۹۱۵۲۷۵
۳۲ نظر
۵۰۱۰
۳۲ نظر
۵۰۱۰
پ

مهاجری: مردم دیگر بدون چون و چرا رای نمی‌دهند

حجت‌الاسلام مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی که سابقه عضویت در حزب جمهوری اسلامی را نیز در کارنامه خود دارد، معتقد است که امروز روحانیت جایگاه گذشته را میان مردم ندارد. او دلیل این اتفاق را دست‌هایی می‌داند که تلاش می‌کنند روحانیت برجسته و شاخص را به حاشیه ببرند و روحانیتی را در معرض توجه قرار دهند که مطالب حاشیه‌ای مطرح می‌کنند.

خبرآنلاین: حجت‌الاسلام مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی که سابقه عضویت در حزب جمهوری اسلامی را نیز در کارنامه خود دارد، معتقد است که امروز روحانیت جایگاه گذشته را میان مردم ندارد. او دلیل این اتفاق را دست‌هایی می‌داند که تلاش می‌کنند روحانیت برجسته و شاخص را به حاشیه ببرند و روحانیتی را در معرض توجه قرار دهند که مطالب حاشیه‌ای مطرح می‌کنند.

او با بیان اینکه در گذشته، روحانیت جایگاه بالایی داشت و هرچه می‌گفت مردم عمل می‌کردند، اظهار کرد: امروز اگر جامعه روحانیت مبارز تهران یا جامعه مدرسین که از تشکل‌های برجسته روحانی هستند فهرست انتخاباتی بدهند، دیگر این گونه نیست که مردم بدون چون و چرا به آنان رأی بدهند. مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه برخی، روحانیون را از میدان خارج کردند و اجازه ندادند کار کنند، اضافه کرد: اتفاقاً دست‌هایی در کار است که برخی روحانیون که به صورت دیگری عمل می‌کنند و ممکن است انقلاب و مملکت و نظام را بدنام کنند، همه کاره باشند تا این بلا سر کشور و روحانیت بیاید.

مهاجری با تأکید بر اینکه نباید روحانیت را یکپارچه در نظر گرفت، افزود: عده‌ای خوب عمل کردند، عده‌ای را نیز به بد عمل کردن متهم کردیم درحالی که کارنامه خوبی داشتند و آن شایعات دروغ بود. او در این باره به تجریه کاری و نیز نوع برخورد منتقدان با آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: ۲۰ سال تمام اجازه ندادند آقای‌ هاشمی رفسنجانی به مردم خدمت کند، درحالی که آقای ‌هاشمی ظرفیت‌های زیادی داشت؛ همین بس که یک ملاقات ایشان با امیرعبدالله (پادشاه عربستان) در پاکستان توانست روابط ایران و عربستان را به جایی برساند که ایران بتواند بهترین استفاده‌ها را از این روابط ببرد.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به دیدار خود با آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف، ادامه داد: از مطالبی که ایشان و پسرشان به من گفتند، این بود که به آقایان در ایران بگویید که هرگاه روابط ایران و عربستان خوب باشد، همه ما شیعیان در عراق، خلیج ‌فارس و... زندگی راحتی داریم و مشکلی نداریم، اما فقط کافی است این روابط به هم بخورد آن موقع است که همه ما گرفتار می‌شویم. او با طرح این سؤال که چرا ما باید با عربستان روابطی داشته باشیم که در نتیجه آن، این همه گرفتاری برای خودمان و منطقه ایجاد شود، تصریح کرد: آقای‌ هاشمی کسی بود که می‌توانست این کار را انجام دهد.

کما اینکه در داخل هم مدیریت خود را برای بازسازی، برای عمران و آبادی، برای سدسازی و... نشان داد. حال بگویید چرا چنین فردی باید ۲۰ سال در کشور منزوی باشد؟ پاسخ روشن است؛ در کشور جریانی وجود دارد که نمی‌خواهد افراد قوی، خدمتگزار و افرادی که صادق هستند و می‌توانند فعالیت داشته باشند، به جامعه و کشور خدمت کنند. مهاجری در ادامه از آنچه تسلط مداحان خواند، انتقاد کرد و دلیل آن را در این دانست که روحانیون کار اصلی خود را رها کرده‌اند و این باعث شده که مداحان بر همه چیز مسلط بشوند و تعیین سیاست و خط مشی دینی بکنند و مجالس را اداره بکنند.

او با بیان اینکه چندین سال پیش خدمت آقای جوادی آملی گفتم که مداحان خیلی دور برداشته‌اند و خرابکاری‌های زیادی می‌کنند. مثلاً خواب و خیال نقل می‌کنند، حرف‌های بی‌سند و گاهی اوقات حرف‌های شرک آلود می‌زنند، اظهار کرد: جواب ایشان این بود که علت این است که ما روحانیون، منبر نمی‌رویم و به سراغ کارهای دیگری رفته‌ایم و چون ما این کار را نمی‌کنیم، آن مداحان میدان‌دار شده‌اند.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: حرف‌شان حرف حساب است، بنابراین مقصر خود روحانیت است که منبر و مسجد را رها کرده است و به مسائل دیگری چسبیده است. این افراط در ورود به سیاست آفت شده است و اگر تعدیل بشود، به اندازه باشد و تقسیم کار صورت گیرد عده‌ای اهل مسجد باشند و عده‌ای هم اهل کارهای دیگر، و اینجور نباشد که مسجد را به امان خودش رها کنند و به دست مداحان بسپارند، آنوقت مشکل حل می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      اگر کسی راپای صندوق دیدید سلام برسانید!،
      ساندیس دیگه نمی دهند رانی باکیک می دهند!؟

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        راي بي راي داريم لردگان و ايدز و برچسب زدن به معترضان رو ميبينيم همين يعني کم شدن پنجاه هزار راي

      • دونالد ترامپ

        راي بي راي ...

      • AAAAAAAAAA

        من فقط به اختلاس گران‌ رای میدهم،
        درود بر اختلاس گران

      • hassan.h

        خوب گیرم رای ندادید بعد چه میشه؟؟؟؟
        جز تضعیف نظام اتفاق دیگری نمی افتد
        آره مردم از عملکرد دولتها خیلی ناراضی اند
        آقای هاشمی همان 8 سال مدیریت اجرائی کافیشان بود

    • بدون نام

      فکر نمیکنم به رای مردم نیاز داشته باشید . فیلم حضور پر شور مردم در انتخابات سنوات قبل در آرشیو صدا و سیما موجود است . و ۵۰ تا شبکه تلویزیونی تبلیغاتی الی برکه اله . عدد علامی بین ۶۷ تا ۹۰ درصد حضور الی برکه اله

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        مگه پر کردن برگه راي کار سختيه؟ اصلا بود و نبود کسي مهم نيست

    • بدون نام

      مردم دیگه اصلا رای نمیدن ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه عده بی غیرت هستند که هنوز خودشان را به یه دست غذا میفروشنی

      • دونالد ترامپ

        من تاحالا دوتا از دوستانم رو قانع کردم که راي دان بي فايدست

      • دونالد ترامپ

        من تاحالا دوتا از دوستانم رو قانع کردم که راي دادن بي فايدست

    • بدون نام

      دقیقا .مردم اصلا رای نمیدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هنوز جاهل زیاده تو مملکت که با یک کیلو سیب زمینی پیاز میرن رای میدن

    • بدون نام

      با چون و چرا یا بدون چون چرا من از طرف خودم غلط میکنم دیگه پای صندوق های شما اصلا بیام

    • بدون نام

      من که دیگه اصلأ رأی نمیدم چه با چون و چرا و چه بدون چون و چرا!!!!!!

    • بدون نام

      ما دیگه توبه که رای بدیم

    • بدون نام

      رای می دهند؟

    • عبدالرحمن

      مهاجری کار از کار گذشته ، حرفات عین تلقین میت میمونه البته نگران نباش هنوز آنقدر حماقت داریم که یکبار دیگه پای صندوق بریم!

    • سربندی بروجرد

      اتفاقا عامل ایجاد این شرایط امثال مسیح مهاجری هستند. از اول انقلاب رییس بوده و هست و خواهد بود. آقای مهاجری هم سنهای جنابعالی یا به رحمت خدا رفته اند یا به فکر آخرت شان هستند بس نیست، دست از قدرت طلبی برنمی دارید؟؟! این نیروهای اصلاحات چقدر خبیث هستند!

      پاسخ ها

      • گلبرگ

        با رای آگاهانه و مسولانه موافقم

    • جانم فدای ایران

      رای دادیم پس کو وعده های سرخرمن ..جز بدبختی از عمرمون چیزی ندیدیم

    • بدون نام

      همه تو بروید گم شید.مردم هیچی نمی خوان فقط گم شید.

    • بدون نام

      خوب بد روحانی همانند مثل تر و خشک است که باهم میسوزند .انروزهایی که روحانیت را مردم محترم و عزیز میشمردند اقایون به ثروت و قدرت الوده نشده بودند

    • بی نام

      هنوز هستن کسانی که با یه ساندیس و کیک با سر بیان رای بدن . البته شما هم خیلی مکارین ، یه جور مردمو میکشید پای صندوق . ولی رای بی رای .

    • pooya

      ایالاتی کنیدرای بصورت ترلانس مثبت بره بالا.باباتودیگه کی هستی...

    • ط

      آره ی آدمهایی هستن پاچه خوار میرن بعدشم اون رای نمیخواد خودشون انتخاب می‌کنند آنقدر پرو شدن که خودمون آنها را پرو کردیم

    • بدون نام

      تا حالا هم که رای دادیم بی اثر بوده دیگه ...... مگه با هفت تیر رای بدیم!

    • بدون نام

      مملکتی که وزیرش کاره ایی نیست مردم چه کاره هستند؟

    • ارش

      نماینده رای منو بگیره بره اونجا لم بده به دارو دسته اش وام ردیف کنه رانت خواری کنه دلار فروشی کنه اسکورت بیاد اسکورت بره خونه اش جالبه

    • بدون نام

      خودت ات.چه.به.سرکشور.اوریدی.نکن.این.کارهاخلاف

    • بدون نام

      به خدااگه کسی بخوادپای صندوق بره به خودش،وبه کشورش خیانت کرده تاالان که پای صندوق رای چه گلی برسرمون زدند.راستی امنیت داریم

    • علی11

      با ساختن داستان‌هایی، شک ندارم تمام همین کسایی که حتی الان اینجا گفتن رای نمیدیم، صبح اول وقت تو صف رای حاضر بشن، این خط، این هم نشونه ±

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج