروش همه چیز درست میشه

    • مالد

      مگه.تورفقات پولدارنیستی اول ازخودت شروع کن بیادست.منوامثال منوبگیر

    • یعقوب

      این وسط بنیاد مستضعفان چکاره است ها فهمیدم مخصوص اختلاس گرانه نه فقرا ممنون اقای جهانگیری

    • جانم فدای ایران

      خود دولت پولداره کمک کنه به ما بدبختها

    • بدون نام

      یعنی دولت نیست خدایش داری مارو مسخرە میکنی

    • بدون نام

      مستضعفین گدا نیستند بلکه حقشون توسط عده ای خورده شده

    • بدون نام

      بسم ا... از خودتان شروع کنید پولدار

    • بدون نام

      پولدارا زحمت بکشن دستشونو از جیب ما فقیرا دربیارن ما خودمون یواش یواش پولدار میشیم نمیخواد برای ما هزینه کنن

    • بدون نام

      دولت نظر کجاست

    • بدون نام

      پس اختلاسگران چی؟پول دزدی اونا چی؟دولت این وسط چکارس؟نمی تونی برین کنار

    • بدون نام

      پول دارتر از خودتون سراغ نداریم

    • بدون نام

      جهانگیری عزیز پولدارا که از شماهستند.
      لطفا سفارش مارو به اختلاسگران بکنید.
      پولهای مردم تو جیب آقازاده است

    • بدون نام

      اتفاقا منتظر دستور شما بودن . ...بنده خدا اگراهل کمک کردن بودن که سرمایه دار نبودن

    • بدون نام

      پولدارکه بفکرضعفابود!پولدارنمیشد!بایدمالیات خودروهای لوکس گرفته شودوآب-برق آنهاتصاعدی حساب شود!کسانیکه منازل لوکس دربالاشهردارنندویادرآمدهای پنهان میلیونی ومیلیاردی،مشخص ومالیات گرفته شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقد تو ساده ای اینارو که از کل مردم متوسط و فقیرم میگیرن پول آب و برق و گاز که برا همه گرون میشه یارانه هم که ماله همه کم کم قطع میشه فقط قشر متوسط ماشینای گرون و خونه های لوکس ندارن

    • بدون نام

      اگر پولدار میخواست پول خرج کند پولدار نمیشد

    • بدون نام

      اگر پولدار میخواست پول خرج کند پولدار نمیشد

    • بدون نام

      پس دولت چه....میکنه فقط اختلا......

    • بدون نام

      مالیات راهی برای ایجاد عدالت در جامعه است ، البته طبق معمول ما از سر گشادش میزنیم

    • بدون نام

      ازپولدارهاوکسانی ماهی بالای ده میلیون وجاهایی صدمیلیون و...مالیات مضاعف بگیرید!باماشین ۱۰۰میلیون به بالا،مالیات مضاعف بدهنند!حتما میگن زحمت کشیدیم وحقمون هست!خب امنیت کیف های بیش ازحدلاکچری شماهم دولت تامین میکندوپولش،راپرداخت کنیدوجلوی مردم پز ندهید ولایو اینستاگرامی نذارید!کسانیکه ویلاشمال واطراف تهران وغیره دارنند!وخیلی دیگران!

    • بدون نام

      آقای جهانگیری شما و پولدارها جیب فقیرها رو نزنید بقیه اش پیش کش.

    • ایثارگر

      قشنگ ملت رابه به دوقسمت پولداروفقیر جداکرد.فقط تومیخونی سانسورچی.

    • بدون نام

      شروع از خودت ٬یکی از پولدارا خودتی جناب

    • بدون نام

      پولدارها جیب ما رو نزنن نمیخواد کمک کنن داداش

    • علی

      جناب جهان گیری شما با این جوک هات جهانی را گیر خنده انداختی! این تیکه انداختن هات برای نشاط به لب مردم اوردنه
      والا شما و کمک به مردم! اعوذ و بالله!!

    • بدون نام

      پیمانکاران حق کارگران نخورند بس است لطفا نظارت کنید چون کارگران از ترس از دست دادن کارشون به حقشون نمیرسن

    • نیکان

      هر چی بگی حق داری .ملت کودن و ابلهی داریم. غمی نداریم

      پاسخ ها

      • علی

        دمت گرم
        هرچی میکشیم از خودمونه

    • بی نام

      حداقل پولی که برای ما مستضعفان مونده بود با عملکرد شما رفت تو جیب پولدارها چون خونه ای که پارسال ۵۰ میلیون ودیعه اجاره اش بود امسال شده ۱۵۰ میلیون حتی حاشیه شهر هم نمیتونیم بریم به خدا خجالت بکشین بسه دیگه شما متوسطین به پایین جامعه را خوار و ذلیل کردین

    • بدون نام

      آقای جهانگیری اگر مسؤلان محترم پول نفت،گاز،لنزین، معادن ها ،پتروشیمی وووو به حساب اقشارمحروم بخصوص معلولین مظلوم بهزیستی واریز کنند دیگرنیازی نیست که پول داران سرمایه داران صدقه زن وبچه شان به اقشارپایین جامعه بدهن اون وقت به اجرای عدالت اجتماعی نزدیک می شویم دیارمان ذوزانتخابات که انشاالله ازخانه مان خارج نشویم حتی اگر زندان یا اعدام شویم آقای دولت مامحرومین مثل هموطنان عزیزآبرومندیم چطور درکوچه وخیابان های ایران تکدگری کنند؟؟؟؟!!!!!!!! کاش اجازه می دادند درصداسیما سه دقیقه پخش زنده بدون سانسور حرف دلم بزنم البته دوماه قبل ازانتخابات تا مسؤلان رده بالا نظام باخبروقضاوت کنن چطور باماهیانه حداکثر ماهیانه 100وهشت تومن فقط با لقمه ای نان خشک نیمه جان توسط وزارت رفاه وبهزیستی ومجلس سرمایه داران وکارخانه داران این واقعیت ها حرف میلیون ها هست نه حقیر تنها امیدواریم بنیاد محترم مستضعفان اقدام باعمل کنند

    • بدون نام

      جناب آقای جهانگیری لطفا بفرمائید ارز چند نرخی چه سودی برای مردم داشت بجز سو استفا ده عده ای رانت خوار.

    • بدون نام

      خودتی

    • افسوس

      والا به خدا خوب رویی دارین. دیگه راهی هم مونده که از مردم پول بکنید. ابن همه ثروت ایران چی شد؟

    • سیدمهدی

      اقای جهانگیری از خودت و کلید ساز مایه بزار نصیحتت رو بزار لب کوزه ابش رو بخور

    • سیدمهدی

      جهانگیری جون شما که پولداری به چند نفر کمک کردی

    • حمید وفا

      اول خودت شروع کن نگران ریا کاری هم نباش خودتو بقیه پولدارا و رانت خورهای سیاسی شروع کنید ببینین دلشو دارین از مالتون بگذرین

    • مبینا

      پس دولت این وسط چکارس .....مشغول اختلاس ودزدی؟؟

    • بدون نام

      اگه نداری باشه,,,من حساب میکنم

    • بدون نام

      با 500 ملیون تومان کار من حل میشه کی هست واسم هزینه کنه

    • بدون نام

      خب بیا هزینه کن

    • حانیه شهباز

      خدا خیرت بده گفتی پولامونو چیکار کنیم. مونده بودم با اینهمه پول چکار کنم

    • بدون نام

      شما هم که برگ چغندرین وضعیت کشور رو درست کنین

    • خخخخخخ

      پولاتون بوخوره توسرتون

    • بدون نام

      جهانگیر اول خودت شروع کن وانچه ثروت نامشروع بدست آوردی بین نیازمندان تقسیم کن بعد سایرین را به این عمل واجب برای تمام افراد مثل شما هست دعوت کن

    • بدون نام

      اودا زوری که نیست دل بخواهی هست .دوما از خودتو شروع کن

    • بدون نام

      دیگه سنگ پای قزوینو از رو بردی

    • بدون نام

      همینا که دارند ناله میکنند مهر رای به تو و اربابت توی سجل احوالشون هست
      هر چی به سرشون بیارید کمشونه
      ملت داغون

    • بدون نام

      دولت هم این وسط سماق بمکه...........

    • بدون نام

      که شما راحت دزدی کنید چه با پروگری!

    • H

      مملکتی که روی گنج خوابیده بود حالا از دزدها و اختلاس گرهاش به اسم پولدار ها (البته منظورم همه پولدار ها نیست پولداری که خودش هم از راه درست پولدار شده وجود دارد) به فقرا کمک کنند زشته متاسفم هیهات

    • ,رضا

      آقای جهانگیری بیا من پولدارم. شماره حسابتو بده برات پول واریز کنم می‌دونم طفلی هشتت گرو نهته

    • بدون نام

      اين حرف از دهن يك ادم بي سواد در مياد
      اهرم هاي ايجاد عدالت اجتماعي و كاهش فاصله طبقاتي به عهده دولت و در دستان دولت است مانند ابزار مالياتي
      شما با ايجاد فضاهاي رانتي دو نرخي كردن دلار ووو هزاران فرصت سود جويي راه را براي كاسبان و تيلياردر شدن يك شبه را براي دزدان فراهم كرديد
      حالا ميگي از اون پول هاي دزدي به مستضعفان بدهند ......!!!!
      به عقل شعور شما بايد شك كرد

    • بدون نام

      با رانت و سو استفاده و اختلاس روزانه دارن حق مستضعف و ميخورن اون وقت تو نشستي اون بالا با حقوق نجومي ميگي 2 زارم براي مردم هزينه كنن
      اينها وظيفه شماست كه از ثروت مند بگيريد و به مستضعف بدهيد

    • بدون نام

      يادمه تو تبليغات انتخابات گفتي من باسوادم ليسانس دانشگاه تهران دارم ولي با اين حرفت عكسش و ثابت كردي

    • بدون نام

      چقدر وقیحید از دولت و کشور ایران پولدارتر وثروتمند تر نداریم و شما حواله مردم را به حضرت عباس میدهید

    • بدون نام

      وظيفه اي كه به عهده و در مسئوليت شماست را به گردن ثروت مندان انداختي

      در سيستم درست كسي نبايد بتواند يك شبه ثروتمند شود ولي به يمن دلار جهانگيري و دلار ازاد و ثبت سفارش خودرو هزاران دزدي و اختلاسي كه زمينه هاش را دولت ايجاد كرده خيلي ها يك شبه تيلياردر شدند

    • بدون نام

      نا كارامدي و بي مسئوليتي و عجز خودتون و گردن مردم مياندازيد
      اين وظيفه دولت است با توزيع عادلانه ثروت فاصله طبقاتي را كم كنه وگرنه كسي حاظر نيست از ثروتش كاسته شود يكي خود تو حاظري از حقوق و اموالت به فقرا بدهند ؟؟؟؟
      از خودت شروع كن

    • بدون نام

      شما با بساط دلار جهانگيري و دلار ازاد خيلي ها را سلطان كردي
      كرم از خود درخته

    • بدون نام

      از كي تا حالا دولت وضايف و مسئوليت هايش را گردن جامعه و مردم مياندازد
      توزيع عادلانه ثروت و كاهش فاصله طبقاتي يكي از وظايف مهم دولت هاست

    • بدون نام

      اوضاع مردم و به فقر و بدبختي كشونديد حالا حوالشون و به تخيلاتت و ميدي

    • بدون نام

      پس شما اون بالا نشستي و حقوق نجومي ميگيري براي چي

    • بدون نام

      اگر شما درست عمل ميكرديد كسي يك شبه ثروتمن نميشد و كسي هم فقير نميشد
      تمام اعمال تون در اين راستاست حالا ميگي پولدارا خرج فقرا كنند ...!!!!
      شرم بر شما باد پس اين سازمان عريض و طويل شما چه كاره اند

    • بدون نام

      خود تو تا حالا چقدر خرج مستضعفان كردي بيا با سند اعلام كن

    • بدون نام

      يكي از ثروتمند سازان خود تو هستي با اون تز دلار جهانگيريت كه با رانت به اشخاص خاص دادي دلار گرفتن و بردن تو بازار ازاد فروختند و هزاران ميليارد به جيب زدن و رفتن كانادا

    • بدون نام

      دولت ناتوان و عاجز نميتوني از پزشكا ماليات بگيري
      مملكت اقتدار و مدير لازم داره نه حراف و ترسو

    • عبدالرحمن

      فکر نمیکنم بین سیاستمداران نفرت انگیزتر از ایشون هم داشته باشیم ، دلال !

    • سلام

      مردم خوب به همدیگه توجه دارند
      نذورات و کمک های مردمی
      شما چکار کردید؟

    • خدا

      شما ها فرقی با پدری که پولهاشو تو قمار باخته و برای نون زن وبچه اش اونا میبره گدایی ندارین!!!

    • بدون نام

      بسم الله ! این گوی و این میدان ! بفرما هزینه کن ! اونوقت وظیفه دولت چیه ؟! خوردن و خوابیدن ؟! وظیفه دولت توزیع عادلانه ثروت بین مردم یک جامعه است نه اینکه بشینه و دستور بده این به اون کمک کنه !

    • بدون نام

      حال واحوال کاردرمزرعه استرالیا چطوره؟

    • بدون نام

      زلزله میشه مردم کمک کنن سیل میاد مردم کنن مدرسه باز میشه مردم کمک کنن عیدمیاد مردم کنن
      دقیقا دولت داره چکار میکنه وظیفه دولت چیه

    • بدون نام

      یکی از پولدارها شما ... باز هم بگم

    • بدون نام

      چقدر حرف زده...مثل همیشه مفت و دروغ

    • بدون نام

      گويا دولت با دفتر و دستك و حشمش فقط حقوق نجومي بگير بي خاصيت هستند

    • بدون نام

      بي چشم و رو

    • مردم

      اولاً كه چرت نگو
      دوماً خودت و امثال تو از همه ما پولداتريد اول از خودت شروع كن

    • بدون نام

      مردم به تکلیف و وظایف خود آگاه هستند. پس نقش شما این وسط؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      یاد یک حکایت از ملا نصرالدین افتادم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج