۹۱۵۳۴۹
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

هاشمی: تهران از دید مسئولان پنهان مانده است

رییس شورای شهر تهران با اشاره به طرح انتقال پایتخت از تهران، گفت: دولت می‌تواند به جای صرف هزینه‌های گسترده انتقال پایتخت، تهران را از لحاظ ایمنی، مدیریت پسماند و ... کمک کند.

خبرگزاری ایسنا: رییس شورای شهر تهران با اشاره به طرح انتقال پایتخت از تهران، گفت: دولت می‌تواند به جای صرف هزینه‌های گسترده انتقال پایتخت، تهران را از لحاظ ایمنی، مدیریت پسماند و غیره کمک کند.

محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با بیان این‌که امروز ۱۴ مهرماه به عنوان "روز تهران" شناخته شده است، گفت: نقش تهران از بعد سیاسی و اقتصادی بعد از آنکه به عنوان پایتخت شناسایی شد ارتقاء یافت.

وی با بیان این‌که موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و سیاسی تهران موجب شد که نه تنها به عنوان پایتخت بلکه به عنوان بزرگترین کلانشهر کشور بیش از ۱۰ درصد جمعیت کشور را در خود جای دهد، اظهار کرد: با این‌که در تبلیغات و تصویر عمومی، تهران یکی از برخوردارترین مناطق کشور محسوب می‌شود، اما واقعیت این است که محروم‌ترین مردم و مناطق ایران را نیز می‌توانیم در تهران مشاهده کنیم به گونه‌ای که دانش آموزان تهرانی از پایین‌ترین سرانه‌های آموزشی برخوردارند، حمل و نقل عمومی نیز ایراداتی دارد، بافت فرسوده در تهران مشکل‌ساز می‌شود و در کل به دلیل عدم توجه کافی دولت و مجلس شورای اسلامی به تهران، شاهد هستیم که آنها به وظایف خود در برابر پایتخت عمل نمی‌کنند.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که مدت‌هاست که طرح انتقال پایتخت که مبتنی بر احداث شهر کوچکی برای پایتختی سیاسی کشور با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفر مطرح است که صدها هزار میلیارد تومان هزینه برای کشور دارد، اظهار کرد: در حالی که حل مسائل اصلی تهران با کسری هزینه ممکن است و حتی اگر پایتخت نیز منتقل شود دولت نمی‌تواند خود را در برابر مسائل تهران بی‌تفاوت احساس کند و امروز شهروندان تهرانی از مجلس شورای اسلامی انتظار دارند که نسبت به مشکلات فراوان ایجاد شده بی‌تفاوت نباشند.

هاشمی با بیان این‌که چرا مسئولیت‌های صریح دولت در حوزه حمل و نقل، بافت فرسوده و غیره بر زمین مانده، گفت: اگر به تهران نیز همانند سایر نقاط کشور نگریسته شود حداقل حقوق قانونی این شهر محقق می‌شود و بسیاری از مشکلات امروز قابل حل خواهد بود.

وی با بیان این‌که حدود یک سوم درآمد اقتصاد ملی در تهران ایجاد می‌شود اما یک دهم آن نیز در تهران هزینه نمی‌شود، ادامه داد: مشکلاتی همچون ترافیک، ازدحام و آلودگی هوا، زیبایی تهران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و روز تهران بهانه‌ای است برای پرداختن به نقاط قوت و چالش‌های تهران که متاسفانه با این‌که تهران نزدیک‌ترین فاصله به مسئولان را دارد اما از دید آنها پنهان مانده است.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که دولت می‌تواند به جای انتقال پایتخت به مدیریت شهری کمک کند تا مشکلاتی همچون بافت فرسوده، آب و برق اضطراری، ایمنی و پسماند را حل کند، تصریح کرد: مسئولان شهرداری باید از ظرفیت‌های مختلف برای بهبود زیست شهری تهران کمک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      از روزی که شماها شورا و شهرداری را تحویل گرفتید
      تهران از دید شما ناپدید شده
      وگرنه قبلا هر جای شهر می رفتیم یه پروژه ا(ز جاده گرفته تا مترو تا پارک و....) در حال ساخت بود

    • غلام

      آقای هاشمی ما در استان های جنوبی می گویم ایران یعنی تهران آن وقت می گوید تهران فراموش شده!!!

    • بدون نام

      آقاي هاشمي، خواهش مي كنم به منطقه 12 تهران (محدوده ميدان قيام، بلوار قيام) رسيدگي كنيد. از بس كه گرد و خاك خورديم هميشه مريض و زندگيمان با خاك يكسان شده است. شهردار تهران اصلاً توجهي ندارند.

      پاسخ ها

      • Ali

        برادر مگه تهران شهردار داره!!!!!؟؟؟؟؟

      • طاها

        این آقا از تهران خارج نمیشه واگرخارج بشه توی یه ویلا درشمال یا خارج کشور ،والا این ادعای بی پایه را نمیکرد.

    • عبدالله الاهوازی

      خیلی پنهان مانده است.هههه

    • بدون نام

      خیلی خواب تشریف داری برعکس عمده پول مملکت صرف تهران وحتی خوش گذرانیهای شماها میشود و اصلا به فراموشی سپرده نشده ونمیشود

    • بدون نام

      چون همه فکر همولایتی هاشونن!

    • بدون نام

      برای همینه که خیلی راحت جیب مردم رو خالی میکند دیگه

    • بدون نام

      انتقال پایتخت ازتهران،عاقلانه نیست!هزاران میلیارددرتهران خرج شده وکجامی خواهیداین هزینه رادوباره بکنید!تهران ازنظرمحیط زیستی نیازبه خودرو وموتورسیکلت برقی نیازداردوبایدتراکم فروشی ونابوی باغ هاجلوگیری شود وشهرک هاوشهرهای اطراف تهران تقویت شونند!هیج جا،جای تهران رانمی گیردوبهتره به اصلاح وضعیت شهرازطریق کارشناسی کاردرست بپردازید

    • بدون نام

      خیلی هم فکر خوبیه که پایتخت رو منتقل کنن

    • بدون نام

      مثال معلولین مظلوم بهزیستی درمنزل که با مستمری ماهیانه 100وهشت تومن مجبورند تکدگری کنند برای سرفرازی همه مسؤلان رده بالاحتی حاضرنیستند صدای ناله محرومین بشنوند تا نگران نشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج