۹۱۵۴۴۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

نماینده تبریز: پلیس با کارگران هپکو مدارا کند

نماینده مردم تبریز در مجلس خطاب به نیروی انتظامی گفت: انتظار دارم که با قربانی‌های سازمان خصوصی سازی با مدارا رفتار شود.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم تبریز در مجلس خطاب به نیروی انتظامی گفت: انتظار دارم که با قربانی‌های سازمان خصوصی سازی با مدارا رفتار شود.

احمد علیرضا بیگی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از نیروی انتظامی انتظار دارم که با قربانی‌های سازمان خصوصی سازی با مدارا رفتار کند. اگر کارگران هپکو روی ریل آهن سفره خود را پهن می‌کنند و روی آن سنگ می‌گذارند و بر آن می‌گریند و شریان خط شمال به جنوب را مسدود می‌کنند و دستور کنار زدن آن‌ها صادر می‌شود، مدارا با آن‌ها مورد انتظار اینجانب است. نیروی انتظامی بداند که طغیان کارگران معلول دیگری دارد که ان‌شاءالله با رسیدگی قاطع دستگاه قضایی طومارشان در هم پیچیده خواهد شد.

وی با بیان این‌که « دولت باید امید به رفع تحریم‌ها را از دستور خارج کند» اظهار کرد: بارها عنوان شده که قدرت داخلی باید تحریم‌ها را بی اثر کند. روسیه و چین هم با تحریم روبرو هستند ولی آن‌ها به قدرت داخلی خود تکیه کردند. متاسفانه جریان غرب گرا در انتظار کرم غربی‌ها فرصت‌های بسیاری را از دست داد. مشکل ما اروپا و غرب نیست. مشکل ما جریان داخلی است که تمام مشکلات را به غرب گره زده است. ان‌شاءالله ملت، با رای خود زمینه ظهور دولت جوان و انقلابی را فراهم خواهد کرد.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ضمن انتقاد از سبک خصوصی سازی صنایع گفت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی ضرورت واگذاری اقتصاد به مردم بیش از پیش احساس می‌شود. حال که موضوع رانت‌های رنگارنگ و به دنبال آن فسادهای ملموس از طریق دستگاه قضایی بیان می‌شود، بهترین زمان برای ایجاد یک حرکت انقلابی و واگذاری ثروت مردم به مردم است. از کسی پذیرفته نیست که بگوید مردم اقتصاد نمی‌دانند. مردم بهتر از دولت و مجلس اقتصاد می‌دانند. آنها با اقتصاد صبحشان را شام می‌کنند.

علیرضابیگی با انتقاد از سیاست‌های ارزی نیز تصریح کرد:‌ مسئولان بانک مرکزی باید در محاکم پاسخگوی اشتباهات باشند. البته آنها انگشت اتهام را به سمت رئیس دولت می‌گیرند، مدعی هستند که اجرای دستور کرده‌اند.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به تاثیر ارز بر نرخ تضمینی خرید محصولات گفت: همین ارز ۴۲۰۰ تومانی سبب محاسبه غیر دقیق نرخ خرید تضمینی گندم می‌شود. خرید تضمینی به فروش اجباری تبدیل می‌شود. علی القاعده خرید تضمینی برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان است. تا اگر در بازار مشتری پیدا نکردند آن را به دولت بفروشند ولی دولت با احتساب غلط در محاسبه قیمت با به کارگیری نرم افزارهای دولتی کشاورز را وادار به فروش گندم به دولت می‌کند. در حالی که خریداران با قیمت بالاتر و در بازار داخلی و خارجی حضور دارند. هزینه‌های کشاورزان بر مبنای قیمت آزاد و دلار است اما فروش آن‌ها با قیمت‌های غیر واقعی محاسبه می‌شود.

علیرضابیگی هم‌چنین با اشاره به مبلغ ۱۴ میلیارد دلاری برای تامین کالاهای اساسی گفت: اگر این ۱۴ میلیارد دلار را به ریال تبدیل کنیم مبلغی معادل ۱۶۰ هزار میلیارد تومان یعنی ۵ برابر مبلغ یارانه‌ی هر فرد می‌شود. یارانه‌ای که امروز پس از ۱۰ سال ۴۵ هزار تومان باقی مانده و دست کم می‌تواند ۶ برابر افزایش پیدا کند.

نماینده مردم تبریز و آذر شهر در مجلس خطاب به وزیر کشور گفت: آثار وحشتناک اقتصاد غیر واقعی امروز خود را در قاچاق روزانه بنزین و گازوئیل نشان می‌دهد آری، یک پنجم تولید سوخت ما قاچاق می‌شود. سوالی از وزیر کشور در مورد قاچاق مطرح کردم. آقای وزیر به کمیسیون آمدند اما نتوانستند در مورد مستندی که یک سال قبل توسط صدا و سیما ساخته شده بود پاسخ دهد. آیا می‌توان باور کرد که وزارت کشور هیچ نقشی در قاچاق ندارد. چرا وزیر کشور در نمایش این مستند به مردم توضیحی نداد. این کار عذر بدتر از گناه بود. البته وزیر کشور ترجیح داد سوال به صحن علنی بیاید.

علیرضابیگی افزود:‌ همین سیاست های واگذاری ثروت به مردم می‌تواند مفید باشد. سهام عدالت نیز برای همین گذاشته شده است که فاصله طبقاتی را کم کرده و مردم را توانمند کند. آیا می‌دانید اقتصاد خصوصی سازی فعلی چه بلایی به اعتماد مردم آورده است. شیوه موضع گیری دولت ما را به یاد شیوه موضع گیری دکتر احمدی‌نژاد می‌اندازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو نماینده دستورمیدی این کار کنن تا دستورشمانباشه اونا هیچ کاری نمیکنن

      پاسخ ها

      • @@ امام حسین @@

        حتما منتظر دستور َشما بودیم دیگر فرمایشی ندارین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج