جاباما
۹۱۵۲۷۶
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

فروتن: تیم کالدرون سرخپوستی حمله می‌کند

بهمن فروتن شاید فنی‌ترین کارشناس ایران نباشد اما به جرات می‌توان او را خوش‌صحبت‌ترین و متین‌ترین نامید؛ کارشناسی که در زمان اظهارنظر درخصوص تیم‌ها و بازی‌های مختلف چنان با کلمات بازی کرده و وارد حیطه فنی می‌شود که گویی در حال تعریف کردن روایتی جذاب است.

فرهیختگان: بهمن فروتن شاید فنی‌ترین کارشناس ایران نباشد اما به جرات می‌توان او را خوش‌صحبت‌ترین و متین‌ترین نامید؛ کارشناسی که در زمان اظهارنظر درخصوص تیم‌ها و بازی‌های مختلف چنان با کلمات بازی کرده و وارد حیطه فنی می‌شود که گویی در حال تعریف کردن روایتی جذاب است. به بهانه برگزاری دیدارهای هفته ششم به‌خصوص دیدارهای سرخابی‌ها مقابل حریفان‌شان با فروتن دقایقی به صحبت پرداختیم و او خیلی جذاب و خواندنی این دیدارها را کارشناسی کرد. اظهارات وی را در ادامه می‌خوانید.

استقلال با یک برد از بحران خارج نشده

استقلال همچنان دچار یک نوع آشفتگی و سردرگمی در بازی‌اش است. مساله این است اگر ما کارشناسان نتوانیم تشخصیص بدهیم که یک تیم در زمین چه می‌خواهد و چه نقشه‌ای دارد، مطمئنا بازیکنان هم نمی‌توانند تشخیص بدهند که در زمین چه کاره هستند!

البته این آشفتگی و سردرگمی گاهی اوقات تبدیل به یک‌سری موفقیت‌های مقطعی می‌شود؛ یعنی گاهی اوقات برخی بی‌نظمی‌ها در فوتبال تبدیل به یک موفقیت دوره‌ای می‌شود و می‌بینیم که در دنیا هم برخی مواقع تیم‌هایی که در ابتدا صدرنشین هستند، گاها حتی در خاتمه لیگ به دسته پایین‌تر نیز سقوط می‌کنند. به‌طور مثال امسال تیم‌هایی مانند رئال و بارسا به خاطر تعدد حضور در جام‌های مختلف نمی‌توانند از ابتدا شکل لازم را بگیرند، چون باید از روی نقشه و نظم بازی کنند. در پیش‌فصل امسال دیدید که رئال ۷ گل از اتلتیکو می‌خورد اما در لالیگا در یک بازی که بیشتر یک شاهکار است؛ دو تیم به تساوی می‌رسند.

بنابراین از این موضوع به این نتیجه می‌رسیم که این توقع از تیمی مثل استقلال وجود دارد که تا حالا خودش را پیدا کرده باشد، به‌خصوص وقتی متوجه شویم که مربی این تیم دو هفته مانده به آغاز رقابت‌ها نیامده و همزمان با سایر مربیان لیگ برتری کارش را آغاز کرده است. بنابراین این توقع از سرمربی ایتالیایی استقلال می‌رود که ۱۲ هفته با دوران آماده‌سازی از حضورش در تهران سپری می‌شود، امضای کارش پای بازی‌های استقلال باشد که تا امروز چنین موردی محقق نشده است و این علامت خوبی نیست که بگوییم استقلال تا سه چهار هفته دیگر از روی نقشه و تاکتیک یا استراتژی می‌تواند حریفانش را پیاپی شکست دهد.

استقلال در حالی با گل‌گهر بازی کرد که تیم حریف نیز با آشفتگی به مصاف این تیم آمده بود چون از قبل مشخص بود که اگر تیم سیرجانی بازی را واگذار کند باید برود و این موضوع تاثیرش را روی گل‌گهر گذاشته و این تیم چندپارچه شده و گلرش هم آن‌طور ناشیانه گل خورد. البته قبل از اینکه استقلال گل دوم را بزند باید گل دوم را می‌خورد که اگر مهاجم حریف به آن شکل نمی‌خواست تور دروازه استقلال را سوراخ کند، می‌توانست گل برتری گل‌گهر را بزند. هرچند به اعتقاد من گل دوم استقلال هم خطا بود.

من هم خوشحال می‌شوم اگر استقلال و پرسپولیس دو قطب فوتبال ایران باشند اما با این برد نمی‌توان گفت که استقلال از بحران خارج شده است چون فوتبالی بازی می‌کند که اشتباهات زیادی در آن وجود دارد و به‌طور دقیق هیچ کارشناسی نمی‌تواند بگوید این تیم چه برنامه و هدفی دارد. اگر نقشه راهی باشد که تیم در آن گیر کرده باشد، می‌گوییم عیبی ندارد و یک روز استقلال از این گیر درآمده و همه را می‌برد اما این تیم فعلا در یک جای ابتدایی گیر کرده است.

در حال حاضر مربیان ایرانی خیلی بهتر کار می‌کنند. الان خطیبی را ببینید که تیمش چه فوتبالی بازی می‌کند و این در حالی است که خطیبی همان اندازه زمان داشته که استراماچونی زمان داشته اما در همان بازی اول دیدید که تیم خطیبی چه اندازه از حریف نامدارش جلو بود.

کالدرون برای نباختن یک چیز کم دارد

پرسپولیس مثل دو بازی دیگری که با مدعیان داشت، این بار هم بازی را واگذار کرد اما این اتفاق در حالی برای این تیم افتاد که پرسپولیس بر خلاف استقلال خوب کار می‌کند اما کالدرون یک چیزی کم دارد که همین چیز باعث شکست تیمش می‌شود.

وقتی که بازی با شهر خودرو را دیدم به دوستانم گفتم که طریقه پاس دادن پرسپولیسی‌ها بین‌المللی شده و پاسی که از توی مچ می‌دهند شدت و دقت آن مثل پاس‌های ایرانی نیست و تغییر پیدا کرده است. سرعت بازی این تیم خیلی خوب بود، حتی می‌توان گفت سرسام‌آور بود اما آن چیزی که به آن اشاره کردم و گفتم که کالدرون برای پیروزی کم دارد، خارج کردن سرعت از بازی پرسپولیس در زمان‌های مختلف مسابقه است.

تیم کالدرون سرخپوستی حرکت می‌کند و گاهی همین موضوع موجب می‌شود از آنجایی که نباید ضربه بخورد. این تیم احتیاج به کم کردن سرعت بازی‌اش دارد یعنی یک جاهایی یک مقدار بازیکنان بتوانند استراحت کنند یا حریف را به دنبال خود بدوانند یا توپ را بچرخانند. نمی‌شود که ۹۰ دقیقه این‌طور بازی کرد، یعنی ۹۰ دقیقه سوار بر اسب هو کشیده و بتازد در حالی که بعد از ۱۰ دقیقه بازی سرعتی باید ۳،۴ دقیقه با تمرکز و آرامش کار را دنبال کرد.

البته در سوی دیگر میدان یعنی شهرخودرو هم تقریبا به همین شکل بازی کرد و یحیی هم به بازیکنانش استراحتی نمی‌داد. در این‌گونه بازی‌ها سرانجام یک گل رد و بدل می‌شود که این گل در درون دروازه پرسپولیس جای گرفت. اتفاقا این گل در زمان حملات سرخپوستی به ثمر نرسید و زمانی زده شد که همه در حال استراحت بودند.

هم یحیی و هم کالدرون باید برای هر ۹۰ دقیقه بازی خود نقشه لازم را داشته باشند و یک جاهایی باید حریف را به دنبال خود کشانده و زمان‌هایی هم خودت بدوی و وقتی فقط ۹۰ دقیقه بدوی درنهایت چنین اشتباهی پیش می‌آید. پرسپولیس در حالی در دقیقه ۹۲ گل خورد که بازیکنان این تیم در زمان گل خوردن اصلا نمی‌دانستند در کجا مستقر شده و کجا هستند. بیرانوندی که تا دقیقه ۹۲ بهترین بازیکن زمین بود هم نمی‌دانست کجاست!

در مجموع معتقدم که کالدرون در پرسپولیس خوب کار کرده و بازیکنانش از نظر بدنی آماده هستند و یک‌سری تکنیک‌ها هم در آنها تغییر کرده است، به‌طور مثال ترابی دیگر مثل قبل لق نمی‌زند و محکم کار می‌کند.

تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید در طول فصل فقط در سه بازی ببازد بنابراین سهمیه شکست برای پرسپولیس تمام شده و این تیم اگر می‌خواهد قهرمان شود دیگر حق ندارد ببازد که اگر این اتفاق بیفتد، این تیم می‌تواند به قهرمانی امیدوار باشد درست برعکس استقلال که کاری به قهرمانی ندارد چون هم فضایش آشفته است و هم تیمش آشفته بازی می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این وسط تو هم اصلا طرفدار ی تیم نبودی،لعنت بهت با این کارشنارس مسخره ات،نویسنده هم همچین ازت تعریف کرد ک نگو نپرس،خاک برسر نویسنده با تعریفکردنش

    • بدون نام

      اصلا هم جانب دارانه نقد نکرد
      اصلا

    • پیر مرد پرسپولیسی

      دست مریزاد ، تحلیل جالبی بود..

      پاسخ ها

      • شاهرخ خان

        انصافا خیلی خوب تحلیل کرد. دقیقا همینطوره. پرسپولیسیها جلوی شهرخودرو خیلی خوب بازی کردن و خیلی خوب پاس دادن و سرعت بازیشون واقعا زیاد بود. دقیقا یه جاهایی باید بازی رو آروم کرد و تله گذاشت تا حریف بیاد جلو و بعد ضربه زد. یکی از ایرادهای پرسپولیس عجول بودنشه. شما توی شطرنج کلی باید حرکت الکی و دولکی باید بکنی تا بتونی حریفتو گول بزنی و مهره‌هاشو بندازی بیرون. همیشه سرعت دادن به بازی جواب نمیده. زمانی که تو ضدجمله باشی و داری میزنی تو عمق دفاع جواب میده. هافبکها اگه موقع حمله به مهاجما اضافه بشن گل زدن دور از دسترس نیست. یه مقدارم باید روی ضربات ایستگاهی و شوتهای از راه دور کار کنن. با این کارها مطمئن باشید به هر حریفی میشه گل زد. ایراد تیم کالدرون توی خط هافبکشه ولاغیر. 

    • saeed ss

      چه کارشناسی مسخره ای،پرسپولیسو کرد بهترین تبم جهان

    • saeed ss

      خنده داره

    • saeed ss

      چه کارشناسی مسخره ای،پرسپولیسو کرد بهترین تبم جهان،فهمیدیم لنگی هستی

    • محمدزمانیان

      خدا سلامتی بده بهت

    • امیر

      درود استاد فروتن عزیز....

    • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

      این اگ منطق و واقعیت حالیش بود نمیگفت پرسپولیس امسال بهتر از استقلاله‌ . پرسپولیسی ک شش بازی شش موقعیت گل نداشت و بازی باپدیده یک شوت در چهارچوب نداشت چطو بهتر از استقلالی هست ک هر بازی ده موقعیت گل داره و همه کارشناسا میگن روون ترین و بهترین بازی لیگو انجام میده. هیچوقت از یه لنگی توقع واقعیت و صداقت و منطقو نداشته باشید

      پاسخ ها

      • mamad.69

        شما موقعیت با بکش زیرش ایجاد میکنید به این نمیگن موقعیت عموجون بازی رونده و زیبای پرسپولیس رو با کیسه مقایسه نکن

      • خوزستان

        تاج =زباله دان تاریخ

      • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

        چرت نگو لنگی شما ب بازی لنگ میگی زیبا؟ تیمی ک شش بازی شش موقعیت گل نداشت و بازی با پدیده حتی یک ضربه تو چهارچوب نداشت چطو میشه باچه دلیلی میشه گفت زیبا بازی میکنه؟ منطقت چیه؟ ملاکت از بازی زیباچیه؟ ملاک بازی زیبا ایجادموقعیت و سرعت بازی از دفاع ب حمله اس. ک استقلال و سپاهان و پدیده بهترین تیمن از لحاظ زیبا بازی کردن وموقعیت سازی. استقلال بازی باذوب فقط ب تنهاییی بالای ده موقعیت گل داشت. برو بازیای لنگ و مخصوصا بازی باپدیده رو ببین ببین چنتا موقعیت داشتید کلا. بعد بیا چرت بگو

      • شاهرخ خان

        چرا چرت میگی آخه. فقط تو بازی با شهرخودرو هفت هشت تا موقعیت داشت. ما اصلا با استقلال کاری نداریم. ما راجع به مشکلات تیم خودمون داریم حرف میزنیم. اصلا استقلال شما بارسلون. این آقا یه تحلیل درست کرد به نام بازی سرخپوستی پرسپولیس که کاملا درست بود. حالا شما بگو درست نبود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج