۹۱۵۲۸۴
۲۳ نظر
۵۰۰۰
۲۳ نظر
۵۰۰۰
پ

پروژه حذف وریا از تیم ملی کلید خورد!

حذف وریا غفوری از فهرست مدعوین تیم ملی، به یقین مهم‌ترین خبر در کانون تیم ملی است.

فرهیختگان: حذف وریا غفوری از فهرست مدعوین تیم ملی، به یقین مهم‌ترین خبر در کانون تیم ملی است. شاید بسی مهم‌تر از فقدان علیرضا جهانبخش که به دلیل نیمکت نشینی‌های پی درپی در برایتون انتظارش می‌رفت. وریا در دل این استقلال نیمه جان و کم تحرک باز هم بهترین بود. گرچه او را همچون فصل قبل روی ابرها ندیدیم اما در برهوت ستاره، درخشان‌ترین چهره تیمش بود. بازیکنی که لااقل سعی می‌کرد بهتر از دیگران باشد و تیمش را به حرکتی جدی وادار کند؛ ملموس‌تر و پرانگیزه‌تر.

تکرار این جمله که وریا در۶ بازی لیگ که در ترکیب استقلال بود هرگز به اندازه یک ۴۵ دقیقه از بازی‌های فصل پیش ندرخشید هر اندازه هم که برگرفته از واقعیت‌های انکارناپذیرکارنامه‌اش در استقلال لیگ نوزدهم باشد اما دلیلی بر حذفش نبود. حال شاید خیلی‌ها دعوت از منصوری، دفاع راست تیم سپاهان را دلیلی بر این اقدام بدانند اما وریا کجا و منصوری کجا.

آیا تجربه غفوری با تجربه منصوری قابل قیاس می‌نماید؟ ویژگی‌های دیگر چطور؟ پاسخ روشن است...

برای حذف بازیکنی که در سال‌های اخیر دائم در لیست ملی‌پوشان بوده باید دلایل محکمه پسندی وجود داشته باشد. وریا با این پیشینه آنقدر باید ضعیف و فرسنگ‌ها دور از دوران اوج جلوه کرده باشد که راحت بتوان روی نامش قلم قرمز کشید اما آنچه از او برجا مانده چیز دیگری را نشان می‌دهد. وریا لااقل در ۲ گلی که استقلال تا کنون به ثمر رسانده نقشی کلیدی ایفا کرده و استقلال روی پاس مستقیم او به گل رسیده است.

دیگر بازیکنی که هم پست با وریا در فهرست حضور دارد رامین رضاییان است. بازیکنی با درصد اشتباه‌های فراوان و بسیار متزلزل در عملیات دفاعی.

به یاد داریم که حتی کارلوس کی‌روش در جریان جام جهانی ۲۰۱۸ به واسطه اشتباه‌های مهلک و کشنده رامین در جناح راست تیم ملی بخصوص بازی با اسپانیا که زمینه‌ساز گل حریف بود، در دل نام وریا را فریاد زده بود و از تصمیم خودش مبنی بر کنار گذاشتن این بازیکن یاد کرده بود. شاید اگر وریا در آن بازی پست راهبردی و حساس دفاع راست را در اختیار داشت یک تساوی تاریخی برای تیم ملی ایران مقابل ماتادورها رقم می‌خورد اما در حقیقت همان رامین رضاییان بود که برد را از ایران گرفت.

کی‌روش بعدها به سبب آنکه انتقادهای بسیاری را متوجه خود می‌دید وریا را با خود به جام ملت‌های آسیا برد تا لااقل چند بازی در ترکیب قرار بگیرد و به این باور برسیم که او نیز دریافته جای وریا خارج از دایره ملی‌پوشان نبوده است. دعوتی که وریا را امیدوار کرد تا دوران جدیدی را در تیم ملی رقم بزند تا شاید خاطره تلخ حذف از جام جهانی را با حضوری دوباره در جام جهانی آتی جبران کند اما چه سود که حالا ویلموتس نیز در همان مسیر قدم برمی‌دارد و انگار حذف نرم پسر باهوش کردستان را هدف قرارداده است.

حذف وریا کلید خورده است. می‌‌خواهند وریا را در همین نقطه که هنوز آماده و قبراق است از ادامه حضور در تیم ملی مأیوس کنند. این یک پروژه پنهان است برای کنار گذاشتن بازیکنی که از لحاظ فنی قابل قیاس با هیچ یک از مدافعان راست دعوت شده نیست. وریا با همین اندازه آمادگی هم از رامین رضاییان گزینه ایده‌آل‌تری بود، هم از منصوری.

در استقلال اگر بازیکنی شایسته حذف از تیم ملی بود، قطعاً نامش وریا نبود. علی کریمی که حالا در لیست قرار دارد در بازی‌های قبل نمایش قابل توجهی نداشته است. هرچند که کریمی نیز از جمله بازیکنان با ظرفیت فوتبال ایران است و اشتباه‌های مهلک اخیرش را نباید به حساب واقعیت‌های فوتبالش نوشت.

کریمی اگر در شرایط مناسب روحی و روانی باشد همچون فصل پیش در استقلال خواهد درخشید. به حذف حسینی هم خرده‌ای نیست. حسینی سنگربان بی‌اشتباهی در بازی‌های قبل نبوده. به کنار گذاشتن چشمی هم ایرادی نیست. روزبه ظاهراً به نقطه پایان دوران شکوهش رسیده و بعید است به دوران اوج باز گردد اما حذف وریا را نمی‌توان توجیه کرد. با هیچ دلیلی!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حذف وریا سیاسی است تا فنی، سیاست همه جا حضور دارد

      پاسخ ها

      • ششتقلالی کثیف بی ریشه

        محرمی هم بهتر از غفوری هن

    • پرویز

      من یک پرسپولیسی هستم ولی از خط خوردن وریا ناراحت شدم اما دلیل اصلی خط خوردن ایشان فنی نیست مثل شجاع خلیل زاده و برخی دیگر که بر می گردد به نظر فدراسیون فوتبال که البته سیاسی هم است در ایران سرمربی های خارجی در انتخاب بازیکنان کاره ای نیستند انان پول می گیرند تیم را تمرین می دهند و تنها حق تعیین ۴۰ درصد بازیکنان را دارند بقیه بازیکنان را باند فدراسیون تعیین می کند افتاد

    • مهدی

      بیشترین تقصیر رو جامعه مزخرفِ شتر، گاو، پلنگ ما داره
      که حتما همه باید تو این جامعه ازدواج کنن
      اینجا آدم ایدز داشته باشه راحتتر میتونه زندگی کنه تا اینکه مجرد بمونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خسته نباشی آقای شتر یا گاو یا پلنگ .

    • بدون نام

      حذف وریا قطعا سیاسی است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سیاسی کجا بود. چرا هر چیزی در این مملکت اتفاق می‌افتد شما سیاسیش میکنید. خوب ابله های فرافکن وریا شما بدترین بازی های عمرش را دارد انجام میدهد در ضمن شک نکنید رضاییان از او بهتر بازی میکند. در ضمن نویسنده کیسه کش دارید روز روشن چند بازیکن را تا سر حد مرگ ویران کردید تا بازیکن مورد علاقه ات به تیم ملی دعوت شود.پس آن رسالت روزنامه نگاریت کجا رفته. احمق بیهوده. تو احمق پس چرا در مورد عدم دعوت از ترابی چیزی ننوشتید که واقعاً حقش دعوت به تیم ملی است. پس این نشان دهنده کیسه کشی وطرفدار کورکورانه تو از تیم کیسه آیت. پس گم شو وبا دیگر از این غلط های اضافی نکن.

    • بدون نام

      در حد تیم ملی نیست

      پاسخ ها

      • ج ج

        همش پارتی همش بی عدالتی اخه تا کی
        حیف شد اسم وریا در تیم ملی نباشد......

      • بدون نام

        قطعا بازیکنی خوبیه اما اینطور که شما الان رامین رو زیر سؤال بردی نیست رامین بهترین عملکرد رو داشته و کجاش گل اسپانیا مقصرش رامین بود چرا رامین رو تخریب میکنی

      • بدون نام

        حرف مفت نزن اینقدری ک وریا درحد تیم ملیه طارمی و جهانبخش و بقیه نیستن تو ک چیزی از فوتبال نمیدونی برو تیله بازی کن شاسکول

      • بدون نام

        حرف مفت نزن اینقدری ک وریا درحد تیم ملیه طارمی و جهانبخش و بقیه نیستن تو ک چیزی از فوتبال نمیدونی برو تیله بازی کن شاسکول

    • بی انگیزه

      خیلی ...شعر مینویسی درمورد وریا درسته اما روزبه رو چرا انقد کوبیدی مگه چندسالشه؟

    • بدون نام

      حذف وریا سیاسی است

    • بدون نام

      هرچند وریا از نظر فنی هم به درد تیم ملی نمی خورد ولی یک پیام دارد که فوتبالیست را چه به سیاست همان طور که سیاست مداران را چه به فوتبال

    • بدون نام

      وریا پیر شده و باید برای تیم ملی خانه تکانی بشه

    • بدون نام

      نون بازوتو بخور بابا....
      دسمالچی

    • Mostafa Soleymani

      حذف سیاسی بدلیل انتقاد از اوضاع خیلی بد مردم ودزدی مسئولان مملکت.

    • بدون نام

      اگر توی اردوی بعدی دعوت شد حاضرید حرفتونو پس بگیرید؟

    • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

      فرشید اسماعیلی چی؟ شجاعیان چی؟ نورافکن چی؟ ترابی چی؟ این لیست ب درد عمش میخوره

    • بی نام نام

      درسته وریا بخاطر سیاست کنار گذاشته شد ولی رامین نشون داده از وریا بهتره حالا اگه وریا جلوی اسپانیا بازی میکرد از کجا معلوم که خوب بازی میکرد از کجا معلوم هزار تا اشتباه نمیکرد رامین هم جنگده هستش هم سرعتش خوبه هم سانتر هاش پس بک طرفه قضاوت نکن اقای خبرنگار

    • بدون نام

      حذف وریا سیاسی است چون حرف مردم را میزند . انصافا رامین رضاییان و مسعود شجاعی در حد تیم ملی نیستت خصوصا رامین رضاییان

    • هر بژی وریا

      اینا همش بخاطر حرفاییه ک زده و مطمعنا سیاسیه موضوع و ربطی ب اماده بودن یا نبودن نداره چیزی ک عوض داره گله نداره کم ضربه نخوردیم تو فوتبال بخاطر سیاست اشتباه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج