۹۱۵۴۱۴
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

۲۰ نکته جالب از تقابل‌های اینتر و یوونتوس

در دیدار دو تیم اینتر و یوونتوس که به داربی ایتالیا مشهور است آمار قابل توجهی به ثبت رسیده است.

ایسنا: به نقل از اسکای اسپورت، اینتر یکشنبه شب در هفته هفتم سری آ ایتالیا به مصاف یوونتوس می‌رود. شاگردان آنتونیو کونته به دنبال کسب هفتمین پیروزی پیاپی‌شان هستند. این در حالی است که یوونتوس می‌خواهد جایگاه خود را از نراتزوی‌ها پس بگیرد.

تقابل دو تیم یک بازی کلاسیک در ایتالیا محسوب می‌شود. با وجود این که اینتر و یوونتوس از یک شهر نیستند بازی دو تیم به داربی معروف است. جیانی برراف، روزنامه نگار مشهور و خالق لقب‌ها در جهان فوتبال در سال ۱۹۶۷ از این بازی به عنوان داربی نام برد.

این عنوان به خاطر جام‌های فراوانی که دو تیم فتح کردند به این بازی داده نشد بلکه به دلیل رقابت شدید میانشان (از جنبه‌های مختلف) با بازی تیم‌های همشهری مقایسه می‌شود.

داربی ایتالیا تکراری‌ترین بازی این کشور است. اینتر و یوونتوس تاکنون ۲۳۵ بار به مصاف هم رفتند. ۱۷۲ بازی در سری آ به ثبت رسیده است.

دو تیم برای نخستین بار در سال ۱۹۰۹ در لیگ برابر هم قرار گرفتند. این بازی چهاردهم نوامبر برگزار شد که بیانکونری‌ها در خانه ۲ بر صفر پیروز شدند. نخستین برد نراتزوری‌ها تنها دو هفته بعد رقم خورد و این تیم با گل اسکار انگلر یک بر صفر پیروز شد.

در تاریخ ۳۶ بازیکن بین دو تیم رد و بدل شدند. نخستین بازیکن کوئیدو جانفاردونی بود که در سال ۱۹۲۶ با یوونتوس قرارداد امضا کرد و آخرین‌شان کوادوو آساموا بود.

گرانترین انتقال در سال اینتر اتفاق افتاد و زلاتان ایبراهیموویچ با قراردادی به ارزش ۲۴.۸ میلیون یورو یوونتوس را ترک کرد و به اینتر پیوست.

بزرگترین پیروزی از آن بیانکونری‌ها بود. این تیم در ژوئن سال ۱۹۶۱ با نتیجه ۹ بر یک اینتر را شکست داد. در آن دیدار نراتزوری‌ها تیم جوانان خود را به نشانه اعتراض به زمین فرستاده بودند. در آن روز عمر سیوری ۶ گل به ثمر رساند.

بهترین برد برای اینتر در چهارم آوریل ۱۹۵۴ رقم خورد و نراتزوری‌ها با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شدند. این اتفاق در فصل ۵۴-۱۹۵۳ سری آ رخ داد. لنارت اسکوگلوند سوئدی در این بازی دبل کرد.

تکراری‌ترین نتیجه داربی ایتالیا یک بر صفر به نفع یوونتوس است که در ۲۲ بازی چنین نتیجه‌ای رقم خورده است.

بهترین رکورد پیروزی پیاپی در داربی سری آ به یوونتوس تعلق دارد. هشت برد از آن بیانکونری‌ها شد که در سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۵ اتفاق افتاد. برای اینتر تنها در دو بازی پیاپی رخ داد.

یوونتوس و اینتر در مدت ۱۶ سال پیاپی در خانه‌های خود در داربی سری آ شکست نخوردند. بیانکونری‌ها رکورد خود را در سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۲ به ثبت رساندند. در ۱۷ بازی ۱۳ برد و چهار تساوی کسب کردند. برای اینتر اتفاق مشابه افتاد و این تیم در میلان برابر یوونتوس سال‌ها شکست نخورد. این رکورد در سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۹ به ثبت رسید اما با بازی‌های کمتر نسبت به یوونتوس. اینتر در ۱۴ بازی ۱۰ پیروزی و چهار تساوی کسب کرد.

ارزشمندترین بازیکنان دو تیم بر اساس ترانفسرمارکت روملو لوکاکو (۷۵ میلیون یورو) و کریستیانو رونالدو (۹۰ میلیون یورو) هستند.

ارزش بازیکنان یوونتوس ۸۶۴ میلیون یورو است و اینتر ۵۳۵ میلیون یورو. پائولو دیبالا (۸۵ میلیون یورو) و اسکرینیر (۶۰ میلیون یورو) در جایگاه‌های دوم قرار دارند.

الکسیس سانچس، بازیکن کنونی اینتر بیش از دیگر بازیکنان دروازه یوونتوس را باز کرده است. او هر دو گل را با پیراهن ادونیزه به ثمر رساند. در طرف دیگر گونسالو ایگواین توانسته است بیش از همه دروازه بانوی پیر را باز کند. مهاجم آرژانتینی پنج گل به ثمر رسانده است. یک گل با پیراهن یوونتوس و چهار گل با پیراهن ناپولی.

کونته و مائوریتسیو ساری در میان سرمربیانی قراردارند که بیشترین میانگین پیروزی را در سری آ به ثبت رساندند. کونته با میانگین ۲.۲۸ در صدر است و ساری با میانگین ۲.۰۱ در جایگاه پنجم قرار دارد. ژوزه مورینیو، ماسیمیلیانو آلگری و لئوناردو در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

کونته و ساری برای نخستین بار در سن سیرو به رقابت خواهند پرداخت.

دو سرمربی ایتالیایی می‌دانند که دیدار امشب فینال نیست. اینتر و یوونتوس در تاریخ تنها سه بار فینال را برگزار کردند. این اتفاق دو بار در جام حذفی رخ داد و یوونتوس در فصل ۵۹-۱۹۵۸ توانست ۴ بر یک پیروز شود. این تیم در فصل ۶۵-۱۹۶۴ هم با یک گل پیروز شد. اینتر در سوپرجام ایتالیا ۲۰۰۵ توانست با گل خوان سباستین ورون در وقت های اضافه یک بر صفر پیروز شود و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

در میان مهاجم‌های برجسته تنها یک بازیکن توانست در داربی ایتالیا برای هر دو تیم گلزنی کند. روبرتو بونینسنیا ۹ گل برای اینتر در سال های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۶ به ثمر رساند و برای یوونتوس در سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۹ سه بار گلزنی کرد.

در میان گلزنان داربی نام یک دروازه‌بان هم دیده می‌شود. تولدو فرد اول دیدار اینتر و یوونتوس در ۱۹ اکتبر ۲۰۰۲ بود. بیانکونری‌ها یک بر صفر پیش بودند که همه بازیکنان نراتزوری‌ها برای آخرین ضربه کرنر به محوطه جریمه حریف رفته بودند. توپ وارد دروازه شد.

همه به سمت دروازه‌بان اینتر رفتند و او را در آغوش گرفتند. او گل تاریخی داربی ایتالیا را به ثمر رساند. تصاویر تلویزیونی نشان دادند که در لحظه آخر توپ به پای کریستین ویری برخورد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین فرزانه

      اگه مافیا بزاره اینتر ۳_۰ می‌بره چون یوونتوس یه تیمه مافیایی(زنده باد اینتر)

    • بدون نام

      فقط اینترمیلان

    • سجاد خیاط

      رو که با کریستیانو بزرگ برنده این دیدار خواهد بود

      پاسخ ها

      • محمد شیروانی

        اینتر قهرمان

      • محمد شیروانی

        اینتر قهرمان

      • محمد شیروانی

        اینتر قهرمان

      • احمد حیدری

        کریستیانو رونالدو بهترین کاملترین و باثباتترین بازیکنه تاریخ آماده تا بلایی که در الکلاسیکوها به سر بارسا آورد به سر اینتر بیاره تا حالا سه بازی سه گل به اینتر زده دو گل با لباس یوه و یه گل بت لباس منچستر اولین گل اروپاییش رو به اینتر زد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج