جاباما
۹۱۵۲۰۳
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

بعیدی نژاد:

محاسبه خسارت بانک ملت سال‌ها طول کشید

سفیر کشورمان در لندن با اشاره به پیچیدگی‌های محاسبه میزان خسارت وارده به بانک ملت در اثر تحریم‌ها تاکید کرد: مذاکرات نحوه محاسبه خسارت خود سال‌ها طول کشیده است.

خبرگزاری مهر: سفیر کشورمان در لندن با اشاره به پیچیدگی‌های محاسبه میزان خسارت وارده به بانک ملت در اثر تحریم‌ها تاکید کرد: مذاکرات نحوه محاسبه خسارت خود سال‌ها طول کشیده است.

حمید بعیدی نژاد در توییتی تاکید کرد: دعوای حقوقی بانک ملت علیه دولت انگلیس با دعاوی متداول طرف‌های ایرانی علیه طرف‌های خارجی که عمدتا بر مبنای توقیف پول/اموال یا عدم تحویل کالا در برابر وجه دریافتی است، فرق داشته است. این دعوا مبتنی بر درخواست خسارت به دلیل اعمال تحریم‌های بانکی طرف انگلیسی در چند سال تحریم بوده است.

محاسبه خسارت بانک ملت سال‌ها طول کشید

وی ادامه داد: مهم‌ترین رأی دادگاه در این پرونده که مهم‌ترین پیروزی برای ایران و بانک ملت هم محسوب می‌شود، متعهد کردن دولت انگلیس توسط دادگاه به پرداخت خسارت به بانک ملت بوده است، که البته پذیرش آن برای دولت انگلیس بسیار سخت بود و همین رأی دادگاه توانست پرونده را به مسیر بسیار جدیدی وارد سازد اما در پرونده‌های درخواست خسارت، بعد از رأی الزام به پرداخت خسارت، محاسبه خسارت در اثر اقدام طرف مقابل یکی از پیچیده‌ترین مباحث در حقوق تجارت بین‌الملل است که در خصوص نحوه محاسبه آن بین حقوقدانان با توجه به نظام‌های حقوقی و موارد اختلاف، دیدگاه‌ها و نظرات متعددی وجود دارد.

سفیر کشورمان در لندن با اشاره به پیچیدگی‌های محاسبه میزان خسارت وارده به بانک ملت در اثر تحریم‌ها خاطرنشان کرد: تخمین‌های حداکثری و حداقلی متعددی توسط وکلا و حسابرس‌ها در نظر گرفته شده است که برخی رسانه‌ها به برخی از تخمین‌ها اشاره کرده‌اند، اما مذاکرات نحوه محاسبه خسارت خود سال‌ها طول کشیده است.

بعیدی‌نژاد گفت: بعد از سال‌ها مذاکرات سخت خوشبختانه دو طرف در خصوص مبلغ خسارت به توافق رسیدند و مهم این‌که این مبلغ غرامت، با وجود چالش‌های زیادی که در تبادلات بانکی به علت تحریم‌ها و محدودیت‌ها وجود دارند، به طور مستقیم به حساب بانک ملت واریز شد که موفقیت دیگری را برای بانک ملت به ارمغان آورد از این رو با وجود پیچیدگی‌های زیادی که در مسیر این توافق وجود داشته است و با پرداخت قطعی این غرامت که به طور کامل به سرمایه سهامداران بانک اضافه می‌شود، وکلا و مسئولین بانک ملت توافق خوبی را در این مقطع حساس به دست آوردند و سهامداران بانک را خوشحال کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدهید نفر بعدی اختلاس کنه ببره انگلیس

    • بدون نام

      یه مقدارشم نوکرزادتون خورد تو این مدت

    • بدون نام

      همش ۷۶۰۰۰۰تومان بود دیگه این همه بزرگ کردین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج