۹۱۵۲۶۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بازداشت ۱۰ کنشگر محیط زیست در لندن

پلیس لندن روز شنبه اعلام کرد که ۱۰ کنشگر محیط زیست را به ظن توطئه و برنامه ریزی برای اختلال در نظم عمومی در پایتخت دست‌گیر کرده است.

ایرنا: پلیس لندن روز شنبه اعلام کرد که ۱۰ کنشگر محیط زیست را به ظن توطئه و برنامه ریزی برای اختلال در نظم عمومی در پایتخت دست‌گیر کرده است.

سخنگوی پلیس لندن افزود: این افراد شامل هفت زن و سه مرد هستند که به بازداشتگاه جنوب لندن منتقل شده اند. معترضان عضو بزرگترین گروه محیط زیست انگلیس موسوم به "قیام علیه انقراض " هستند که قصد داشتند تا در چند نقطه از مرکز شهر لندن از جمله مقابل ساختمان‌های دولت دست به تظاهرات بزنند.

آنها می گویند که پلیس وارد ساختمانی شده که در آنجا ابزار و وسایل اعتراضی را نگه داری می کردند. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد پلیس با میله در ساختمان متروکه دادگاه منطقه لمبث را شکسته و وسایل معترضان را خارج کرده است.

بازداشت ۱۰ کنشگر محیط زیست در لندن

گروه قیام علیه انقراض با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ماموران پلیس، چادر، سرویس بهداشتی سیار، سطل‌های زباله، بطری و فلاسک آب گرم و بطور کلی وسایلی که « سکونت و نظافت آنها را در شهر تامین می کرد » ضبط کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: اقدام پلیس و دولت نشان می دهد که صدای ما شنیده شده و یک جنبش تاثیر گذار هستیم.

معترضان در این بیانیه تاکید کرده‌اند: دولت می‌تواند وسایل ما را ضبط کند اما همچنان در برنامه‌مان برای شورش مصمم هستیم.

کنشگران محیط زیست اولین بار آوریل گذشته( فروردین-اردیبهشت) در پنج نقطه شهر لندن تحصن کرده و حمل ونقل عمومی و رفت آمد عادی را مختل کردند.

آنها که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، بمدت دو هفته در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کردند.

معترضان پنجشنبه گذشته هم در اقدامی نمادین رنگ قرمز به سمت ساختمان وزارت دارایی انگلیس پاشیدند. آنها با استفاده از یک خودروی آتش‌نشانی یک هزار و ۸۰۰ لیتر «خون مصنوعی» به سمت ساختمان قدیمی وزارت دارایی پاشیدند که در یک لحظه کنترل از دست آنها خارج شده و رنگ، خیابان را هم قرمز کرد.

سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داده است که تنها ۱۲ سال برای جلوگیری از فاجعه گرم شدن زمین فرصت باقی‌ مانده است. دو هفته پیش میلیون‌ ها نفر در سراسر جهان در بزرگ‌ترین حرکت اعتراضی دست به تظاهرات زده و زنگ خطر وضعیت اضطراری را به صدا آوردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج